Τεχνολογία

Facebook: Ετοιμάζει συστήματα AI που βλέπουν – ακούν και θυμούνται ότι κάνετε

Facebook: Ετοιμάζει συστήματα AI που βλέπουν – ακούν και θυμούνται ότι κάνετε
Facebook: Κανείς πλέον δεν θα είναι αόρατος - Η δημοφιλής εφαρμογή θα θυμάται πάντα κάθε σας κίνηση... Για αυτό προσοχή!

Το Facebook εσχάτως κυκλοφόρησε τα πρώτα smart glasses της Ray-Ban Stories όπου διαθέτουν τη δυνατότητα λήψης φωτογραφιών και βίντεο αλλά και κοινοποίησης του περιεχομένου σε άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Η εταιρεία φαίνεται ότι επενδύει κόπο και χρόνο στην επαυξημένη πραγματικότητα, και τώρα έχουμε περισσότερα στοιχεία για τα μελλοντικά της σχέδια.

Σύμφωνα με ένα νέο ερευνητικό πρόγραμμα της ομάδας της τεχνητής νοημοσύνης της Facebook, η εταιρεία θέλει να αναπτύξει συστήματα τεχνητής νοημοσύνης τα οποία θα αναλύουν συνέχεια τη ζωή των ανθρώπων χρησιμοποιώντας το first-person video. Δηλαδή, τα εν λόγω συστήματα θα καταγράφουν αυτό που βλέπουν και θα ακούν ό,τι λέγεται προκειμένου να βοηθήσουν τους ανθρώπους στις καθημερινές τους εργασίες. Facebook

Οι ερευνητές της Facebook περιέγραψαν τις δεξιότητες που θέλουν αναπτυχθούν σε αυτά τα συστήματα, μια εκ των οποίων είναι η επεισοδιακή μνήμη, να δίνονται δηλαδή απαντήσεις σε ερωτήματα όπως «πού άφησα τα κλειδιά μου;». Άλλη μια δεξιότητα που επιθυμούν να αναπτύξουν είναι η ανάκληση οπτικοακουστικών λεπτομερειών, δηλαδή να θυμούνται ποιος είπε, τι και πότε.

Ωστόσο, όλες αυτές οι δεξιότητες είναι προς το παρόν τα «θέλω» των ερευνητών και δεν σημαίνει ότι θα υλοποιηθούν σίγουρα. Πρόκειται όμως για φιλόδοξα όνειρα τα οποία φέρνουν με τη σειρά τους πολλές αμφιβολίες όσον αφορά την ιδιωτικότητα των ανθρώπων.

Οι ειδικοί που ασχολούνται με την ιδιωτικότητα και το απόρρητο ανησυχούν ήδη για τον τρόπο με τον οποίο τα γυαλιά του Facebook επιτρέπουν στους χρήστες να καταγράφουν κρυφά ανθρώπους στη δημόσια ζωή. Αυτές οι ανησυχίες θα χειροτερέψουν εάν μελλοντικά σχέδια όχι μόνο καταγράφουν πλάνα, αλλά αναλύουν κιόλας, μετατρέποντας τους χρήστες σε μηχανήματα παρακολούθησης.

Λίγα λόγια για το Facebook:

Το Facebook είναι μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που ξεκίνησε στις 4 Φεβρουαρίου του 2004. Οι χρήστες της μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω μηνυμάτων με τις επαφές τους και να τους ειδοποιούν όταν ανανεώνουν τις προσωπικές πληροφορίες τους.

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ίδρυσε το Facebook ως μέλος του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ. Αρχικά δικαίωμα συμμετοχής είχαν μόνο οι φοιτητές του Χάρβαρντ ενώ αργότερα επεκτάθηκε για την Ivy League (χαρακτηρισμός μιας ομάδας οκτώ ελίτ πανεπιστημίων των ΗΠΑ). Το όνομα της ιστοσελίδας προέρχεται από τα έγγραφα παρουσίασης των μελών πανεπιστημιακών κοινοτήτων μερικών Αμερικάνικων κολεγίων και προπαρασκευαστικών σχολείων που χρησιμοποιούσαν οι νεοεισερχόμενοι σπουδαστές για να γνωριστούν μεταξύ τους. Tο 2005 το δικαίωμα πρόσβασης επεκτάθηκε σε μαθητές συγκεκριμένων λυκείων και μέλη ορισμένων μαθητικών κοινοτήτων, ενώ το 2006 η υπηρεσία έγινε προσβάσιμη σε κάθε άνθρωπο του πλανήτη που η ηλικία του ξεπερνούσε τα 13 χρόνια.

Tο Facebook είναι ένα από τα δημοφιλέστερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για ανέβασμα φωτογραφιών με πάνω από 14 εκατομμύρια φωτογραφίες καθημερινά. Με αφορμή τη δημοτικότητά του, το Facebook έχει υποστεί κριτική και κατηγορηθεί σε θέματα που αφορούν τα προσωπικά δεδομένα και τις πολιτικές απόψεις των ιδρυτών του. Ωστόσο η συγκεκριμένη ιστοσελίδα παραμένει η πιο διάσημη κοινωνική περιοχή δικτύωσης σε πολλές αγγλόφωνες χώρες.

FacebookΤο Facebook είναι ένας καλός τρόπος δικτύωσης με φίλους και γνωστούς. Παρά το ότι ενέχει κινδύνους (κυρίως για παραβίαση προσωπικών δεδομένων), ο προσεκτικός χρήστης δεν έχει πρόβλημα. Το Facebook ακόμα παρέχει παιχνίδια και υπάρχει η δυνατότητα ανεβάσματος φωτογραφιών και βίντεο.

Το Facebook έχει επηρεάσει την κοινωνική ζωή και δραστηριότητα των ανθρώπων με ποικίλους τρόπους. Καθώς είναι διαθέσιμο μέσω πολλών φορητών συσκευών, το Facebook επιτρέπει στους χρήστες να βρίσκονται συνεχώς σε επικοινωνία με φίλους, συγγενείς και άλλους γνωστούς σε οποιοδήποτε μέρος του πλανήτη και αν βρίσκονται, αρκεί να έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο.

Έχει επίσης τη δυνατότητα να ενώσει ανθρώπους με κοινά ενδιαφέροντα και/ή απόψεις μέσω ομάδων και άλλων σελίδων, κι έχει συμβεί να ενώσει μέλη οικογενειών και φίλους που είχαν χαθεί χάρη στην ευρέως διαδεδομένη χρήση του ιστότοπου.

FacebookΠρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι το Facebook επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις στην αυτοεκτίμηση των ατόμων προκαλώντας αισθήματα ζήλειας, με τις φωτογραφίες από διακοπές και ταξίδια να προκαλούν τη μεγαλύτερη δυσαρέσκεια. Άλλες κυρίαρχες αιτίες ζήλειας περιλαμβάνουν δημοσιεύσεις και φωτογραφίες από φίλους που απεικονίζουν την οικογενειακή ευτυχία και τη φυσική ομορφιά – τέτοια ζηλόφθονα αισθήματα κάνουν τους ανθρώπους να νιώθουν μόνοι και ανικανοποίητοι με τη δική τους ζωή.

Μία μελέτη που πραγματοποιήθηκε από κοινού από δύο γερμανικά πανεπιστήμια ανακάλυψε ότι ένας στους τρεις ανθρώπους ήταν πιο ανικανοποίητος με τη ζωή του έπειτα από την επίσκεψή του στο Facebook, και μία άλλη μελέτη από το Utah Valley University βρήκε ότι ένιωθαν χειρότερα για τη ζωή τους έπειτα από αύξηση του χρόνου που ξόδευαν στο Facebook.

Μάθετε ότι

  • Τον Απρίλιο του 2011, το Facebook προσέφερε την ευκαιρία σε εμπόρους και εταιρείες να προωθηθούν μέσω αυτού
  • Μέσα ενημέρωσης όπως η Washington Post, η Financial Times και το ABC News έχουν χρησιμοποιήσει συγκεντρωτικά δεδομένα των χρηστών του Facebook ώστε να δημιουργήσουν διάφορες γραφικές παρουσιάσεις δεδομένων και διαγράμματα που συνοδεύουν τα άρθρα τους
  • Το 2012 η Miss Sri Lanka Online προωθήθηκε και αναδείχθηκε νικήτρια αποκλειστικά μέσω του Facebook.
  • Είναι το κορυφαίο Social Media.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments