Ναυτιλία στην Wall Street: Ποιοι Έλληνες πλοιοκτήτες άντεξαν στη μεταβλητότητα του 2025
Πηγή Φωτογραφίας: AP Photo//Ναυτιλία στην Wall Street: Ποιοι Έλληνες πλοιοκτήτες άντεξαν στη μεταβλητότητα του 2025
Οι εταιρείες των containerships παραμένουν οι μεγάλοι κερδισμένοι, ενώ οι πλοιοκτήτες δεξαμενόπλοιων και ξηρού φορτίου κινούνται πιο συντηρητικά, με πειθαρχία αλλά και προκλήσεις.
Container lines: οι σταθεροί «πρωταθλητές» της ναυτιλίας
Στην κορυφή των επιδόσεων βρέθηκαν για άλλη μια χρονιά οι Danaos (DAC), Costamare (CMRE), Global Ship Lease (GSL) και Euroseas (ESEA). Οι τέσσερις εταιρείες επωφελήθηκαν από τα πολυετή ναυλοσύμφωνα που είχαν υπογράψει πριν την επιβράδυνση της αγοράς, εξασφαλίζοντας προβλέψιμες ταμειακές ροές και υψηλή κάλυψη απασχόλησης στόλου.
Η Danaos και η Costamare εισήλθαν στο 2025 με σχεδόν πλήρη απασχόληση πλοίων και χαμηλό δείκτη μόχλευσης. Παράλληλα, διατήρησαν σταθερή μερισματική πολιτική και προχώρησαν σε στοχευμένες επαναγορές ιδίων μετοχών, κίνηση που ενίσχυσε την εμπιστοσύνη των επενδυτών. Η Global Ship Lease, από την πλευρά της, παρουσίασε μία από τις ισχυρότερες αποδόσεις στον Nasdaq, ενώ η Euroseas αξιοποίησε τη δυναμική του στόλου μικρών containerships για να ενισχύσει τα καθαρά κέρδη της.
LPG και dry bulk: ανθεκτικότητα με σταθερές στρατηγικές
Η StealthGas (GASS) επιβεβαίωσε τη φήμη της ως “quiet performer” της ελληνικής ναυτιλίας. Εστιάζοντας στην αγορά μεταφοράς υγραερίου (LPG), διατήρησε χαμηλό δανεισμό και υψηλή ρευστότητα, ενώ οι χρονοναυλώσεις της πρόσφεραν σταθερά έσοδα παρά τη γενικότερη αστάθεια των ναύλων.
Στον τομέα του ξηρού φορτίου, η Star Bulk (SBLK) ξεχώρισε με συντηρητική διαχείριση κεφαλαίου, διανομή μερισμάτων και πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών. Οι αναλυτές εκτιμούν πως η σταθερή πολιτική της την καθιστά «σημείο αναφοράς» για τους επενδυτές που επιζητούν σταθερότητα σε έναν κυκλικό κλάδο.
Ουδέτερες αποδόσεις και προκλήσεις για Navios και Tsakos
Η Navios Maritime Partners (NMM) και η Tsakos Energy Navigation (TNP) κατέγραψαν ουδέτερες επιδόσεις. Η πρώτη παρουσίασε μικρή πτώση εσόδων, διατηρώντας ωστόσο ισχυρό χαρτοφυλάκιο ναυλώσεων άνω του 1 δισ. δολαρίων. Παρά τα σταθερά θεμελιώδη, η μετοχή συνεχίζει να αποτιμάται χαμηλότερα από την καθαρή αξία του στόλου της, λόγω εταιρικής πολυπλοκότητας και περιορισμένης εμπορευσιμότητας.
Η Tsakos Energy Navigation παρέμεινε λειτουργικά υγιής και με υψηλή ρευστότητα, ωστόσο οι μετοχές των tanker operators δεν κατάφεραν να επαναλάβουν το ράλι του 2024, κυρίως εξαιτίας των μεταβολών στις ενεργειακές ροές και των χαμηλότερων spot ναύλων.
Οι χαμένοι της χρονιάς και τα διδάγματα της αγοράς
Η EuroDry (EDRY) βρέθηκε στην πλευρά των χαμένων, σημειώνοντας πτώση εσόδων κατά 35% και ζημιές στο δεύτερο τρίμηνο, αποτέλεσμα της μειωμένης δραστηριότητας στην αγορά spot. Απώλειες κατέγραψαν επίσης η Pyxis Tankers (PXS) και η Diana Shipping (DSX), με τη δεύτερη να παραμένει κερδοφόρα, αλλά με οριακές αποδόσεις και συντηρητική πολιτική μερισμάτων.
Οι μικρότερες κεφαλαιοποιήσεις, όπως Imperial Petroleum (IMPP), OceanPal (OP) και Globus Maritime (GLBS), κινήθηκαν έντονα ανοδικά και καθοδικά, περισσότερο λόγω βραχυπρόθεσμου trading παρά θεμελιωδών μεγεθών.
Οι τρεις σταθερές του 2025: προβλεψιμότητα, πειθαρχία, διαφάνεια
Το 2025 επιβεβαίωσε ότι οι ελληνικές ναυτιλιακές που διαθέτουν:
1️⃣ μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα,
2️⃣ πειθαρχημένη κεφαλαιακή πολιτική, και
3️⃣ διαφανείς εταιρικές δομές,
αποτελούν τις πιο αξιόπιστες επιλογές για τους επενδυτές της Wall Street.
Με το βλέμμα στο 2026, το ενδιαφέρον μετατοπίζεται στη διαχείριση κεφαλαίου και την ανανέωση στόλου, καθώς οι μεγάλοι παίκτες της ελληνικής ναυτιλίας επιχειρούν να διατηρήσουν την ισορροπία μεταξύ ανάπτυξης και μερισματικής απόδοσης — σε μια αγορά που παραμένει απαιτητική αλλά και γεμάτη ευκαιρίες.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας