Υγεία
pagenews.gr / Υγεία / Το ξέρατε ότι το σπίτι μας είναι ένας χώρος που έχει πολλές παγίδες και είναι πηγή ατυχημάτων;
Το ξέρατε ότι το σπίτι μας είναι ένας χώρος που έχει πολλές παγίδες και είναι πηγή ατυχημάτων; | Pagenews.gr
Pagenews Team 8 Ιανουαρίου 2018, 18:13 8 Ιανουαρίου 2018, 18:13

Γράφει η Έπη Τρίμη

Στην Αγγλία, 76 άνθρωποι την εβδομάδα, πεθαίνουν μέσα στο ίδιο τους το σπίτι, ενώ τα ατυχήματα στο δρόμο είναι λιγότερα. Στατιστικά, το 63% των οικιακών ατυχημάτων σημειώνονται στην κουζίνα, με το 33% των παθόντων να καίγονται με ηλεκτρικές συσκευές, το 55% να τραυματίζονται ενώ μαγειρεύουν και το 10% να πιάνει φωτιά το σπίτι.

Τα Ελληνόπουλα ηλικίας έως 14 ετών παθαίνουν πολύ συχνά ατυχήματα. Σύμφωνα µε στοιχεία του Κέντρου Έρευνας και Πρόληψης Παιδικών Ατυχότατων (ΚΕΠΠΑ), περίπου 300.000 παιδιά µμεταφέρονται κάθε χρόνο στα εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων µε τραυματισμούς.

Η συχνή και ουσιαστική επίβλεψη παιδιών, υπερήλικών και κατοικίδιων αποτελεί σημαντική προϋπόθεση για την πρόληψη ατυχημάτων. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι πολλά μικρά παιδιά καίγονται από καυτά ποτά και φαγητά, στην προσπάθειά τους να τα πλησιάσουν και να τα πιάσουν. Επιπλέον κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού τους, χτυπάνε σε γυάλινες επιφάνειες τραπεζιών ή άλλων αιχμηρών αντικειμένων και τραυματίζονται. Τέλος μικρά παιδιά ή και κατοικίδια έρχονται σε επαφή με τοξικά και δηλητηριώδη προϊόντα όπως φάρμακα και απορρυπαντικά. 

Αρκετά ακόμα ατυχήματα οφείλονται σε πτώσεις από σκάλες ή άλλες υπερυψωμένες επιφάνειες καθώς επίσης και σε γλιστρήματα στο μπάνιο, που μπορούν να αποβούν και μοιραία. Οι εκτεθειμένες κάλτσες, οι γραβάτες και οι σακούλες μπορούν να γίνουν αντικείμενα πνιγμού, αν αφεθούν ανεξέλεγκτα σε μικρά παιδιά και κατοικίδια.

Ποια είναι όμως τα συχνότερα; 

Σύμφωνα με τις στατιστικές, πρώτες στη λίστα κινδύνου έρχονται οι πτώσεις. Το υπόλοιπο μερίδιο μοιράζονται οι τραυματισμοί (κοψίματα και γδαρσίματα), τα εγκαύματα, οι ηλεκτροπληξίες, οι δηλητηριάσεις, οι πνιγμονές και τα τσιμπήματα εντόμων. 

Πτώση: Η πτώση – ακόμη και από το κρεβάτι – συχνότερη αιτία οικιακού ατυχήματος για τα άτομα άνω των 60-65. Πτώσεις επίσης γίνονται από μικρά παιδιά και μωρά άρα δεν τα αφήνουμε απροστάτευτα και μόνα, αφαιρούμε πηγές δολοφονικές όπως μικρά χαλάκια. Τοποθετήστε αντιολισθητικό δίχτυ σε χαλάκια, πατάκια και διαδρόμους, ώστε να μην γλιστράνε. Φροντίστε να υπάρχει παντού επαρκής φωτισμός . Μη γυαλίζετε τα ξύλινα πατώματα με ειδικό κερί και προσέχετε τα νερά, τα λάδια ή τα υπολείμματα από υγρά σαπούνια στο δάπεδο.

Κοψίματα, μελανιές, γδαρσίματα: Προκύπτουν από αστοχίες, βιασύνη και κακής ποιότητος υλικά –εργαλεία ή μαχαίρια και κοφτερά αντικείμενα σε κοινή θέα.
Βάλτε προστατευτικές γωνιές από μαλακό πλαστικό, σιλικόνη στα σημεία που η διέλευση παιδιών και μωρών είναι συχνή.  Τοποθετήστε σφήνες στις πόρτες για να μην χτυπήσουν απότομα από τον αέρα τραυματίζοντάς εσάς τα κατοικίδια σας ή τα μωρά.  Βάλτε αυτοκόλλητο στο ύψος των ματιών σε γυάλινες μεγάλες επιφάνειες ή τις μπαλκονόπορτες ειδικά αν η όρασή σας είναι μειωμένη.  Μην έχετε αφημένα εργαλεία και κοφτερά αντικείμενα χωρίς επίβλεψη. 

Εγκαύματα: Έγκαυμα που μπορεί να προκληθεί από πυρκαγιά αλλά και από επαφή με μια καυτή επιφάνεια (στερεά ή υγρή). Τα συχνότερα είναι στην κουζίνα κατά την ώρα του μαγειρέματος καθώς και στο μπάνιο. 


Ηλεκτροπληξία: Ο ηλεκτρισμός μπορεί να είναι αόρατος, αλλά υπάρχει. Ελέγξτε τις πρίζες, τον ηλεκτρικό πίνακα , τα καλώδια των συσκευών σας , αγοράστε πιστοποιημένες συσκευές και βέβαια αποφύγετε να βάζετε σε λειτουργία συσκευές κοντά στον νεροχύτη την ώρα που τον χρησιμοποιείτε. Το πέσιμο ενός βραστήρα στο νερό είναι ικανό να σάς σκοτώσει. Επίσης, υδρατμοί και κλειστοί χώροι σε συνδυασμό με πιστολάκια μαλλιών μπορεί να είναι θανατηφόροι. 

Δηλητηρίαση: Μπορεί να προέλθει από στερεά, υγρά και αέρια. Δηλαδή από κατανάλωση κακής τροφής, σαλμονέλα, ληγμένα τρόφιμα και υγρού ή εισπνοή δηλητηριώδους αερίου συνήθως μονοξειδίου του άνθρακα που μπορεί να προκύπτει από αναθυμιάσεις από σόμπες και τζάκια ή και διαρροή φυσικού αερίου. 

Γι’ αυτό προσέχουμε και την κάθε λεπτομέρεια ώστε να είμαστε υγιείς.

Ετικέτες: 


2018