Πολιτική

Μακρή: Μέτρα για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού

Μακρή: Μέτρα για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού

Πηγή Φωτογραφίας: Eurokinissi (Αρχείου)//«Δεν αυξήθηκε ο αριθμός των περιστατικών ενδο-εξωσχολικού εκφοβισμού. Εκείνο που μας έκανε εντύπωση είναι η σκληρότητα, η βιαιότητα και η ευρηματικότητα των παιδιών που εμπλέκονται σε αυτά τα περιστατικά, καθώς επίσης και η μείωση της ηλικίας στην οποία προβαίνουν σε τέτοιες συμπεριφορές», ανέφερε η υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Ζέττα Μακρή, η οποία ενημέρωσε, νωρίτερα σήμερα, την ειδική μόνιμη επιτροπή ισότητας, νεολαίας και δικαιωμάτων του ανθρώπου για τα μέτρα αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού.

«Δεν αυξήθηκε ο αριθμός των περιστατικών ενδο-εξωσχολικού εκφοβισμού. Εκείνο που μας έκανε εντύπωση είναι η σκληρότητα, η βιαιότητα και η ευρηματικότητα των παιδιών που εμπλέκονται σε αυτά τα περιστατικά, καθώς επίσης και η μείωση της ηλικίας στην οποία προβαίνουν σε τέτοιες συμπεριφορές», ανέφερε η υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Ζέττα Μακρή

«Δεν αυξήθηκε ο αριθμός των περιστατικών ενδο-εξωσχολικού εκφοβισμού. Εκείνο που μας έκανε εντύπωση είναι η σκληρότητα, η βιαιότητα και η ευρηματικότητα των παιδιών που εμπλέκονται σε αυτά τα περιστατικά, καθώς επίσης και η μείωση της ηλικίας στην οποία προβαίνουν σε τέτοιες συμπεριφορές», ανέφερε η υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Ζέττα Μακρή, η οποία ενημέρωσε, νωρίτερα σήμερα, την ειδική μόνιμη επιτροπή ισότητας, νεολαίας και δικαιωμάτων του ανθρώπου για τα μέτρα αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού.

Η υφυπουργός Παιδείας υπενθύμισε ότι «ήταν προεκλογική δέσμευση της Νέας Δημοκρατίας να αντιμετωπιστεί ο ενδο-εξωσχολικός εκφοβισμός» και ότι από το 2023 είχαν νομοθετηθεί πρωτοβουλίες οι οποίες περιελάμβαναν την πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, την θεσμοθέτηση του συμβούλου σχολικής ζωής, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, 160 νέα προγράμματα σπουδών αλλά και τα βραβευμένα εργαστήρια δεξιοτήτων, με τα οποία διδάσκονται βιωματικά τομείς όπως ο σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα.

Φροντίδα και μέριμνά μας είναι να προλαμβάνουμε τέτοιες συμπεριφορές και να διαχειριζόμαστε τις καταγγελίες με διακριτικότητα, με εχεμύθεια, με ασφάλεια, αλλά και με ταχύτητα, είπε η Ζέττα Μακρή.

Ως προς τα προληπτικά μέτρα αποτροπής του σχολικού εκφοβισμού, η υφυπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στα εργαστήρια δεξιοτήτων που διδάσκουν σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, από τη νηπιακή ηλικία μέχρι το Λύκειο. Θα ακολουθήσουν δράσεις με επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς οι οποίοι από τα νηπιαγωγεία μέχρι και τα Λύκεια θα δίνουν στα παιδιά τη δυνατότητα να συμπεριφέρονται ως ενεργοί πολίτες.

Το ΙΕΠ, μεταξύ των άλλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, προγραμματίζει και δράσεις οι οποίες είναι προσαρμοσμένες στην ανάγκη αντιμετώπισης της ενδο-εξωσχολικής βίας. «Μας αφορά, ως υπουργείο, η βία που ασκείται από τα παιδιά είτε εντός των σχολικών κτιρίων είτε εκτός, όταν τα παιδιά είναι σχολικής ηλικίας», είπε η κ. Μακρή και πρόσθεσε ότι για το λόγο αυτό θα υπάρξει επιμόρφωση, στις αρχές του καλοκαιριού και τέλος καλοκαιριού, ώστε οι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν και θα υπάρχει και συνεργασία και εμπλοκή και των γονέων. «Διευθυντής σχολείου στη Θεσσαλονίκη, με μηδενικά περιστατικά σχολικού εκφοβισμού, μας είπε ότι όταν υπάρχει συνεργασία με τους γονείς τα περιστατικά λύνονται γρήγορα και σχεδόν αναίμακτα», είπε η υφυπουργός Παιδείας.

Ως προς τις συνέπειες μιας πράξης βίας -προφορική επίπληξη, ωριαία αποβολή, ημερήσια αποβολή, αποβολή δύο ή τριών ημερών- πλέον επανέρχεται η πενθήμερη αποβολή, υπό συγκεκριμένες όμως συνθήκες. Προβλέπεται επίσης αδυναμία συμμετοχής σε δραστηριότητες του σχολείου (εκπαιδευτικές, σχολικές εκδρομές, αθλητικές δραστηριότητες), όταν αυτό κρίνεται σκόπιμο από τον σύλλογο διδασκόντων, με διαδικασία στην οποία θα συμμετέχουν και εκπρόσωποι των παιδιών. Το τελευταίο μέτρο είναι η αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος και γι΄ αυτό θα δοθούν συγκεκριμένες οδηγίες στους εκπαιδευτικούς. «Τα εργαλεία αυτά μας υπεδείχθησαν από επιτροπή ειδικών, μετά από πολύμηνη προσπάθεια και συνεργασία», είπε η υφυπουργός Παιδείας.

Τα πρωτόκολλα διαφοροποιούνται από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ανέφερε η κ. Μακρή και εξήγησε ότι θα καλούνται τα παιδιά θύματα, οι γονείς τους, τα παιδιά θύτες και οι γονείς τους, ακόμη και τα παιδιά παρατηρητές, «γιατί όλα αυτά τα παιδιά έχουν ανάγκη προστασίας, είναι όλα παιδιά μας και γιατί η Πολιτεία δεν μπορεί να μείνει αδιάφορη σε ένα παιδί-θύτη, γιατί ένα παιδί-θύτης σε τόσο τρυφερή ηλικία συμπεριφέρεται έτσι είτε γιατί έχει πέσει θύμα εκφοβισμού το ίδιο είτε υπάρχει κάτι που πρέπει η Πολιτεία να το προσέξει και να το αντιμετωπίσει».

Οι καταγγελίες θα γίνονται σε πλατφόρμα. Εάν οι καταγγελίες γίνονται από παιδιά της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θα γίνονται είτε από τα ίδια είτε από τους γονείς τους, εάν γίνονται από καταγγελίες παιδιών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θα υποβάλλονται μόνο από τους γονείς-κηδεμόνες τους. Η καταγγελία θα είναι επώνυμη ώστε να προστατευθούν και οι εκπαιδευτικοί. Μέχρι το προηγούμενο Σάββατο είχαν γίνει 32 αναφορές, και αυτό ενώ η πλατφόρμα άρχισε να λειτουργεί από την προηγούμενη Τετάρτη. Στο υπουργείο θα λειτουργεί 7μελής επιτροπή η οποία θα καταγράφει τον τρόπο που χειρίστηκαν τα φαινόμενα αυτά τα σχολεία.

«Επειδή η βία είναι πολυπαραγοντικό φαινόμενο, επιτροπή ειδικών θα χαράξει την εθνική στρατηγική για τη βία και την παραβατικότητα των ανηλίκων, στην οποία θα μετέχει το υπουργείο Παιδείας, το υπουργείο Δικαιοσύνης, το υπουργείο Υγείας, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το υπουργείο Οικογένειας και Κοινωνικής Συνοχής», είπε η υφυπουργός Παιδείας και πρόσθεσε ότι «πρέπει τα παιδιά μας, από την πολύ μικρή τους ηλικία να κατανοήσουν ότι δεν είναι ανεκτές κάποιες συμπεριφορές και πρέπει να έχουν και συνέπειες, γιατί διαφορετικά, έτσι θα συμπεριφερθούν και ως ενήλικοι». 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments