Οικονομία

ΗΔΙΚΑ: Η πρώτη οδηγία για το λάθος που κόβει το κοινωνικό μέρισμα

ΗΔΙΚΑ: Η πρώτη οδηγία για το λάθος που κόβει το κοινωνικό μέρισμα
Ο πρόεδρος της ΗΔΙΚΑ τόνισε ότι είναι σε άμεση επικοινωνία με την ΑΑΔΕ.

ΗΔΙΚΑ: Μια δυσάρεστη έκπληξη περίμενε χιλιάδες δικαιούχους για το κοινωνικό μέρισμα.

Το σύστημα τους έκοψε την αίτηση καθώς εκτίμησε ότι δεν ζούσαν στην Ελλάδα τα τελευταία πέντε χρόνια.

Το πρόβλημα εντόπισαν πάνω από 20.000 πολίτες που έκαναν αίτηση το Σαββατοκύριακο και η ΗΔΙΚΑ αναζητά τον τρόπο να το λύσει.

Ο πρόεδρος της ΗΔΙΚΑ μιλώντας στην ΕΡΤ τόνισε ότι η ΗΔΙΚΑ είναι σε άμεση επικοινωνία με την ΑΑΔΕ προκειμένου να διαπιστωθεί ο λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό.

Μάλιστα ο Αναστάσιος Τάγαρης επεσήμανε ότι ως μια πρώτη οδηγία που μπορεί να δώσει στους πολίτες που είδαν την αίτησή τους να απορρίπτεται είναι να περιμένουν να λυθεί το πρόβλημα, να γίνουν επίσημες ανακοινώσεις και μετά να κάνουν πάλι αίτηση για κοινωνικό μέρισμα.

Όπως φαίνεται όσοι βγήκαν εκτός συστήματος λόγω του συγκεκριμένου λάθος θα πρέπει να περιμένουν και να κάνουν νέα αίτηση για να μη βρεθούν προς νέας έκπληξης.

Μέχρι σήμερα το πρωί έγιναν περισσότερες από 900.000 αιτήσεις και απορρίφθηκαν οι 177.000.

Περισσότεροι από το 1/3 των δικαιούχων έκαναν αίτηση μέσα στο Σαββατοκύριακο και ήδη τους εγκρίθηκαν τα χρήματα για το κοινωνικό μέρισμα.

Υπήρξαν ωστόσο σοβαρά προβλήματα που καθυστέρησαν πολλούς οι οποίοι βρήκαν λάθη στα προσυμπληρωμένα στοιχεία ή είδαν με έκπληξη ότι το σύστημα δεν τους βρίσκει στην Ελλάδα τα τελευταία πέντε χρόνια.

Μέσα στην ημέρα αναμένονται ανακοινώσεις για τη διόρθωση του λάθους που οδήγησε στην απόρριψη των αιτήσεων, κυρίως ανέργων και συνταξιούχων, οι οποίοι εμφανίζονται να μην… ζουν στη χώρα μετά το 2013.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το λάθος εντοπίστηκε όταν διαπιστώθηκε πως ο συγκεκριμένος λόγος απόρριψης εμφανιζόταν σε πολύ υψηλό ποσοστό επί των αιτήσεων που απορρίφθηκαν.

Ποιες αιτήσεις πληρώνονται στις 14 Δεκεμβρίου -Πότε θα γίνει η δεύτερη πληρωμή

Όλες οι αιτήσεις ελέγχονται προκειμένου να διαπιστωθεί αν υπάρχει πρόβλημα με την απόρριψη των αιτήσεων από μόνιμους κατοίκους της χώρας με το αιτιολογικό ότι δεν διαμένουν στην χώρα.

Σε αρκετές περιπτώσεις διαπιστώθηκε ότι δεν έχουν κατατεθεί φορολογικές δηλώσεις και γι αυτό το σύστημα τους απέρριψε.

