Πολιτική

“Ασπίδες” στην Ερυθρά Θάλασσα και αναβάθμιση της Ελλάδας

“Ασπίδες” στην Ερυθρά Θάλασσα και αναβάθμιση της Ελλάδας

Πηγή Φωτογραφίας: ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΥΕΘΑ ΝΙΚΟΥ ΔΕΝΔΙΑ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΤΗ ΚΑΘΕΛΚΥΣΗΣ ΤΗΣ ΦΡΕΓΑΤΑΣ "ΚΙΜΩΝ" ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΜΕΡΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΜΥΝΑΣ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ (ΓΡ. ΤΥΠΟΥ ΥΠ. ΑΜΥΝΑΣ/EUROKINISSI

Πώς η ελληνική πλευρά αναλαμβάνει κεντρικό ρόλο.

Την ιδιαίτερη αξία που παρουσιάζει για την Ελλάδα η ευρωπαϊκή επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» και στην οποία θα συμμετέχει το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό επισήμανε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας σε συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους.

Όπως τόνισε ο υπουργός, η Ελλάδα ενδιαφέρεται και στηρίζει την συγκεκριμένη επιχείρηση, καθώς αποτελεί πάγια εθνική θέση η ύπαρξη ευρωπαϊκού αμυντικού βραχίονα, ενώ είναι μία επιχείρηση που προστατεύει τα συμφέροντα και της Ελλάδας, ενισχύει και αναβαθμίζει τον διεθνή ρόλο της και συμβάλλει στη δημιουργία κοινής ευρωπαϊκής αμυντικής συνείδησης.

Η Ελλάδα θα συμμετάσχει στην επιχείρηση αυτή με τη φρεγάτα Ύδρα και όλες οι λεπτομέρειες της επιχείρησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να είναι έτοιμες έως τις 19 Φεβρουαρίου, ενώ το επιχειρησιακό στρατηγείο της Ε.Ε. θα βρίσκεται στη Λάρισα, στο Στρατηγείο Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων. 

Παράλληλα, τόνισε ότι εκτός από την αμυντική πτυχή των προβλημάτων στην Ερυθρά Θάλασσα, υπάρχει και μια οικονομική πτυχή.

Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κύριος Νίκος Δένδιας «η συγκεκριμένη θαλάσσια διαδρομή την οποία θα προστατεύσει η Επιχείρηση, αποτελεί τηνκύρια και οικονομικότερη οδό μεταφοράς αγαθών και εμπορευμάτωνπρος τα λιμάνια και τις αγορές της Μεσογείου και της Ευρώπης. Ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος, ο μεγαλύτερος στόλος του κόσμου, είναι από τους σημαντικότερους χρήστες της συγκεκριμένης διαδρομής. Είναι αυτονόητο ότι η Ελλάδα έχει συμφέρον αλλά και υποχρέωση να διασφαλίζει με την παρουσία της την απρόσκοπτη κίνηση των ελληνικών πλοίων».

Επιπλέον, η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει σημαντικό αντίκτυπο στη μείωση της εμπορικής κίνησης στα λιμάνια της Μεσογείου, γεγονός που σημαίνει πολλά για τα λιμάνια της χώρας και την ελληνική οικονομία στο σύνολό της. Μετά από παρόμοια προβλήματα που αντιμετώπισαν η Ιταλία και η Ισπανία, είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι οι αντάρτες Χούτι είναι τα θύματα των εισαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στην Ελλάδα.

Το πρόβλημα είναι ότι η ευρωπαϊκή αγορά τροφοδοτείται με μεγάλες ποσότητες υγροποιημένου φυσικού αερίου από το Κατάρ, από το οποίο το τελευταίο διάστημα λείπουν συνεχώς πλοία LNG που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα για να περάσουν από το Σουέζ, ενώ απειλείται συνεχώς από πυραύλους και μη επανδρωμένα αεροσκάφη που εκτοξεύουν οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν αντάρτες στην Υεμένη. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, τρία δρομολόγια που ήταν προγραμματισμένα να φτάσουν στη Ρεβυθούσα από το Κατάρ έχουν ακυρωθεί.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments