Τεχνολογία 5G: Φόβοι για σοβαρό κίνδυνο στην υγεία

Τεχνολογία 5G: Η τεχνολογική εξέλιξη διαχρονικά βρίσκει αντίθετους τους επιστήμονες που την μελετούν, με τις νέες ταχύτητες στα δίκτυα να τίθενται υπό έντονη αμφισβήτηση όσον αφορά την επίδραση τους στην υγεία του ανθρώπου.

Τεχνολογία 5G: Ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών και οι ειδικοί που συνεργάζονται με αυτόν έχουν συχνά κατηγορήσει πολλούς επιστήμονες που ερευνούν τις επιπτώσεις της ακτινοβολίας των κινητών τηλεφώνων για διασπορά ψευδών ειδήσεων και δημιουργία κλίματος φόβου όσον αφορά την τεχνολογία 5G. Όμως, όπως αναφέρει πρόσφατο δημοσίευμα του περιοδικού Scientific American, οι φόβοι των επιστημόνων για τις πιθανές επιπτώσεις της νέας τεχνολογίας στην ανθρώπινη υγεία δεν είναι αβάσιμοι.

Η αμερικανική Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών (FCC) ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα επανακαθορίσει σύντομα τα όρια έκθεσης στις ραδιοσυχνότητες (RFR) που έχουν υιοθετηθεί από τα τέλη της δεκαετίας του 1990. Αυτά τα όρια βασίζονται σε αλλαγές που παρατηρήθηκαν σε πειραματόζωα που είχαν εκτεθεί σε ακτινοβολία μικροκυμάτων και έχουν καθοριστεί για να μας προστατεύουν από κινδύνους λόγω έκθεσης στην ακτινοβολία αυτή. Η FCC υιοθέτησε αυτά τα όρια βασιζόμενη σε μεγάλο βαθμό σε έρευνες που είχαν γίνει τη δεκαετία του 1980. Ωστόσο περισσότερες από 500 μελέτες που έγιναν έκτοτε κατέδειξαν επικίνδυνες βιολογικές ή υγειονομικές επιπτώσεις από έκθεση σε RFR ακόμα και πολύ χαμηλής έντασης. Με βάση τις μελέτες αυτές περισσότεροι από 240 επιστήμονες υπέγραψαν πρόσφατα επιστολή στην οποία κάνουν έκκληση για την ανάγκη εφαρμογής πιο αυστηρών ορίων στην έκθεση σε μη ιονιζοντα ηλεκτρομαγνητικά πεδία (EMF).

Στην επιστολή αναφέρουν μεταξύ άλλων: «Πολλές πρόσφατες επιστημονικές δημοσιεύσεις έδειξαν ότι τα EMF επηρεάζουν τους ζώντες οργανισμούς σε επίπεδα αρκετά κάτω από τις περισσότερες διεθνείς και εθνικές κατευθυντήριες γραμμές. Τα αποτελέσματα περιλαμβάνουν αυξημένο κίνδυνο καρκίνου, κυτταρικό στρες, αύξηση επιβλαβών ελευθέρων ριζών, γενετικές βλάβες, δομικές και λειτουργικές μεταβολές του αναπαραγωγικού συστήματος, επιπτώσεις στη δυνατότητα μάθησης και στη μνήμη, νευρολογικές διαταραχές και αρνητικές επιπτώσεις στη γενική ευημερία των ανθρώπων. Οι αρνητικές επιπτώσεις δεν περιορίζονται μόνο στους ανθρώπους, αλλά υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις βλαβερών επιδράσεων τόσο στη φυτική όσο και στην ζωική ζωή ».

Οι επιστήμονες που υπέγραψαν αυτή την επιστολή αποτελούν την πλειοψηφία των εμπειρογνωμόνων σχετικά με τις επιπτώσεις της μη ιονίζουσας ακτινοβολίας. Έχουν δημοσιεύσει περισσότερα από 2.000 άρθρα και επιστολές σχετικά με την ακτινοβολία αυτή σε επιστημονικές εκδόσεις. Ο Διεθνής Οργανισμός για την Έρευνα για τον Καρκίνο (IARC) της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας (IARC) ταξινόμησε το RFR ως «πιθανώς καρκινογόνο για τον άνθρωπο» το 2011. Με βάση τις έρευνες που δημοσιεύθηκαν από το 2011 η IARC έχει θέσει πρόσφατα ως προτεραιότητα το να επανεξεταστούν οι επιπτώσεις των ραδιοσυχνοτήτων τα επόμενα πέντε χρόνια. Δεδομένου ότι πολλοί επιστήμονες πιστεύουν ότι έχουμε τώρα επαρκή στοιχεία για να θεωρήσουμε τις συχνότητες αυτές ως πιθανόν καρκινογόνες η IARC σχεδιάζει να καθορίσει νέα όρια για την έκθεση σε αυτές.

Η νέα τεχνολογία 5G θα χρησιμοποιεί για πρώτη φορά κύματα χιλιοστών, σε συνδυασμό με τα μικροκύματα και θα απαιτεί την εγκατάσταση αναμεταδοτών κάθε 100 έως 200 μέτρα, εκθέτοντας πολλούς ανθρώπους σε ακτινοβολία χιλιοστομέτρου. Η νέα τεχνολογία δεν θα αντικαταστήσει την τεχνολογία 4G, αλλά θα την συμπληρώνει. Εάν υπάρχουν αθροιστικές επιδράσεις από ταυτόχρονες εκθέσεις σε πολλαπλούς τύπους RFR, ο συνολικός κίνδυνος βλάβης από τις ραδιοσυχνότητες μπορεί να αυξηθεί σημαντικά. Ο καρκίνος δεν είναι ο μόνος κίνδυνος, καθώς υπάρχουν σημαντικές ενδείξεις ότι οι συχνότητες αυτές προκαλούν νευρολογικές διαταραχές και βλάβες στην αναπαραγωγή, πιθανώς λόγω οξειδωτικού στρες.