Παράλληλα όσοι δικαιούχοι του κοινωνικού μερίσματος καταθέσουν αίτηση μέχρι 12 Δεκεμβρίου το βράδυ τότε η ΗΔΙΚΑ το πρωί θα στείλει τα στοιχεία και στις 14 θα πληρωθούν κανονικά. Οι υπόλοιποι που δεν θα προλάβουν αναμένεται η επόμενη πληρωμή να γίνει σε μια εβδομάδα.

Βήμα 1

Με την είσοδό σας στο σύστημα θα σας ζητηθεί:

Να επιβεβαιώσετε τον ΑΜΚΑ σας και να εισάγετε μία διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) και τον αριθμό ενός κινητού τηλεφώνου που θα χρησιμοποιηθούν για αποστολή τυχόν ειδοποιήσεων. Σας συνιστούμε να συμπληρώσετε το πεδίο του e-mail καθώς σε περίπτωση προβλημάτων με την πληρωμή θα σας αποστέλλονται σχετικές ενημερώσεις. Nα συναινέσετε στην επεξεργασία των στοιχείων που απαιτούνται, δηλαδή των στοιχείων που αφορούν εσάς, την/τον σύζυγό σας, τα προστατευόμενα τέκνα σας ή/και τυχόν φιλοξενούμενα μέλη.

Αν το σύστημα δεν πιστοποιεί τον συνδυασμό ΑΦΜ και ΑΜΚΑ που έχετε εισάγει, θα εμφανιστεί αντίστοιχο μήνυμα.

Στην περίπτωση αυτή:

θα πρέπει να μεταβείτε σε ένα ΚΕΠ και να ζητήσετε να ενημερώσετε την εγγραφή του ΑΜΚΑ σας ως προς το πεδίο του ΑΦΜ. Για το σκοπό αυτό θα χρειαστείτε ένα έγγραφο που να αποδεικνύει την ταυτότητά σας (ΑΔΤ, Διαβατήριο, κ.τ.λ.) και ένα έγγραφο που να αναγράφει το ΑΦΜ μαζί με τα προσωπικά στοιχεία σας (π.χ. εκκαθαριστικό εφορίας). Μόλις πραγματοποιηθεί η διόρθωση μπορείτε να ξεκινήσετε εκ νέου τη διαδικασία (Βήμα 1) προκειμένου να διαπιστώσετε αν είστε δικαιούχος του κοινωνικού μερίσματος.

Βήμα 2

Αφού συναινέσετε στην επεξεργασία προσωπικών και λοιπών στοιχείων, θα εμφανιστεί μια φόρμα που αναφέρει:

τα προσωπικά σας στοιχεία (ονοματεπώνυμο, ημερομηνία γέννησης, φύλο κτλ), οικονομικά στοιχεία (φορολογητέο και αφορολόγητο ετήσιο εισόδημα), περιουσιακά στοιχεία (αξία ακίνητης περιουσίας, τόκους καταθέσεων), μια ένδειξη για το αν πληρούται το κριτήριο της μόνιμης κατοικίας στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία, μια ένδειξη για το αν ικανοποιείται το κριτήριο της ύπαρξης έστω και ενός μήνα πλήρους ασφάλισης φορέα κύριας ασφάλισης (για εξαιρέσεις βλ. άρθρο 2 της σχετικής υπουργικής απόφασης) και έναν κατάλογο με τα μέλη του νοικοκυριού σας.

Αν κάποια από τα προσωπικά σας στοιχεία εμφανίζονται λανθασμένα στο σύστημα θα πρέπει να μεταβείτε σε ένα ΚΕΠ και να διορθώσετε το στοιχείο που εμφανίζεται εσφαλμένα χρησιμοποιώντας κάθε πρόσφορο έγγραφο που μπορεί να αποδείξει την αλλαγή που θέλετε να κάνετε.

Αν το σύστημα δεν έχει σωστή ένδειξη για το κριτήριο ύπαρξης έστω και ενός μήνα ασφάλισης σε φορέα κοινωνικής ασφάλισης, θα πρέπει να μεταβείτε σε υποκατάστημα του ΕΦΚΑ και να ζητήσετε να διορθωθούν τα στοιχεία σας προσκομίζοντας κάθε αναγκαίο έγγραφο. Οι διορθώσεις σχετίζονται μόνο με αποκατάσταση σφαλμάτων αναφορικά με την ταυτότητα του ασφαλισμένου και όχι σε εκ των υστέρων αναγνώριση χρόνου ασφάλισης.

Αλλαγές σχετικά με τα οικονομικά σας στοιχεία ή τη διασταύρωση της επί πενταετίας μόνιμης κατοικίας στην χώρα δεν είναι δυνατή, καθώς προκύπτει από παρελθούσες φορολογικές σας δηλώσεις και από τα στοιχεία του ΑΜΚΑ-ΕΜΑΕΣ.

Βήμα 3

Απαραίτητη είναι η σωστή συμπλήρωση αριθμού λογαριασμού IBAN στον οποίο είστε δικαιούχος ή συνδικαιούχος.

Θα πρέπει να δηλώσετε έγκυρο και ενεργό IBAN, στον οποίο είστε υποχρεωτικά είτε αποκλειστικός δικαιούχος είτε συνδικαιούχος. Σε αντίθετη περίπτωση, δεν θα πραγματοποιηθεί η πληρωμή ακόμα και αν πληρούνται όλα τα παραπάνω κριτήρια. Για τον λόγο αυτό, προτείνουμε να χρησιμοποιήσετε τυχόν δηλωμένο ακατάσχετο λογαριασμό, τον λογαριασμό μισθοδοσίας ή καταβολής σύνταξης ή επιδομάτων (ανεργίας, ΚΕΑ κ.τ.λ.).

Υπογραμμίζεται η σημασία της ορθής συμπλήρωσης του συγκεκριμένου πεδίου. Επισημαίνεται επίσης, ότι θα διερευνηθεί σε μεταγενέστερο έλεγχο η συσχέτιση των αριθμών λογαριασμών IBAN με τους ΑΦΜ των δικαιούχων, όπως και η τυχόν εμφάνιση του ίδιου IBAN σε περισσότερους του ενός δικαιούχους.

Σε περίπτωση που από λάθος δηλωθεί ενεργός λογαριασμός ΙΒΑΝ ο οποίος δεν ανήκει στο δικαιούχο ή συνδικαιούχο του μερίσματος (ανήκει δηλαδή σε άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο), ενδέχεται η πληρωμή να προχωρήσει κανονικά καθώς δεν είναι πάντοτε δυνατός ο έλεγχος του συνδυασμού του ΑΦΜ με το ΙΒΑΝ. Σε αυτή την περίπτωση θα εισπραχθεί το κοινωνικό μέρισμα από κάποιον άλλον. Απαιτείται επομένως μεγάλη προσοχή στη συμπλήρωση του πεδίου του ΙΒΑΝ.

Βήμα 4

Σε περίπτωση που το νοικοκυριό σας περιλαμβάνει και ενήλικα φιλοξενούμενα μέλη, απαιτείται η συγκατάθεσή τους, μέσω των κωδικών τους στο TAXISnet, για την προσπέλαση των στοιχείων τους από την Α.Α.Δ.Ε., προκειμένου να διαπιστώσετε αν πληρούνται τα κριτήρια χορήγησης.

Η θετική συγκατάθεση όλων των φιλοξενούμενων ενηλίκων εντός της προθεσμίας είναι απαραίτητη προϋπόθεση ολοκλήρωσης και υποβολής της αίτησης. Συνεπώς, θα πρέπει να επικοινωνήσετε άμεσα με τους φιλοξενούμενούς σας (στη φόρμα αναγράφονται τα στοιχεία των ατόμων των οποίων η συναίνεση απαιτείται) ώστε να μπουν στον διαδικτυακό τόπο με τους δικούς τους κωδικούς και να συναινέσουν.

Προσοχή: Η ύπαρξη φιλοξενούμενων μελών έχει επιβεβαιωθεί μέσω ηλεκτρονικής αντιπαραβολής βάσει των τελευταίων φορολογικών δηλώσεων. Συνεπώς, δεν υπάρχει η δυνατότητα να προστεθούν ή να αφαιρεθούν φιλοξενούμενα μέλη στην αίτηση για το κοινωνικό μέρισμα.

Προσοχή: Εάν φορολογούμενος έχει δηλώσει ότι φιλοξενείται αλλά αυτό δεν έχει επιβεβαιωθεί από τον φιλοξενούντα (κατά την υποβολή της τελευταίας φορολογικής δήλωσης), και ο φιλοξενούμενος δεν άλλαξε την κατάσταση «φιλοξενίας» στη δήλωσή του, τότε ο φορολογούμενος αυτός δεν θα έχει τη δυνατότητα υποβολής αίτησης για το κοινωνικό μέρισμα.

Αν έχετε αποκτήσει τέκνο μετά την 1/1/2018 μπορείτε να το δηλώσετε εισάγοντας τον αριθμό Α.Μ.Κ.Α. Το σύστημα ενημερώνεται αυτόματα για θανάτους που έχουν δηλωθεί στο ληξιαρχείο. Καμία άλλη αλλαγή στη σύνθεση του νοικοκυριού δεν είναι δυνατή.

Βήμα 5

Εφόσον όλα τα ενήλικα μέλη του νοικοκυριού σας έχουν συναινέσει, εμφανίζεται η ένδειξη που αναφέρει αν πληρούνται τα κριτήρια χορήγησης. Στην περίπτωση που είστε δικαιούχος, ενημερώνεστε άμεσα για το ποσό του κοινωνικού μερίσματος που αντιστοιχεί στο νοικοκυριό σας. Διαφορετικά, εμφανίζεται η πρώτη αιτία απόρριψης.

Εάν δεν εμφανιστεί αυτή η πληροφορία, κάποιο από τα μέλη του νοικοκυριού δεν έχει δώσει ακόμα την συναίνεσή του.

Βήμα 6

Εφόσον πληρούνται τα κριτήρια, θα πρέπει να κάνετε την επιλογή [Αποδέχομαι το κοινωνικό μέρισμα] ώστε να καταστείτε δικαιούχος του κοινωνικού μερίσματος.

Προσοχή: Σε περίπτωση μη αποδοχής δεν θα καταστείτε δικαιούχος ακόμα και αν πληρούνται τα κριτήρια.

Σημείωση:

Αν κατά τα 4 πρώτα βήματα έχει προκύψει η ανάγκη να διορθώσετε τα στοιχεία σας σε ΚΕΠ ή στον ΕΦΚΑ, για να ενημερωθεί η πλατφόρμα με τις αλλαγές που κάνατε, πρέπει να ζητήσετε να γίνει επαναξιολόγηση του νοικοκυριού σας κάνοντας την επιλογή στην οθόνη «Αξιολόγηση επιλεξιμότητας κοινωνικού μερίσματος». Η διαδικασία θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να ολοκληρωθεί εντός της σχετικής προθεσμίας αποδοχής του κοινωνικού μερίσματος.

Υποστήριξη πολιτών – Υποβολή ερωτημάτων

Για την υποστήριξη της εφαρμογής του κοινωνικού μερίσματος οι πολίτες μπορούν να αναφέρουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην ακόλουθη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: [email protected].

Οι ερωτήσεις θα ομαδοποιούνται και οι απαντήσεις θα προστίθενται στην σελίδα των Συχνών Ερωτήσεων: https://www.koinonikomerisma.gr/Home/Info.

Τα τεχνικά προβλήματα θα επιλύονται το συντομότερο δυνατό, οπότε και οι πολίτες που δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν την αίτησή τους θα πρέπει να δοκιμάσουν να την υποβάλλουν ξανά μετά από μερικές μέρες, και εντός πάντα της σχετικής προθεσμίας υποβολής αιτήσεων.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments