Κόσμος

Η ιταλική μαφία κηρύσσει επιστράτευση στα… social media

Η ιταλική μαφία κηρύσσει επιστράτευση στα… social media

Πηγή Φωτογραφίας: FREEPIK/Close up image of pistol and dollar .

Μια νέα γενιά μαφιόζων εγκαταλείπει τη μυστικοπάθεια και τις «σκιές», κάνοντας καριέρα στο TikTok – Η Μαφία αξιοποιεί την πλατφόρμα για να εξωραΐσει την εικόνα της, να μυθοποιήσει την κουλτούρα της και να «ξεπλύνει» χρήματα

Στον σκοτεινό κόσμο της ιταλικής μαφίας, οι παραδοσιακοί ρόλοι – εκβιαστές, εκτελεστές και «βαποράκια» – δίνουν σταδιακά τη θέση τους σε μια πιο «λάμψιμη» ειδικότητα: αυτή του influencer στα social media. Μια νέα γενιά μαφιόζων εγκαταλείπει τη μυστικοπάθεια και τις σκιές, βγαίνοντας στο προσκήνιο του TikTok, όπως αποκαλύπτει έκθεση της Fondazione Magna Grecia – ΜΚΟ για την ανάπτυξη του ιταλικού Νότου. Η έρευνα, με τίτλο «Le mafie nell’era digitale. Focus TikTok» (παρουσιάστηκε στον ΟΗΕ στις 15 Οκτωβρίου 2025), ανέλυσε 6.200 αναρτήσεις (2023-2024), αποκαλύπτοντας πώς η Μαφία μετατρέπεται σε «brand»: εξωραΐζοντας εικόνα, μυθοποιώντας κουλτούρα και ξεπλένοντας χρήματα. Ο αλγόριθμος του TikTok, βασισμένος σε συμπεριφορά, «εκπαιδεύει» νεαρούς να βλέπουν εγκλήματα ως lifestyle – και η αστυνομία αγωνίζεται να προλάβει.

Από σκιές σε viral trends: Η Μαφία ως «brand»

Η έκθεση, μοναδική σύγκριση Ιταλίας-Μεξικού, δείχνει Μαφία να χρησιμοποιεί TikTok για ρεκρουμέντ και PR: Βίντεο με γρήγορα αμάξια, πάρτι και luxury (LV, Gucci) δελεάζουν νέους, μειώνοντας ηθική αντίσταση. Η φατρία Amati-Pagano (κοντά Νάπολη) στρατολογεί με βίντεο πλούτου, εκπαιδεύοντας μετά σε εκβιασμούς. Ο εισαγγελέας Νάπολης Νικόλα Γκρατέρι: «Δεν χρειάζεται απειλή – δείχνεις TikTok σου». Ο Marcello Ravveduto (έρευνα): «Η Μαφία γίνεται brand – πλούτος χωρίς βία, viral trends με emojis».

Emoji κώδικας: Μαύρη σημαία (πένθος), αλυσίδες (φυλακή), κλεψύδρα (εκδίκηση) – ακόμα και από φυλακή. Συγκρίσεις με Μεξικό: Κοινά music, luxury, hashtags – γλώσσα παγκόσμιας παραβατικότητας. Nino Foti (πρόεδρος FMG): «Η Μαφία μαθαίνει tech – εμείς πρέπει να την προλάβουμε».

Ξέπλυμα και ρεκρουμέντ: Από πάρτι σε εκβιασμούς

Η πλατφόρμα δεν είναι μόνο PR: Βίντεο χρηματοδοτούνται από μαύρο χρήμα, με likes/δωρεές να ξεπλένουν κέρδη. Η Amati-Pagano: Βίντεο με Ferrari δελεάζουν, μετά εκπαίδευση σε pizzo (εκβιασμός). Ο αλγόριθμος: Βάσει views, σπρώχνει περιεχόμενο σε νέους – συμβουλές «συζύγων κρατουμένων», φωτο θυμάτων, «μετανοημένοι» μαφιόζοι. Antonio Nicaso (Queen’s University): «Ψηφιακός χώρος γίνεται παγκόσμια αρένα εγκλήματος – Μαφία και ποπ κουλτούρα θολώνουν».

Πλατφόρμα Χρήση Μαφίας Παραδείγματα
TikTok Viral trends, luxury videos Πάρτι με Gucci, emojis εκδίκησης
Instagram Branded content «Κληρονόμοι» με yachts
YouTube Μακρο-περιεχόμενο «Μετανοημένοι» μαφιόζοι

Η απάντηση: Συμφωνίες και μάχη κατά viral εγκλήματος

Το TikTok, μετά συμφωνία με ιταλική αντι-μαφία (Ιούλιος 2025), αφαίρεσε χιλιάδες βίντεο – αλλά η ταχύτητα creators υπερτερεί. Η Fondazione Magna Grecia, με πρόεδρο Nino Foti, προτείνει: Εκπαίδευση νεολαίας, AI monitoring, συνεργασίες πλατφορμών. Ο Γκρατέρι: «Η Μαφία προσαρμόζεται – εμείς πρέπει να επενδύσουμε σε tech». Η έκθεση, παρουσιασμένη στον ΟΗΕ (15/10/2025), καλεί για παγκόσμια στρατηγική: «Αν Μαφία μαθαίνει tech, εμείς χτίζουμε εμπιστοσύνη».

Η Μαφία, από «pizzini» σε viral, μεταμορφώνεται – η μάχη μεταφέρεται online, όπου η ταχύτητα νικά μυστικότητα.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments