Κόσμος

Mercedes ιστορία: Η κατασκευή του πρώτου φορτηγού

Mercedes ιστορία: Η κατασκευή του πρώτου φορτηγού
Mercedes ιστορία: Το πρώτο φορτηγό που κατασκευάστηκε στην μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, έγινε πριν από 35 χρόνια και είναι εντυπωσιακό.
Mercedes ιστορία: Το πρώτο φορτηγό που κατασκευάστηκε στην μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, έγινε πριν από 35 χρόνια και είναι εντυπωσιακό.

Η Mercedes ως αυτοκινητοβιομηχανία έχει τεράστια ιστορία. Ακόμη, στην πρόσφατη ιστορία της αξίζει να αναφερθεί πως ο Lewis Hamilton έχει ανακοινώσει την παραμονή του. Ακόμη, ένας Νοτιοαφρικανός είχε ζητήσει να ταφεί με την Mercedes του.

Πιο συγκεκριμένα, σε περίπτωση που έχετε αναρωτηθεί ποιος δημιούργησε το πρώτο φορτηγό, η Mercedes-Benz ισχυρίζεται ότι έχει την απάντηση. Σύμφωνα με ένα δελτίο τύπου της γερμανικής εταιρείας, ο Gottlieb Daimler, πρωτοπόρος στην εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης αλλά και της αυτοκινητοβιομηχανίας γενικότερα, δημιούργησε το πρώτο φορτηγό εν έτη 1896.

Ο κινητήρας

Σε ότι αφορά τον κινητήρα που χρησιμοποιούσε ήταν ένας δικύλινδρος με μόλις πάνω από ένα λίτρο χωρητικότητας (1,06lt) και απέδιδε ισχύ κοντά στους 4 ίππους. Αν θέλουμε να κάνουμε την αναγωγή με τις σημερινές εικόνες, το φορτηγό του Daimler θυμίζει πολύ τις πλατφόρμες skateboard που χρησιμοποιούν κατά κόρον τα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Μοιάζει σαν να είναι καροτσάκι με τον κινητήρα του να «προστατεύεται» από δύο ελικοειδή ελατήρια πάνω στα οποία είχε έδραση, μια και ήταν πολύ ευαίσθητος στους κραδασμούς και τις δονήσεις. Φυσικά, οι σκληροί συμπαγείς σιδερένιοι τροχοί σε συνδυασμό με τους δρόμους της εποχής, πρέπει να προκαλούσαν πάρα πολλούς κραδασμούς και on board κακουχίες για τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου- όχι μόνο για τον κινητήρα.

Η διάταξη για το τιμόνι

Αξίζει να προσέξει κανείς τη διάταξη για το τιμόνι, με τις αλυσίδες να μεταφέρουν την κίνηση του τιμονιού από τα χέρια του οδηγού, στις άκρες του μπροστινού άξονα για να τον περιστρέψουν μαζί με την κεντρικά τοποθετημένη διάταξη των φύλλων σούστας. Ο οδηγός κάθεται μπροστά, ενώ ο κινητήρας είναι πίσω και σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, το φορτηγό εμφάνιζε μια αρκετά εντυπωσιακή κατανάλωση καυσίμου περίπου 6 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα. Μόλις δύο χρόνια αργότερα, ο Daimler μαζί με τον Wilhelm Maybach δημιούργησαν μια αναβαθμισμένη έκδοση του φορτηγού, στην οποία ο κινητήρας μετακινήθηκε εμπρός.

Αργότερα εκείνο το έτος, το φορτηγό πήρε τελικά το δικό του σχέδιο με ένα μοναδικό μπροστινό μέρος. Μια άλλη αναβαθμισμένη έκδοση έγινε πραγματικότητα λίγο αργότερα με τον κινητήρα μπροστά από τον μπροστινό άξονα. Αυτός ήταν ένας μεγαλύτερος κινητήρας με χωρητικότητα 2,2 λίτρων που διέθετε σύστημα ανάφλεξης Bosch και ένα νέο σύστημα ψύξης.

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments