Συνεντεύξεις

Γιώργος Βενιέρης: Ο 30άρης πίσω από την Green Cola – Το μοναδικό success story στην Ελλάδα της κρίσης

Γιώργος Βενιέρης:  Ο 30άρης πίσω από την Green Cola – Το μοναδικό success story στην Ελλάδα της κρίσης
Ο άνθρωπος που δημιούργησε το μοναδικό - ίσως - success story στην Ελλάδα της κρίσης, την Green Cola. Ο Γ. Βενιέρης, μιλά στο Pagenews.gr και αποκαλύπτει το μυστικό της επιτυχίας του.

Ένας τριαντάρης, ο Γιώργος Βενιέρης, βρίσκεται πίσω από την εξαγωγική επιτυχία της Green Cola. 

Με την ιδιότητα του εμπορικού διευθυντή, εκπροσωπεί την Green Cola Company στο διεθνές δίκτυο της Endeavor στο οποίο ενσωματώνονται εταιρείες από όλο τον κόσμο που διακρίνονται για την καινοτομία και τον υψηλό ρυθμό ανάπτυξής τους. 

Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Kingston του Λονδίνου παίρνοντας bachelor στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Το 2007, ξεκινάει την καριέρα του στο τμήμα πωλήσεων της εταιρείας Growing Domestic Value, με αντικείμενο την εμπορία καταναλωτικών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Στη συνέχεια, εισέρχεται ενεργά στο χώρο του αναψυκτικού αρχικά συμμετέχοντας σε ένα κοινό όραμα μαζί με τον πατέρα του, Περικλή Βενιέρη, για τη δημιουργία ενός ξεχωριστού αναψυκτικού. Αρχικά, για το διάστημα 2009-2012, αναλαμβάνει τη διεύθυνση των μεγάλων λογαριασμών, για τους οποίους παράγονται αναψυκτικά ιδιωτικής ετικέτας. Παράλληλα, οριστικοποιείται η φόρμουλα για τη δημιουργία του γνωστού πλέον επώνυμου προϊόντος, green cola. 

Η επιτυχία του προϊόντος μέσα σε διάστημα δύο ετών, προσθέτει επιπλέον ευθύνη στο Γιώργο Βενιέρη, ο οποίος τον Ιανουάριο του 2013 αναλαμβάνει Εμπορικός Διευθυντής, υπεύθυνος για τις συμφωνίες με τους μεγάλους πελάτες. 

Η Green Cola είναι ένα αμιγώς ελληνικό, καινοτόμο προϊόν, το οποίο παράγεται στην ακριτική Ορεστιάδα από την ΕΠΑΠ, εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κλάδο των αναψυκτικών. 

Σήμερα, η Green Cola είναι πρώτη σε πωλήσεις στην Ελλάδα στην κατηγορία cola με στέβια και ταξιδεύει σε περισσότερες από 20 χώρες ανά τον κόσμο: Η Πολωνία, η Βουλγαρία, η Κίνα, το Ομάν, το Χονγκ-Κονγκ, η Υεμένη, η Γκάνα, το Μαρόκο είναι μερικές από αυτές, ενώ αναζητά συνεχώς νέους προορισμούς με τον Καναδά και τις Η.Π.Α να αποτελούν τον άμεσο στόχο. 

Έχει αναπτύξει δε, παραγωγική και εμπορική δραστηριότητα μεταξύ άλλων σε χώρες όπως η Αγγλία, η Ιρλανδία, η Ισπανία, η Γερμανία, η Σερβία, η Ρουμανία, η Κύπρος, η Σαουδική Αραβία και οι Βαλτικές. 

Για το 2017 ο κύκλος εργασιών θα αγγίξει τα 17 εκατ. με νέα αύξηση. Η Green Cola κατάφερε να κατακτήσει μέσα σε τρία χρόνια (περίοδος 2013-2015) το 5% του συνολικού μεριδίου αγοράς στα αναψυκτικά τύπου cola. Μέσα στο 2016 άγγιξε το 8%. Σύμφωνα με τις τελευταίες μετρήσεις για τον μήνα Απρίλιο, καταγράφει ανάπτυξη πωλήσεων τόσο σε σύνολο εταιρείας όσο και στην υποκατηγορία των αναψυκτικών τύπου cola με το μερίδιο αγοράς της στην cola να αγγίζει για πρώτη φορά το 10%. 

