Πολιτική

Δίπλωμα οδήγησης μοτοσικλέτα: Το υπουργείο Μεταφορών ξεκαθάρισε τι ισχύει με νεότερη ανακοίνωση

Δίπλωμα οδήγησης μοτοσικλέτα: Το υπουργείο Μεταφορών ξεκαθάρισε τι ισχύει με νεότερη ανακοίνωση
Δίπλωμα οδήγησης μοτοσικλέτα: Μετά τον σάλο που ξέσπασε από την είδηση ότι οι κάτοχοι διπλώματος ΙΧ αυτοκινήτου θα μπορούσαν να οδηγούν μηχανή 125 κυβικών, το υπουργείο Μεταφορών προχώρησε σε διευκρινιστική ανακοίνωση.

Μετά τον σάλο που ξέσπασε το πρωί της Πέμπτης για τα διπλώματα οδήγησης και τις μηχανές, το υπουργείο Μεταφορών προχώρησε σε διευκρινήσεις. Θυμίζουμε ότι η είδηση ανέφερε ότι οι κάτοχοι διπλώματος οδήγησης Β κατηγορίας θα μπορούν να οδηγούν μηχανή έως 125 κυβικά χωρίς να περνούν από εξετάσεις. Το υπουργείο Μεταφορών, με τροποποιητική ανακοίνωση, ξεκαθάρισε τι ισχύει μετά τις αντιδράσεις.

Η ανακοίνωση του υπουργείου ανακαλεί τη λανθασμένη εντύπωση ότι μπορεί κανείς να οδηγεί μοτοσικλέτα έως 125 κυβικά εκατοστά χωρίς να δώσει εξετάσεις, εφόσον είναι κάτοχος διπλώματος αυτοκινήτου. Όπως αναφέρεται σε νεότερη ανακοίνωση: «Με αφορμή την Κοινή Υπουργική Απόφαση (A3/Οικ. 56475/6635) που συνυπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και αφορά στην προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ για τις άδειες οδήγησης, διευκρινίζονται τα ακόλουθα: Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης.

Συνεπώς, δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης.

Έτσι, με τη συγκεκριμένη απόφαση δεν αλλάζει το ισχύον πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης και συνεπώς, τα σχετικά δημοσιεύματα, καθώς και τυχόν σκόπιμες και παραπλανητικές αντιδράσεις φορέων, δεν έχουν καμία βάση. Γενικότερα, στο πλαίσιο που παρέχει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και με βάση τις καλές πρακτικές άλλων χωρών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών στο πλαίσιο της νομοθετικής παρέμβασης για τη Μικροκινητικότητα».

Το θέμα αυτό προκάλεσε την έντονη αντίδραση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης καθώς ισχυρίζεται ότι με τη συγκεκριμένη απόφαση, η οποία καταργεί την εκπαίδευση ενός υποψηφίου οδηγού μοτοσικλέτας, θα απογειώσει τα τροχαία συμβάντα στην χώρα μας.

«Δεν έχει θέση μια τέτοια νομοθεσία – ντροπή σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα», ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Άρης Ζωγράφος. Και συνέχισε: «Η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα οχήματα επειδή έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής. Είναι όχημα μονής γραμμής, ο οδηγός βρίσκεται επάνω και όχι μέσα στο όχημα, και για αυτό τον λόγο ο χειρισμός της είναι πολύ πιο δύσκολος από τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου. Η μοτοσικλέτα στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει και συμπεριφέρεται διαφορετικά από ένα αυτοκίνητο, απαιτεί καλή ισορροπία και πλήρη συντονισμό άκρων από τον αναβάτη».

Ο κ. Ζωγράφος ανέφερε: «λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, γίνεται σαφές το προφανές.Όχι μόνο είναι αναγκαίο ένας οδηγός μοτοσικλέτας να εκπαιδεύεται, αλλά χρειάζεται η εκπαίδευση αυτή να είναι εξειδικευμένη στις αυξημένες απαιτήσεις του οχήματος και της οδικής πραγματικότητας».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments