Social Media

Social Media
Social Media είναι η Αγγλική ορολογία για τα κοινωνικά δίκτυα.

Ο όρος Social Media αναφέρεται στα μέσα αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας ομάδων ανθρώπων μέσω διαδικτυακών κοινοτήτων. Τα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν την κοινωνική διάδραση μεταξύ ανθρώπων που δημιουργούν, μοιράζονται ή ανταλλάσσουν πληροφορίες και ιδέες μέσα σε εικονικές κοινότητες και δίκτυα.Τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των ανθρώπων όλων των ηλικιών.

Ορισμένα από τα χαρακτηριστικά των κοινωνικών δικτύων είναι ότι απλοποιούν, βελτιώνουν την ταχύτητα και το εύρος της διάδοσης των πληροφοριών, καθώς γίνεται εφικτή η επικοινωνία από σημείο προς σημείο, αλλά και από σημείο προς πολυσημείο, δηλαδή παρατηρείται μεγάλη εμβέλεια και μαζικότητα. Ακόμη, υπάρχει πρόσβαση σε αυτά από πληθώρα ηλεκτρονικών συσκευών, παραδειγματικά από κινητά (smart phones), tablets, ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Τα κοινωνικά δίκτυα διαθέτουν τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

  • Υποστηρίζουν ποικιλία των μορφών περιεχομένου, όπως κείμενο, βίντεο , φωτογραφίες , ήχο , κ.τ.λ. Πολλά από αυτά κάνουν χρήση περισσοτέρων του ενός από αυτές τις επιλογές ως προς το περιεχόμενο.
  • Επιτρέπουν αλληλεπιδράσεις που περνούν μία ή περισσότερες πλατφόρμες μέσω διαμοιρασμού, email και τροφοδοσίες.
  • Χαρακτηρίζονται από διαφορετικά επίπεδα εμπλοκής του χρήστη οι οποίοι μπορούν να δημιουργήσουν , να σχολιάσουν ή να παρακολουθούν σε δίκτυα Social Media.
  • Απλοποιούν, βελτιώνουν την ταχύτητα και το εύρος της διάδοσης των πληροφοριών.
  • Προσφέρουν ενός- προς-ένα, ενός-προς-πολλούς και πολλών προς-πολλούς επικοινωνία.
  • Επιτρέπουν την επικοινωνία αυτή να πραγματοποιείται είτε σε πραγματικό χρόνο ή ασύγχρονη με την πάροδο του χρόνου.
  • Είναι ανεξάρτητα της συσκευής: Ο χρήστης μπορεί να χρησιμοποιήσει για τη διείσδυση σε Social Media έναν υπολογιστή, ή κινητές συσκευές (tablets και smartphones ιδιαίτερα).
  • Επεκτείνει εμπλοκή με τρεις τρόπους: με τη δημιουργία σε πραγματικό χρόνο online εκδηλώσεις, με την επέκταση σε απευθείας σύνδεση αλληλεπιδράσεις offline εκδηλώσεις, και τελευταία με την υποστήριξη ζωντανών εκδηλώσεων.

Αυτό που κάνει τα online κοινωνικά δίκτυα να ξεχωρίζουν από τις υπόλοιπες διαδικτυακές υπηρεσίες είναι:

  • Τα εξελιγμένα εργαλεία που επιτρέπουν στους χρήστες να διαμοιράζονται ψηφιακά αρχεία (π.χ. κείμενο, εικόνες και άλλα).
  • Τα εξελιγμένα εργαλεία για την επικοινωνία και την κοινωνικοποίηση των χρηστών (Cachia, Compañó & Costa, 2007).

Marketing και Social Media

Το social media marketing έχει γίνει πλέον απαραίτητο συστατικό του online marketing κάθε επιχείρησης και ελεύθερου επαγγελματία. Τα online κοινωνικά δίκτυα ενδιαφέρουν το κλάδο του μάρκετινγκ για τέσσερις σημαντικούς λόγους:

  • Είναι εξαιρετικά δημοφιλή (600 εκατομμύρια μέλη μόνο το Facebook σύμφωνα με τον Carlson (2011)) στα οποία μάλιστα ξοδεύουν αρκετό προσωπικό χρόνο (Comscore Inc., 2011).
  • Έδωσαν ένα νέο εργαλείο επικοινωνίας για τους καταναλωτές και ένα νέο εργαλείο διαφήμισης για τις επιχειρήσεις (Hennig-Thurau, Malthouse, Friege, Gensler, Lobschat & Rangaswamy, 2010).
  • Για τον τεράστιο αριθμό προσωπικών πληροφοριών που εθελούσια δημοσιεύουμε σε αυτά τα δίκτυα (Mansfield-Devine, 2008). Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα που χρησιμοποιεί η Grabner-Krauter (2009) τονίζοντας ότι σε τυπικό προφίλ χρήστη των online κοινωνικών δικτύων υπάρχουν πληροφορίες όπως η διεύθυνση κατοικίας, το όνομα του κατοικίδιού του, σε ποιο δημοτικό σχολείο ήταν και άλλες προσωπικές πληροφορίες οι οποίες πολύ συχνά χρησιμοποιούνται από τις τράπεζες ή άλλες online υπηρεσίες σαν δικλείδα ασφαλείας σε περίπτωση απώλειας του κωδικού εισόδου.
  • Τέλος μέχρι πρόσφατα οι εταιρείες ήταν σε θέση να ελέγχουν τις διαθέσιμες πληροφορίες σχετικά με αυτές μέσα από ανακοινώσεις Τύπου και οργανωμένο τμήμα δημόσιων σχέσεων. Σήμερα, ωστόσο, οι επιχειρήσεις έχουν όλο και περισσότερο υποβιβαστεί στο περιθώριο ως απλοί παρατηρητές, αφού ούτε τις γνώσεις ούτε την ευκαιρία – ή, μερικές φορές, ακόμα και το δικαίωμα – να τροποποιήσουν τα δημόσια σχόλια που υποβάλλονται από τους πελάτες τους (Kaplan & Haenlein, 2010).

Social Media σχετικές ειδήσεις:

  • Ευρυδίκη Παπαδοπούλου: Η topless φωτογράφισή της που τρέλανε κόσμο

    Ευρυδίκη Παπαδοπούλου: Η topless φωτογράφισή της που τρέλανε κόσμο

    Ευρυδίκη Παπαδοπούλου: Είναι ιδιαίτερα ενεργή στα social media και ανέβασε φωτογραφίες «κόλαση» στις οποίες ποζάρει topless δίπλα στην παραλία.

    Ευρυδίκη Παπαδοπούλου: Η topless φωτογράφισή της που τρέλανε κόσμο
  • Ανθή Σαλαγκούδη: Όταν πόσταρε τις πιο αισθησιακές φωτογραφίες της

    Ανθή Σαλαγκούδη: Όταν πόσταρε τις πιο αισθησιακές φωτογραφίες της

    Ανθή Σαλαγκούδη: Η πρώην παίκτρια του Survivor είχε φωτογραφηθεί με μαύρο και λευκό μπικίνι και είχε καταφέρει να κλέψει τις εντυπώσεις με την εμφάνισή της.

    Ανθή Σαλαγκούδη: Όταν πόσταρε τις πιο αισθησιακές φωτογραφίες της
  • Χριστίνα Παπαδέλλη: Η καυτή εξωτική καλλονή

    Χριστίνα Παπαδέλλη: Η καυτή εξωτική καλλονή

    Χριστίνα Παπαδέλλη: . Η χορεύτρια, μοντέλο και Instagramer είναι από τα κορίτσια που ξεχώρισαν μέσα από τη συμμετοχή τους στην εκπομπή του ΣΚΑΙ.

    Χριστίνα Παπαδέλλη: Η καυτή εξωτική καλλονή
  • Στέλλα Μιζεράκη: Μαζί της θα ξεχάσετε ό,τι ξέρατε

    Με τη Στέλλα Μιζεράκη θα ξεχάσετε ό,τι ξέρατε

    Στέλλα Μιζεράκη: Η ξανθιά καλλονή είναι από το Ηράκλειο της Κρήτης και έχει σπουδάσει Business Management και ασχολείται με το μόντελινγκ.

    Στέλλα Μιζεράκη: Μαζί της θα ξεχάσετε ό,τι ξέρατε
  • Messenger: O τρόπος να δεις μηνύματα χωρίς διαβάστηκε

    Messenger: Ο τρόπος για να διαβάζεις μηνύματα χωρίς να εμφανίζει το διαβάστηκε

    Messenger: Εκτός από τον προφανή τρόπο, δηλαδή να ενεργοποιήσεις τις ειδοποιήσεις σε μορφή μπάνερ στην οθόνη υπάρχει και ακόμη ένας τρόπος.

    Messenger: O τρόπος να δεις μηνύματα χωρίς διαβάστηκε
  • Μαίρη Συνατσάκη: Ολόγυμνη στο instagram

    Η Μαίρη Συνατσάκη ολόγυμνη στο instagram

    Μαίρη Συνατσάκη: Η παρουσιάστρια ποζάρει εντελώς γυμνή στην πιο σέξι εκδοχή της, καθώς είναι βρεγμένη, πιθανότατα, κάτω από καταρράκτη.

    Μαίρη Συνατσάκη: Ολόγυμνη στο instagram
  • Twitch: «Rust» και «Escape from Tarkov» δίνουν το παράδειγμα

    "Rust" και "Escape from Tarkov" δίνουν το παράδειγμα στο Twitch

    Twitch: Τρία εκατομμύρια χρήστες έκαναν μεταδόσεις ανά μήνα το 2020 στην πλατφόρμα και 15 εκατομμύρια ήταν οι ενεργοί χρήστες την ημέρα.

    Twitch: «Rust» και «Escape from Tarkov» δίνουν το παράδειγμα
  • Το ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου παίζει non stop στη θύρα σου! Ασφαλώς Novasports

    Το ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου παίζει non stop στη θύρα σου! Ασφαλώς Novasports

    Μην χάσετε τους αγώνες (6-7/1) Απόλλων Σμύρνης – Παναθηναϊκός, ΑΕΚ – Παναιτωλικός, ΑΕΛ – ΠΑΣ Γιάννινα, Αστέρας Τρίπολης – Ολυμπιακός, Άρης – Βόλος ΝΠΣ, ΟΦΗ – Λαμία, Ατρόμητος - ΠΑΟΚ για την 15η αγωνιστική.

    Το ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου παίζει non stop στη θύρα σου! Ασφαλώς Novasports