Αυτή τη στιγμή οι εργαζόμενοι ξεπερνούν τους 100, ενώ σε λίγες ημέρες ξεκινά η λειτουργία νέας μονάδας παραγωγής στην Αττική.

Ο Γιώργος Βενιέρης μιλά αποκλειστικά στο www.pagenews.gr και αποκαλύπτει το μυστικό της επιτυχίας του. Δηλώνει ότι δεν πρόκειται να εκπατριστεί η εταιρεία – παρά τις αντίξοες συνθήκες για τις επιχειρήσεις σήμερα και δηλώνει αισιόδοξος για το ξεπέρασμα της κρίσης.

-Η πορεία της Green Cola μοιάζει και είναι εντυπωσιακή. Πώς ξεκίνησε η ιδέα, ποια είναι διαδρομή που ακολούθησε από το 2012 μέχρι σήμερα; 

Πράγματι, η Green Cola μετρά σήμερα σχεδόν 6 πολύ επιτυχημένα χρόνια, μέσα σε μια διαδρομή εντός και εκτός συνόρων με τους καταναλωτές και την αγορά να την έχουν αγκαλιάσει από την πρώτη κιόλας εμφάνισή της. To 2012, ξεπήδησε η ιδέα. Και τότε ήταν που αποφασίσαμε ότι μετά την αναγνώριση της τάσης στην αγορά για περισσότερο υγιεινά προϊόντα, θα μπορούσε να οδηγήσει στη δημιουργία μιας νέας ευκαιρίας στην αγορά. 

Τα πρώτα δύο χρόνια, πραγματοποιήσαμε αρκετές έρευνες και εργαστηριακές μελέτες λανσάροντας πιλοτικά το προφίλ αυτού του αναψυκτικού στη Γερμανία, επιβεβαιώνοντας ότι τελικά διαθέτει όλες τις προδιαγραφές να πρωταγωνιστήσει διεθνώς. 

Οι προκλήσεις ήταν μεγάλες, αλλά η εμπιστοσύνη των καταναλωτών και η δυναμική που ανέπτυσσε διαρκώς η Green Cola, διέψευσε κάθε παραμικρή ανησυχία. Πλέον, είχαμε κάθε διαπιστευτήριο ότι μπορούσαμε να αναπτύξουμε το παγκόσμιο οδοιπορικό της.

Το 2014 γίνεται το επίσημο λανσάρισμα της Green Cola όπου βρίσκεται μαζικά στο οργανωμένο λιανεμπόριο και την ίδια χρονιά καταφέρνουμε να ενταχθούμε στο παγκόσμιο δίκτυο της Endeavor, ξεχωρίζοντας για τον υψηλό ρυθμό ανάπτυξης και την καινοτομία μας, ενώ το εμπορικό ενδιαφέρον άρχισε να μεταφέρεται εξίσου και στην παραγωγική της δραστηριότητα στις χώρες όπου πραγματοποιούσαμε εξαγωγές. 

Την ίδια χρονιά, η Green Cola αποκτά το 3,4 % του μεριδίου στο σύνολο της αγοράς, ενώ δύο χρόνια αργότερα και μετά το μεγάλωμά της τόσο στη μετοχική σύνθεση όσο και σε επίπεδο στρατηγικών συνεργατών στο δίκτυο διανομής της, λαμβάνει τη δεύτερη θέση στα αναψυκτικά τύπου cola με μερίδιο 8 %. 

Σήμερα, η Green Cola είναι πρώτη σε πωλήσεις στην Ελλάδα στην κατηγορία cola με στέβια και ταξιδεύει σε περισσότερες από 20 χώρες ανά τον κόσμο, υλοποιώντας σταθερά το πλάνο εξωστρέφειάς της, θέλοντας να συστήσει την αυθεντική γεύση και τα μοναδικά χαρακτηριστικά της στους εκατομμύρια καταναλωτές που την έχουν αγαπήσει. 

– Ίσως η Green Cola να είναι το μόνο πραγματικό success story εν μέσω κρίσης. Σε ποιον οφείλεται; 

Το ελληνικό επιχειρείν έχει να επιδείξει αρκετά παραδείγματα βιώσιμης και επιτυχημένης δραστηριότητας εν μέσω κρίσης. Μιλώντας για εμάς, θα ήθελα να πω ότι το success story είναι αποτέλεσμα συλλογικής δουλειάς, επιμερισμένη σε ανθρώπους με όραμα, πάθος και τόλμη. 

Πράγματι, επιχειρήσαμε να αλλάξουμε τα δεδομένα της βιομηχανίας αναψυκτικών, μεγαλώνοντας την ‘πίτα’ και νομίζω με κάποιο τρόπο το έχουμε καταφέρει πολύ καλά, αφού όπως βλέπουμε πλέον και οι μεγάλοι πολυεθνικοί παίκτες ακολουθούν ανάλογες πρακτικές θέλοντας να ευθυγραμμιστούν με την κυρίαρχη τάση που επικρατεί για περισσότερο υγιεινές διατροφικές επιλογές.

Με κάθε βεβαιότητα μπορώ να πω ότι η επιτυχία της Green Cola οφείλεται στους ανθρώπους που την εμπιστεύτηκαν από την πρώτη στιγμή, τους καταναλωτές της, τους συνεργάτες μας που μας πίστεψαν και μας έδωσαν την ευκαιρία να συστηθούμε στην ευρύτερη αγορά και βεβαίως στους δικούς μας ανθρώπους με τους οποίους εργαζόμαστε καθημερινά για να φτάσουμε την Green Cola ακόμη πιο ψηλά.

– Μπορεί ένα ελληνικό προϊόν να παραγκωνίσει από τα ράφια των super market έναν κολοσσό όπως η Coca Cola; 

Μόλις λίγες ημέρες πριν, καταγράψαμε μερίδιο της τάξεως του 10 % σε επίπεδο πωλήσεων σε όγκο για τον μήνα Απρίλιο στα αναψυκτικά τύπου cola, ένα ποσοστό που δεν έχει μόνο ποσοτική σημασία αλλά και ποιοτική. Το διψήφιο αυτό νούμερο, συνιστά τόσο στοιχείο πολύ ενθαρρυντικό για τις πωλήσεις μας όσο και στοιχείο ενδεικτικό της ραγδαίας ανάπτυξης της εταιρείας τη στιγμή που η μέση τάση της αγοράς καθώς και των κύριων παικτών της κατηγορίας βαίνει μειούμενη. Ζητούμενο για εμάς, δεν είναι να παραγκωνίσουμε κανέναν παίκτη από την αγορά, πόσο μάλλον έναν παγκόσμιο κολοσσό. 

Φιλοσοφία της Green Cola είναι η δημιουργία προϊόντων με σαφή προσανατολισμό σε υγιεινότερες διατροφικές συνήθειες κάνοντας χρήση φυσικών συστατικών στις συνταγές μας. Φαίνεται ότι την ίδια φιλοσοφία ξεκίνησαν να ασπάζονται ακόμα και οι μεγαλύτεροι παίκτες της αγοράς, οι οποίοι επιδίδονται σε παρόμοιες πρακτικές για να εισέλθουν στη νέα διευρυμένη κατηγορία.

– Γιατί στην περιφέρεια; Για λόγους φορολογικούς ή σημειολογικούς; 

Η ΕΠΑΠ και το εργοστάσιο της Ορεστιάδας αποτέλεσαν την καρδιά της δημιουργίας της Green Cola. Εκεί έγινε η κατ’ αρχήν επένδυσή μας και εκεί συνεχίζει να βρίσκεται η βάση της παραγωγής μας. Η Green Cola είναι ένα ελληνικό προϊόν που γεννήθηκε στην Ελλάδα. Βασική μου πεποίθηση είναι ότι όλες οι επιχειρήσεις που μπορούν και αναπτύσσονται πρέπει να αποδεχτούν και τον ρόλο της στήριξης της ελληνικής οικονομίας και της ελληνικής περιφέρειας. Για εμάς η Ορεστιάδα είναι και παραμένει το σπίτι της Green Cola.

– Στην κρίση μετανάστευσαν ελληνικά μυαλά και επιχειρήσεις. Οι επενδυτές αναζητούνται με τα… κυάλια. Ένας επιχειρηματίας γιατί να καθίσει στην Ελλάδα με τα φορολογικά δεδομένα του σήμερα; Σκέπτεστε εκπατρισμό;

Είμαστε μια αμιγώς ελληνική επιχείρηση που αναπτύχθηκε υπό συνθήκες κρίσης της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας. Τόσο ο κλάδος των αναψυκτικών όσο και το οργανωμένο λιανεμπόριο γενικότερα, συνεχίζουν να δείχνουν έντονα σημάδια κούρασης και κάμψης.

Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι πολυεθνικές του κλάδου που επιχείρησαν να μεταφέρουν τη δραστηριότητά τους στο εξωτερικό, παρά την κερδοφορία που ανέπτυξαν στο παρελθόν όταν ακόμα η ελληνική οικονομία δεν αντιμετώπιζε δυσκολίες. Και τέτοιες πρακτικές φαίνεται να παρατείνουν την ύφεση. 

Σε ό,τι αφορά την Green Cola, έχουμε καταφέρει παρά το δυσμενές φορολογικό περιβάλλον να έχουμε κερδοφορία και αυτό έχει οδηγήσει και στην προσέλκυση Ελλήνων επενδυτών. Δεν σκεφτόμαστε εκπατρισμό. Ούτε να μεταφέρουμε έστω μέρος της παραγωγής μας. 

Σε λίγες ημέρες μάλιστα θα ξεκινήσουμε την λειτουργία νέας μονάδας παραγωγής στην Αττική. Είμαστε μια επιχείρηση που γεννήθηκε στην Ελλάδα, στηρίζεται από Έλληνες καταναλωτές, και νιώθουμε τουλάχιστον την ηθική υποχρέωση να ανταποδώσουμε στη χώρα μας, την αγάπη και την εμπιστοσύνη που μας δείχνει. 

– Αν είχατε σήμερα την ιδέα, θα ξεκινούσατε πάλι από την Ελλάδα και τον Έβρο; 

Όλα τα χρόνια της επαγγελματικής μου διαδρομής, αν κοιτάξω πίσω, έχουν κάτι από Ελλάδα. Αυτό μου έδωσε το πλεονέκτημα να γνωρίζω πολύ καλά τις συνήθειες και τις συμπεριφορές των Ελλήνων καταναλωτών αλλά και τις συνθήκες και τις διαδικασίες ανάπτυξης μιας επιχείρησης.

Από την εμπειρία μου, μικρές χώρες όπως η Ελλάδα, έχουν πολλά πλεονεκτήματα έναντι μεγαλύτερων. Άλλωστε, όταν μια ιδέα είναι ελκυστική και μπορείς να την εφαρμόσεις στην πράξη, ξέρεις ότι μπορεί να αναπτυχθεί όπου και να βρεθεί. 

Όμως, δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η χώρα τώρα. Η Ελλάδα βρίσκεται σε μια περίοδο έντασης τα τελευταία χρόνια και αυτό είναι περισσότερο αποθαρρυντικό για έναν νέο επιχειρηματία. 

– Πόσους εργαζόμενους απασχολείτε; Έχετε κάνει απολύσεις/μειώσεις μισθών; Ποια είναι τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας συνοπτικά;

Για το έτος 2016, η Green Cola έκλεισε με άνοδο 30% καταγράφοντας αύξηση σε επίπεδο πωλήσεων, τόσο σε όγκο όσο και σε αξία, διαμορφώνοντας ένα κύκλο εργασιών των 15 εκατ., εκ των οποίων το 10% αντιπροσωπεύει την εξαγωγική της δύναμη.

Για το 2017 έχουμε προβλέψει ότι ο κύκλος εργασιών θα αγγίξει τα 17 εκατ. με νέα αύξηση. Η Green Cola κατάφερε να κατακτήσει μέσα σε τρία χρόνια (περίοδος 2013-2015) το 5% του συνολικού μεριδίου αγοράς στα αναψυκτικά τύπου cola. Μέσα στο 2016 άγγιξε το 8%.

Σύμφωνα με τις τελευταίες μετρήσεις για τον μήνα Απρίλιο, καταγράφουμε ανάπτυξη πωλήσεων τόσο σε σύνολο εταιρείας όσο και στην υποκατηγορία των αναψυκτικών τύπου cola με το μερίδιο αγοράς μας στην cola να αγγίζει για πρώτη φορά το 10%.

Τα αποτελέσματα αυτά είναι τόσο ικανοποιητικά που μας επιτρέπουν να ενισχύουμε το ανθρώπινο δυναμικό και να βλέπουμε την οικογένεια της Green Cola να μεγαλώνει. Αυτή τη στιγμή οι άνθρωποι που απασχολούνται στην Green Cola ξεπερνούν τους 100. 

– Πού εξάγεται η Green Cola;

Η Green Cola εξάγεται σε χώρες όπως η Πολωνία, η Βουλγαρία, η Κίνα, το Ομάν, το Χονγκ-Κονγκ, η Υεμένη, η Γκάνα, το Μαρόκο, ενώ αναζητά συνεχώς νέους προορισμούς με τον Καναδά και τις Η.Π.Α να αποτελούν τον άμεσο στόχο. 

Αξίζει να πω ότι στο πλαίσιο της στρατηγικής ανάπτυξης της Green Cola, έχουμε καταφέρει όχι μόνο να εξάγουμε αλλά και να αναπτύσσουμε παραγωγική και εμπορική δραστηριότητα μεταξύ άλλων σε χώρες όπως η Αγγλία, η Ιρλανδία, η Ισπανία, η Γερμανία, η Σερβία, η Ρουμανία, η Κύπρος, η Σαουδική Αραβία και οι Βαλτικές. Η διεθνοποίηση και η εξωστρέφεια της εταιρείας αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες ανάπτυξής μας, τον οποίο και υλοποιούμε βάσει πλάνου ήδη από το 2015. 

– Ξεκινήσατε συνεργασία για εμφιάλωση στην Αττική. Θα διευρύνετε αυτή την συνεργασία και με άλλους νομούς, εκτός Εβρου; Οι στόχοι για το προσεχές μέλλον σας ποιοι είναι ;

Εκτός από τις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της Green Cola στη Λεπτή Ορεστιάδας, έχουμε ξεκινήσει και μέρος της παραγωγής των προϊόντων μας στη νέα γραμμή στις εγκαταστάσεις της Optimal Supply Chain. 

Αυτή η κίνησή μας προκύπτει από την ανάγκη να αυξήσουμε την παραγωγική μας δυναμικότητα, κερδίζοντας την ίδια στιγμή ελαχιστοποίηση του κόστους διανομής στη Νότια Ελλάδα και αποσυμφόρηση στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις μας.

 Προς το παρόν δεν εξετάζουμε παρόμοιες συνεργασίες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν αξιολογούμε τυχόν ευκαιρίες μακροπρόθεσμα. Στόχος μας παραμένει η εδραίωσή μας στην κατηγορία cola όπως και το μεγάλωμα της Green Cola εκτός συνόρων, διαδίδοντας το spirit της #thegreensideofcola. 

– Διανύουμε τον 7ο χρόνο κρίσης. Ως πολίτης και ως επιχειρηματίας βλέπετε φως στην άκρη του τούνελ; Εκτιμάτε ότι με τα Μνημόνια θα ορθοποδήσει η Ελλάδα ή θα έπρεπε να πάμε στη λύση Grexit; 

Κρατάω πάντοτε την αισιοδοξία μου. Σίγουρα έχουμε πολύ δρόμο ακόμη. Χρειάζονται γενναίες αλλαγές από την πλευρά της κεντρικής διοίκησης κυρίως για να δημιουργήσουν σταθερότητα στην οικονομία. Η επιχειρηματικότητα είναι η ραχοκοκαλιά της ανάπτυξης και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments