Ελλάδα

Μάτι: Ξεκινά η διαβούλευση για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο

Μάτι: Ξεκινά η διαβούλευση για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο
Μάτι: Αναρτάται σήμερα, Πέμπτη 2 Ιουλίου, προς διαβούλευση το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για το Μάτι.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, θα βρεθεί σήμερα από νωρίς το πρωί στο πυρόπληκτο Μάτι, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό, Δημήτρη Οικονόμου, τους γενικούς γραμματείς, Ευθύμη Μπακογιάννη, Κωνσταντίνο Αραβώση, τον πρόεδρο του ΤΕΕ, Γιώργο Στασινό, για να ξεκινήσει δια ζώσης διαβούλευση με την Περιφέρεια Αττικής και τον περιφερειάρχη, Γιώργο Πατούλη, τους εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας (δημάρχους Ραφήνας – Πικερμίου και Μαραθώνα – Νέας Μάκρης), καθώς και πολίτες (συλλόγους και σωματεία πυροπαθών).

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ, λίγες ημέρες μετά τη δημοσιοποίηση του Ειδικoύ Πολεοδομικoύ Σχεδίου, θα παραστεί στο Μάτι για να «ακούσει» τα σχόλια και τις προτάσεις των άμεσα ενδιαφερομένων.

Όπως είχε δηλώσει ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, πριν λίγες ημέρες σε συνέντευξη Τύπου που είχε παραχωρήσει, το σχέδιο πρόκειται να «δώσει νέα ζωή στο Μάτι». «Το Μάτι θα αλλάξει εικόνα, αλλά ταυτόχρονα θα διασφαλιστούν οι προϋποθέσεις για την προστασία της περιοχής, τόσο από πυρκαγιές όσο και από πλημμύρες, λόγω της ανεξέλεγκτης κατάστασης στα ρέματα τα οποία βρίσκονται την περιοχή». Και πρόσθεσε ότι, «αξίζει να γίνει μια βιώσιμη περιοχή για τους κατοίκους και τους παραθεριστές. Το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΕΠΣ) εκπονήθηκε υπό την επίβλεψη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, σύμφωνα με τις προβλέψεις του νόμου και με τη συμμετοχή μιας σειράς μεγάλων τεχνικών γραφείων».

Σημειώνεται, ότι για τη σύνταξη του ΕΠΣ απαιτήθηκαν, πέραν της κύριας πολεοδομικής μελέτης, οκτώ άλλες υποστηρικτικές μελέτες, ενώ η εκπόνησή τους ξεκίνησε στις αρχές του 2020. Οι μελέτες αυτές είναι οι εξής: Κύρια (Πολεοδομική) Μελέτη, Μελέτη Τοπογραφίας, Μελέτη Οριοθέτησης Ρεμάτων, Συγκοινωνιακή Μελέτη, Μελέτη Κατάρτισης Δασικού Χάρτη, Μελέτη μείωσης της πλημμυρικής διακινδύνευσης, Μελέτη Γεωλογικής Καταλληλότητας, Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, δομική υποστήριξη.

Σχετικά με το φυσικό περιβάλλον το Σχέδιο περιλαμβάνει:

  • προώθηση αντιπυρικής-αντιπλημμυρικής προστασίας για ανθεκτικότητα,
  • αντιμετώπιση δευτερογενών επιπτώσεων των κατολισθήσεων και προστασία από διάβρωση στο παράκτιο μέτωπο,
  • αποκατάσταση του ιδιαίτερου χαρακτήρα της περιοχής που ήταν δενδρώδης-θαμνώδης βλάστηση.

Σχετικά με τις χρήσεις γης-σύνδεση οικιστικών περιοχών και ελεύθερων χώρων:

  • Ρύθμιση χρήσεων σύμφωνα με τον χαρακτήρα της περιοχής παραθερισμού- κατοικίας- τουρισμού- αναψυχής και την εξασφάλιση αναγκαίας κοινωνικής υποδομής,
  • Έμφαση στο ρέμα Παππά ως σημαντικό φυσικό περιβαλλοντικό στοιχείο και στοιχείο σύνδεσης στο Μάτι και στο Κόκκινο Λιμανάκι.

Σχετικά με το οδικό δίκτυο και την κυκλοφορία με έμφαση στη βιώσιμη κινητικότητα:

  • Ιεράρχηση του Οδικού Δικτύου και ορθολογική αναδιάρθρωσή του,
  • Προγραμματισμός αναγκαίας κυκλοφοριακής υποδομής και ρύθμιση της κυκλοφορίας οχημάτων,
  •  Δημιουργία δικτύου κίνησης πεζών και ποδηλάτων μέσω της σύνδεσης περιοχών κατοικίας με πόλους έλξης, ελεύθερους χώρους πρασίνου, Πεντέλη, Θαλάσσιο μέτωπο κλπ.

Σχετικά με το θαλάσσιο μέτωπο:

  • Διεύρυνση και ενίσχυση του κοινόχρηστου-δημοσίου χαρακτήρα παραλιακής ζώνης.
  • Αποσυμφόρηση από εκτεταμένες-εντατικές ή και αποκλειστικές δραστηριότητες και εκμεταλλεύσεις και απομάκρυνση ασυμβίβαστων χρήσεων και δραστηριοτήτων.
  • Αύξηση προσπελασιμότητας με διευκόλυνση πρόσβασης πεζών ποδηλάτων σε όλο το μήκος της Παρ. Ζώνης με κάθετους πεζόδρομους ικανού πλάτους σύνδεσης του οδικού με το παράκτιο.
  • Ενιαίο παραλιακό περίπατο.

«Τόπος Μνήμης» και «Αρχιτεκτονικός Περίπατος Μνήμης»:

  • Διανοίγονται και τα οκτώ ρέματα, με τρόπο που ελαχιστοποιεί τις κατεδαφίσεις αλλά μέσω τεχνικά μελετημένων διευθετήσεων εξασφαλίζει την ευρύτερη περιοχή από τους αυξανόμενους κινδύνους πλημμύρας.
  • Υλοποιείται σύγχρονος αντιπλημμυρικός σχεδιασμός.
  • Εξασφαλίζεται ένας μεγάλος δημόσιος περίπατος κατά μήκος της ακτής, χωρίς εμπόδια, με ελεύθερο πλάτος 35 μ.
  • Δημιουργούνται «Τόπος Μνήμης», «Αρχιτεκτονικός Περίπατος Μνήμης», και Κέντρο Εκπαίδευσης – Ευαισθητοποίησης για την Προστασία από Φυσικές Καταστροφές. Ανεβαίνουν οι αξίες γης των ιδιοκτησιών σε όλη την περιοχή.

Επιπλέον, με την πολεοδόμηση σε μεγάλο τμήμα της περιοχής αποκτούνται δικαιώματα δόμησης και από αυτούς που μέχρι σήμερα δεν μπορούσαν να κτίσουν νόμιμα και δεν επέλεξαν να το κάνουν. Ενώ, τακτοποιείται ένα μεγάλο τμήμα ιδιοκτησιών με καθεστώς ασαφές ή θεωρούμενο από διάφορες πλευρές ως δασικό, με την αναγνώριση των παλαιών διανομών. Στις περιοχές δε που δεν εξαιρούνται από το δασικό χαρακτήρα, διατηρούνται όσα κτίσματα έχουν οικοδομήσει με νόμιμη άδεια, ενώ για τα υπόλοιπα δίνονται εναλλακτικές δυνατότητες για τακτοποίηση κτισμάτων (υπό προϋποθέσεις) ή για χαρακτηρισμό των γηπέδων ως μη δασικών (υπό προϋποθέσεις). Όπως έκανε γνωστό ο κ. Μπακογιάννης, η εκπόνηση του Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής (ΡΣΕ) στις προς πολεοδόμηση περιοχές που καθορίζει το ΕΠΣ θα αρχίσει εντός του καλοκαιριού.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments