Αραγτσί προς ξένες δυνάμεις: «Η καλύτερη λύση είναι να αποχωρήσετε από την περιοχή»
Πηγή Φωτογραφίας: EPA/Αραγτσί προς ξένες δυνάμεις: «Η καλύτερη λύση είναι να αποχωρήσετε από την περιοχή»
Μήνυμα με σαφείς αποδέκτες έστειλε ο υπουργός Εξωτερικών του Ιράν, Αμπάς Αραγτσί, καλώντας τις ξένες στρατιωτικές δυνάμεις που επιχειρούν κοντά στην ιρανική επικράτεια να απομακρυνθούν, προκειμένου να αποφευχθεί περαιτέρω κλιμάκωση της έντασης στην περιοχή.
Η παρέμβασή του έρχεται λίγες ώρες μετά τις δηλώσεις του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος κατηγόρησε το Ιράν για την κατάρριψη αμερικανικού ελικοπτέρου Apache στα Στενά του Ορμούζ και προανήγγειλε αμερικανική απάντηση.
«Οι ξένες δυνάμεις βρίσκονται διαρκώς σε κίνδυνο»
Σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα Χ, ο επικεφαλής της ιρανικής διπλωματίας προειδοποίησε ότι η παρουσία ξένων στρατιωτικών δυνάμεων κοντά στο Ιράν αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο ενός σοβαρού επεισοδίου.
«Οι ξένες δυνάμεις που έχουν αναπτυχθεί κοντά στην επικράτειά μας βρίσκονται διαρκώς σε κίνδυνο, λόγω ανθρώπινου λάθους από την πλευρά τους, απλού ατυχήματος ή επειδή μπορεί να βρεθούν εν μέσω διασταυρούμενων πυρών», ανέφερε.
Παράλληλα, πρόσθεσε πως:
«Για να μειώσουν τον κίνδυνο, η καλύτερη λύση για εκείνες είναι να αποχωρήσουν».
«Προτιμάμε τη διπλωματία, αλλά…»
Ο Αραγτσί επανέλαβε ότι η Τεχεράνη εξακολουθεί να επιθυμεί τη διπλωματική οδό, αφήνοντας ωστόσο σαφείς αιχμές για το ενδεχόμενο διαφορετικής αντίδρασης εάν η κατάσταση επιδεινωθεί.
«Προτιμάμε τη γλώσσα της διπλωματίας, αλλά μιλάμε κι άλλες γλώσσες», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η δήλωση αυτή θεωρείται από αναλυτές ως έμμεση προειδοποίηση προς τις Ηνωμένες Πολιτείες και τους συμμάχους τους που διατηρούν στρατιωτική παρουσία στον Περσικό Κόλπο.
Foreign forces in proximity to our territory are at constant risk on account of their own human errors, plain accidents, or potentially being caught in crossfire.
To reduce risk, best solution is for them to leave.
We prefer language of diplomacy but speak other languages too. pic.twitter.com/5DDgHAscBj
— Seyed Abbas Araghchi (@araghchi) June 9, 2026
Η διαμάχη για τα Στενά του Ορμούζ
Σε ξεχωριστή παρέμβασή του, ο Ιρανός υπουργός Εξωτερικών επανέφερε τη θέση της Τεχεράνης σχετικά με το νομικό καθεστώς των Στενών του Ορμούζ.
Όπως υποστήριξε, τα Στενά δεν αποτελούν διεθνή ύδατα αλλά βρίσκονται υπό κοινή κυριαρχία Ιράν και Ομάν.
«Τα Στενά του Ορμούζ δεν είναι διεθνή ύδατα. Ανήκουν από κοινού στο Ιράν και στο Ομάν και βρίσκονται χιλιάδες μίλια μακριά από τις ακτές των Ηνωμένων Πολιτειών», δήλωσε.
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι τα θαλάσσια σύνορα στην περιοχή είναι σαφώς καθορισμένα και ότι το Ιράν θεωρεί πως διαθέτει δικαιώματα ελέγχου της ναυσιπλοΐας στο συγκεκριμένο πέρασμα.
Διαφωνία με τις ΗΠΑ
Η αμερικανική πλευρά απορρίπτει διαχρονικά αυτή την ερμηνεία, υποστηρίζοντας ότι τα Στενά του Ορμούζ αποτελούν διεθνή ναυτιλιακή αρτηρία ζωτικής σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο και την ενεργειακή ασφάλεια.
Τα Στενά θεωρούνται μία από τις σημαντικότερες θαλάσσιες οδούς του πλανήτη, καθώς μέσω αυτών διακινείται μεγάλο ποσοστό των παγκόσμιων εξαγωγών πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Οι τελευταίες δηλώσεις από Τεχεράνη και Ουάσινγκτον εντείνουν τις ανησυχίες για νέα κλιμάκωση στην περιοχή, σε μια περίοδο όπου οι διπλωματικές προσπάθειες για αποκλιμάκωση παραμένουν εξαιρετικά εύθραυστες.
Πηγή: Pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο