Πολιτική

Καλαφάτης: Δεν υπάρχει «χαλαρή ψήφος» στις Ευρωεκλογές

Καλαφάτης: Δεν υπάρχει «χαλαρή ψήφος» στις Ευρωεκλογές

Πηγή Φωτογραφίας: ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ // 2η ΗΜΕΡΑ (EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ)

Στόχος μια πλατιά νίκη της παράταξης.

“Θέλουμε μια πλατιά νίκη της Παράταξής μας που να επιβεβαιώνει την πολιτική της υπεροχή και να εγγυάται σταθερότητα, ασφάλεια και σιγουριά, στην πορεία της χώρας μας», τονίζει ο Γενικός Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης Σταύρος Καλαφάτης.

Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής» και τον δημοσιογράφο Γιάννη Απέργη, εξηγεί ότι «χρειάζεται, γι΄αυτό, να επιδιώξουμε τη μέγιστη δυνατή συμμετοχή, να αντιπαλέψουμε αντιλήψεις χαλαρής ψήφου, να κινηθούμε χωρίς αλαζονεία, αλλά και χωρίς εφησυχασμό».

Αναφέρεται επίσης στο συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας για τη συμπλήρωση 50 χρόνων από την ίδρυσή της, ενώ για τον ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ υποστηρίζει ότι έπαθαν «βέρτιγκο», αιχμαλωτίστηκαν στον ανταγωνισμό για την κατάταξη στην «επετηρίδα» της Αντιπολίτευσης και αδυνατούν να χαράξουν πολιτική για τον τόπο.

Αναφερόμενος στα Ελληνοτουρκικά, ο κ. Καλαφάτης, αφού υπογραμμίζει ότι «δεν υπάρχουν «γκρίζες ζώνες» στο Αιγαίο και δεν μπαίνει σε κανένα παζάρι το κατοχυρωμένο στον Χάρτη των Η.Ε. δικαίωμα άμυνας των νησιών», προσθέτει: «Προσδοκούμε  να δει η γειτονική χώρα το όφελος που ήδη φέρνουν τα ήσυχα νερά στο Αιγαίο, να εγκαταλείψει τις αυθαίρετες διεκδικήσεις και να συμφωνήσει στην οριοθέτηση ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας από το Διεθνές Δικαστήριο».

Για την πορεία των μεγάλων έργων στη Θεσσαλονίκη ο κ. Καλαφάτης, αφού υπενθυμίζει ότι «φέτος είναι η χρονιά ολοκλήρωσης του Μετρό» τονίζει: «Το σχέδιο των 30 και πλέον έργων για τη Θεσσαλονίκη του 2030 που καταρτίσαμε τα προηγούμενα χρόνια – και είμαι περήφανος που συμμετείχα σ’ αυτό – βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με στενή παρακολούθηση από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη».

Αναλυτικά, η συνέντευξη:

Η χώρα μπαίνει σταδιακά σε τροχιά ευρωεκλογών. Ποιο είναι  κατά τη γνώμη σας το διακύβευμα της νέας κάλπης και ποιος ο πήχης για τη Νέα Δημοκρατία;

Οι ευρωεκλογές του Ιουνίου, όπως πολύ καλά ξέρετε, έχουν αυξημένη σημασία για ολόκληρη την Ευρώπη, καθώς στην επόμενη πενταετία θα ληφθούν κρίσιμης σημασίας αποφάσεις για την αμυντική και ενεργειακή αυτονομία της Ευρώπης, την αναθεώρηση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής και την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Είναι, λοιπόν, ανάγκη να ενισχυθούν οι δυνάμεις που πιστεύουν στο ευρωπαϊκό όραμα και να σταλούν στο Ευρωκοινοβούλιο πρόσωπα με ευρωπαϊκό προσανατολισμό. Θέλουμε ταυτόχρονα μια πλατιά νίκη της Παράταξής μας που να επιβεβαιώνει την πολιτική της υπεροχή και να εγγυάται σταθερότητα, ασφάλεια και σιγουριά, στην πορεία της χώρας μας. Χρειάζεται, γι’ αυτό, να επιδιώξουμε τη μέγιστη δυνατή συμμετοχή, να αντιπαλέψουμε αντιλήψεις χαλαρής ψήφου, να κινηθούμε χωρίς αλαζονεία, αλλά και χωρίς εφησυχασμό. Και αυτό κάνουμε.

Προφανώς θα αξιοποιήσετε γι’ αυτό και το συνέδριο του κόμματος τον ερχόμενο Απρίλιο…

Ξεκινήσαμε ήδη με το προσυνέδριο της Θεσσαλονίκης. Γιορτάζουμε τη συμπλήρωση 50 χρόνων από τότε που ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ίδρυσε τη Νέα Δημοκρατία. Τιμούμε τον ιδρυτή και όλους τους ηγέτες, τα στελέχη, τους αγωνιστές της Παράταξής μας.

Αναδεικνύουμε, ταυτόχρονα, τόσο τη διαχρονική προσφορά του κόμματός μας στην Πατρίδα, όσο και τις αρχές, τις θέσεις, το σχέδιο και το όραμά μας για την Ελλάδα του κοινού μέλλοντος. Σαλπίζουμε, ταυτόχρονα, κινητοποίηση, συστράτευση, αμφίδρομη επικοινωνία με την κοινωνία ενόψει των ευρωεκλογών. Ακούμε τους προβληματισμούς του κόσμου και εντείνουμε τις προσπάθειές μας απέναντι στα προβλήματα.

Ποιο κόμμα βλέπετε να καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση; Και πώς κρίνετε την πορεία ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ;

Πρώτη φορά το «βέρτιγκο» αποδεικνύεται μεταδοτικό – επεκτάθηκε από τον δεύτερο στον τρίτο- και δεν τους επιφυλάσσει καλά ξεμπερδέματα. Φαίνεται πάντως ξεκάθαρα ότι ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ αιχμαλωτίστηκαν στον ανταγωνισμό για την κατάταξη στην «επετηρίδα» της αντιπολίτευσης και αδυνατούν να χαράξουν πολιτική για τον τόπο. Αποδεικνύεται, άλλωστε, πως μόνη σταθερά για τον ΣΥΡΙΖΑ είναι η αστάθεια, η τοξικότητα, ο λαϊκισμός.

Αλλά και η αμετροέπεια που πολλές φορές καταλήγει σε ύβρη για όλους τους Έλληνες. Εξίσου εμφανής είναι και η αδυναμία της ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ να χαράξει κατεύθυνση πορείας. Φλερτάρει με τον αναχρονισμό της Αριστεράς, φάσκει και αντιφάσκει, λέει και ξελέει, υπόσχεται και ανακαλεί.

Ας πάμε στα μείζονος σημασίας, στα εθνικά μας ζητήματα. Βλέπετε να αποδίδει η ελληνοτουρκική προσέγγιση; Θα πάμε στη Χάγη για την υφαλοκρηπίδα; Και τι απαντάμε στις αιτιάσεις της γείτονος  για τα νησιά;

Οι Έλληνες θέλουμε την ειρήνη, την προσέγγιση, τη συνεργασία με τη γείτονα, με απαράβατη όμως προϋπόθεση τον σεβασμό του Διεθνούς Δικαίου και των αρχών καλής γειτονίας. Μόνη εκκρεμότητα είναι η οριοθέτηση ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας και η πρότασή μας για κοινή προσφυγή στο Διεθνές Δικαστήριο παραμένει ανοιχτή. Από το 1975, ωστόσο, που κατατέθηκε από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, υπήρξαν αλλεπάλληλοι κύκλοι διαλόγου, αλλά κανένας δεν τελεσφόρησε. Δεν μπορούμε επομένως να προεξοφλούμε τίποτε.

Είναι πάντως ξεκάθαρο ότι δεν μπορεί -και δεν πρόκειται- να υπάρξει καμία συζήτηση για θέματα κυριαρχίας και κυριαρχικών δικαιωμάτων. Δεν υπάρχουν «γκρίζες ζώνες» στο Αιγαίο και δεν μπαίνει σε κανένα παζάρι το κατοχυρωμένο στον Χάρτη των Η.Ε. δικαίωμα άμυνας των νησιών. Προσδοκούμε  λοιπόν να δει η γειτονική χώρα το όφελος που ήδη φέρνουν τα ήσυχα νερά στο Αιγαίο, να εγκαταλείψει τις αυθαίρετες διεκδικήσεις και να συμφωνήσει στην οριοθέτηση ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας από το Διεθνές Δικαστήριο.

Ως υφυπουργός Μακεδονίας – Θράκης παρουσιάσατε ένα σχέδιο έργων για τη Θεσσαλονίκη. Πού βρίσκεται αυτή τη στιγμή;  

Το σχέδιο των 30 και πλέον έργων για τη Θεσσαλονίκη του 2030 που καταρτίσαμε τα προηγούμενα χρόνια- και είμαι περήφανος που συμμετείχα σ’ αυτό- βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με στενή παρακολούθηση από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Φέτος είναι η χρονιά ολοκλήρωσης του Μετρό. Ήδη σε όλο το μήκος της γραμμής διεξάγονται δοκιμαστικά δρομολόγια, ενώ οι εργασίες για την επέκταση προς την Καλαμαριά αναμένεται να ολοκληρωθούν σε 6 – 8 μήνες μετά την παράδοση της βασικής γραμμής. Και βέβαια θα ακολουθήσουν οι μελέτες για τις δημοπρατήσεις των επεκτάσεων δυτικά προς τις περιοχές του Ευόσμου και του Κορδελιού, ενώ σχεδιάζεται η επέκταση προς Τούμπα και Χαριλάου.

Ξεκίνησε, επίσης, η κατασκευή του Flyοver και η παράδοσή του αναμένεται τον Μάιο του 2027. Ξεκίνησε η ανάπλαση του Μητροπολιτικού Πάρκου Παύλου Μελά. Μπαίνει σε φάση κατασκευής το νέο Παιδιατρικό Νοσοκομείο στο Φίλυρο και προχωρούν οι διαδικασίες για την κατασκευή μέσω ΣΔΙΤ του νέου Ογκολογικού νοσοκομείου, στο πρώην στρατόπεδο Καρατάσιου. Έχει εκδοθεί η οικοδομική άδεια για το Μουσείο Ολοκαυτώματος και ξεκινά η υλοποίησή του. Έχουν αρχίσει πρόδρομες εργασίες για τη δημιουργία του τεχνολογικού πάρκου καινοτομίας Thess INTEC, στην Περαία. Προχωρά όμως και ο διαγωνισμός για τα logistics στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου. Επίσης, οι διαδικασίες για την ανάπλαση του χώρου της ΔΕΘ, το παραλιακό μέτωπο, τις γηπεδικές εγκαταστάσεις που έχουν ανάγκη οι ομάδες της πόλης μας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments