Οικονομία

Τέλη κυκλοφορίας: Αυτές είναι οι αλλαγές που συζητά το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Τέλη κυκλοφορίας: Αυτές είναι οι αλλαγές που συζητά το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
Έρχονται σημαντικές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας. Αναλυτικά τι σχεδιάζεται για δικαιότερες χρεώσεις. Οι ισχύουσες διατάξεις επιτρέπουν στις χώρες της ΕΕ να εξαιρούν τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα 12 τόνων, καθώς και τα λεωφορεία και πούλμαν.

Τέλη κυκλοφορίας αλλαγές: Νέα δεδομένα σκοπεύει να φέρει η απόφαση της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που αφορά στον τρόπο  υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας ώστε να έχουμε καθαρότερο περιβάλλον και δικαιότερες χρεώσεις. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο αυτό το Ευρωκοινοβούλιο αποφάσισε να θεσπίσει ανώτατα όρια στα Τέλη Κυκλοφορίας ενώ για περιστασιακούς χρήστες άλλων κρατών-μελών επιδιώκει να θεσπίσει τα ημερήσια ή εβδομαδιαία Τέλη Κυκλοφορίας.

Όπως γράφει το newsauto.gr, στα επαγγελματικά οχήματα και δη φορτηγά τα Τέλη Κυκλοφορίας θα αλλάξουν ριζικά και θα αντικατασταθούν από ένα φόρο που θα υπολογίζεται σύμφωνα με τα χιλιόμετρα που διανύει το κάθε φορτηγό και την ανάλογη ρύπανση αλλά και βλάβη στο οδόστρωμα που προκαλεί.

Ωστόσο, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι τα οχήματα φορολογούνται ανάλογα με την πραγματική τους οδική χρήση και τη ρύπανση που προκαλούν, σύμφωνα με την πρόταση του Ευρωκοινοβουλίου, η τιμολόγηση των οδικών μεταφορών θα πρέπει να βασίζεται στην απόσταση και, συγκεκριμένα από το 2023 για βαρέα επαγγελματικά οχήματα και φορτηγά άνω των 2.4 τόνων και από το 2027 για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, φορτηγά και μικρά λεωφορεία.

Εν συνεχεία, το σχέδιο κανόνων προβλέπει ανώτατα όρια τιμών για Τέλη Κυκλοφορίας που μπορούν να επιβληθούν στους οδηγούς επιβατικών αυτοκινήτων, με στόχο να εξασφαλιστεί η δίκαιη μεταχείριση των περιστασιακών χρηστών και των οδηγών από άλλες χώρες της ΕΕ. Τα αυτοκόλλητα σήματα πρέπει επίσης να είναι διαθέσιμα για μικρότερες περιόδους -μιας ημέρας και μιας εβδομάδας.

Τώρα εναπόκειται στους υπουργούς της ΕΕ να υιοθετήσουν αυτή τη θέση, ώστε οι διαπραγματεύσεις σχετικά με την τελική έκδοση των διατάξεων να μπορέσουν να ξεκινήσουν με το Συμβούλιο.

Επιπροσθέτως, σύμφωνα πάντα με το newsauto.gr, προκειμένου να ενθαρρυνθεί η χρήση φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων, οι χώρες της ΕΕ πρέπει να ορίσουν συντελεστές τιμολόγησης οδικών μεταφορών με βάση τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα. Από το 2021, εάν ένα κράτος μέλος επιβάλλει Τέλη στα βαρέα οχήματα και στα φορτηγά μεταφοράς τροφίμων, θα πρέπει επίσης να ισχύει μια “επιβάρυνση εξωτερικού κόστους” – μια χρέωση για την ατμοσφαιρική ή ηχητική ρύπανση.

Από το 2026, αν εφαρμόζεται τέλος εξωτερικού κόστους σε οποιοδήποτε τμήμα της οδού, θα πρέπει να ισχύει και για άλλες κατηγορίες οχημάτων. Για να καταργηθούν οι απαλλαγές που επιτρέπονται βάσει των ισχυόντων κανόνων, εάν ένα κράτος μέλος χρησιμοποιεί Τέλη κυκλοφορίας , θα πρέπει να τα εφαρμόσει από το 2020 σε όλα τα βαρέα οχήματα και τα φορτηγά που χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο για τις οδικές μεταφορές αγαθών.

Οι ισχύουσες διατάξεις επιτρέπουν στις χώρες της ΕΕ να εξαιρούν τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα 12 τόνων, καθώς και τα λεωφορεία και πούλμαν. Καταληκτικά, σημειώνεται ότι οι νέοι κανόνες θα επιτρέψουν στις χώρες της ΕΕ να προβλέψουν μειώσεις, για παράδειγμα για τους συχνούς χρήστες ελαφρών οχημάτων σε περιοχές που δεν είναι πυκνοκατοικημένες ή στα προάστια των πόλεων.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments