H Google λέει ότι στέλνει 24 δισ. κλικ τον μήνα ή 9.000 κλικ το δευτερόλεπτο στις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες μέσω της μηχανής αναζήτησης και του Google News.
Όμως ακόμα και αυτή η κίνηση δεν είναι σταθερή. Κάποιοι εκδότες διαπιστώνουν μείωση των κλικ από το Google τις τελευταίες εβδομάδες.
Η Google στρέφεται στην τεχνητή νοημοσύνη, κυκλοφορώντας ένα chatbot που ονομάζεται Bard και προσφέροντας σε κάποιους χρήστες μία εκδοχή της μηχανής αναζήτησής της που μπορεί να δίνει στον χρήστη απαντήσεις πέραν των παραδοσιακών αποτελεσμάτων της αναζήτησης. Πολλοί εκδότες φοβούνται ότι αυτά τα συστήματα AI, που απαντούν σε ερωτήσεις του χρήστη χωρίς να κάνουν κλικ σε κάποιο link στο ίντερνετ, θα πλήξουν μελλοντικά την κίνηση στις ιστοσελίδες τους.
Αυτό που κάνουν οι παραδοσιακοί εκδότες είναι να ενισχύουν την απευθείας σχέση τους με τους αναγνώστες τους. Το Atlantic, για παράδειγμα, προωθεί τα newsletters του, την home page της ιστοσελίδας του και το έντυπό του.