Πολιτική

Αλλάζει ο τρόπος εισαγωγής στα ΑΕΙ

Αλλάζει ο τρόπος εισαγωγής στα ΑΕΙ

Πηγή Φωτογραφίας: [366510] ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI)

Κρίσιμος ο ρόλος του Εθνικού Απολυτηρίου.

Ανοίγει ο δρόμος για αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στα πανεπιστήμια με τη θέσπιση του εθνικού απολυτηρίου. Αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για τα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά Πανεπιστήμια, αναμένεται να αρχίσει ο διάλογος για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με αιχμή του δόρατος το εθνικό απολυτήριο. Βασική του φιλοσοφία θα είναι, σύμφωνα με δημοσίευμα των Παραπολιτικών, η εισαγωγή στο πανεπιστήμιο με βάση τον υπολογισμό βαθμών της Α’, Β’ και Γ’ Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη, καθώς και η ενίσχυση της Τράπεζας Θεμάτων, μέσω της οποίας θα πραγματοποιούνται οι νέου τύπου Πανελλαδικές Εξετάσεις, με τρόπο αδιάβλητο και αξιοκρατικό.

Όπως εξήγησε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, στόχος είναι να διαμορφωθεί μια γενικά αναγνωρισμένη μέθοδος πρόσβασης στα πανεπιστήμια, η οποία να είναι συμβατή τόσο με τις διεθνείς τάσεις όσο και με την απόκτηση γνώσεων μέσω πανελλαδικών εξετάσεων. Η επιτυχής ολοκλήρωση του Λυκείου θα οδηγούσε στην απόκτηση εθνικού απολυτηρίου και, ως ένα βαθμό, στην εισαγωγή στα πανεπιστήμια. Το επικρατέστερο “σενάριο” είναι ότι οι υποψήφιοι πρέπει να δώσουν τέσσερις εξετάσεις σε κάθε επιστημονικό πεδίο προκειμένου να γίνουν δεκτοί σε ένα πανεπιστήμιο.

Το θέμα ανακινήθηκε με το νομοσχέδιο για τα μη κρατικά πανεπιστημιακά ιδρύματα, καθώς το υπουργείο Παιδείας εισήγαγε ως προϋπόθεση εγγραφής στα παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων που θα έρθουν στη χώρα την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ). Το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας είναι να δημιουργήσει ένα ισχυρό εθνικό απολυτήριο, που θα προκύπτει από τις βαθμολογικές επιδόσεις των τριών τάξεων του Λυκείου και θα αποτελεί μέρος του πολυπόθητου εισιτηρίου, ανάλογα με το ποσοστό που θα αποφασιστεί, για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Οι γενικός μέσος όρος για το απολυτήριο προκύπτει από τα αποτελέσματα των τριών τάξεων του λυκείου, με ειδικούς συντελεστές για κάθε τάξη. Ο υψηλότερος συντελεστής είναι για τους μαθητές του τρίτου έτους και ο χαμηλότερος για τους μαθητές του πρώτου έτους. Ένα σενάριο που εξετάζεται επί του παρόντος είναι η αύξηση του ποσοστού των μαθημάτων που επιλέγονται για την προαγωγή και τις τελικές εξετάσεις, με στόχο την επιλογή όλων των μαθημάτων από μια τράπεζα θεμάτων. Οι πανελλαδικές εξετάσεις παραμένουν προϋπόθεση για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς αποτελούν ένα γενικά αποδεκτό και αμετάβλητο σύστημα.

Βασικός στόχος είναι η βελτίωση του Λυκείου και η αποκατάσταση της θέσης του ως επιπέδου εκπαίδευσης που παρέχει γνώσεις και δεξιότητες. Το διαμορφούμενο σχέδιο περικλείει: 1. Τράπεζα Θεμάτων: Τα θέματα θα κληρώνονται από Τράπεζα Θεμάτων, στα οποία θα έχουν πρόσβαση οι μαθητές.

2. Α’ Λυκείου. Οι μαθητές στην Α’ Λυκείου θα εξετάζονται σε όλα τα μαθήματα. Τα μισά θέματα θα επιλέγονται από τον διδάσκοντα του μαθήματος και τα υπόλοιπα με κλήρωση από την Τράπεζα Θεμάτων.

3. Β’ και Γ’ Λυκείου: Από τη Β’ Λυκείου οι μαθητές θα επιλέγουν επιστημονικό προσανατολισμό και θα εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα. Το ένα μάθημα θα είναι η Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας και οι μαθητές θα επιλέγουν τα υπόλοιπα τρία, ανάλογα με το επιστημονικό πεδίο που θέλουν να σπουδάσουν. Για το πεδίο των Ανθρωπιστικών Σπουδών θα είναι τα Αρχαία, τα Λατινικά και η Ιστορία. Για το πεδίο Θετικών Επιστημών, τα Μαθηματικά, η Φυσική και η Χημεία. Για τις Επιστήμες Υγείας, η Βιολογία, η Χημεία και η Φυσική. Για το πεδίο Οικονομίας – Πληροφορικής, τα Μαθηματικά, οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας και η Πληροφορική. Στις εξετάσεις των τεσσάρων μαθημάτων όλα τα θέματα θα επιλέγονται από την Τράπεζα Θεμάτων και θα είναι τα ίδια για κάθε σχολείο, ενώ η επιτήρηση αυτών των εξετάσεων και η διόρθωση των γραπτών θα γίνονται από καθηγητές άλλου σχολείου.

4. Τελικός βαθμός: Ο τελικός βαθμός κάθε μαθήματος θα προκύπτει από τον βαθμό στις γραπτές εξετάσεις και τον βαθμό των τετραμήνων που θα βάζει ο καθηγητής. Αλλά ο βαθμός του καθηγητή θα προσαρμόζεται (πιθανόν +/-3) στον βαθμό των γραπτών εξετάσεων. Ο βαθμός του εθνικού απολυτηρίου θα προκύπτει από τους βαθμούς των δύο τελευταίων ή και των τριών τάξεων. Εάν θα μετρούν οι βαθμοί μόνο των δύο τάξεων, η βαρύτητά τους θα είναι 30%-40% για τη Β’ Λυκείου και 60%-70% για τη Γ’ Λυκείου. Εάν μετρά και ο βαθμός της Α’ Λυκείου, τα ποσοστά θα είναι 10% για την Α’, 30% για τη Β’ και 60% για τη Γ’ Λυκείου.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments