Ντονμέζ φυσικό αέριο: «Περιμένουμε σοβαρή πτώση στις ενεργειακές μας εισαγωγές»

Ντονμέζ φυσικό αέριο: «Περιμένουμε μεγάλη μείωση στις εισαγωγές αερίου μετά την ανακάλυψη κοιτάσματος» τόνισε σε δηλώσεις του ο υπουργός Ενέργειας της Τουρκίας.

Σημαντική μείωση στις ενεργειακές της εισαγωγές αναμένει η Τουρκία μετά την ανακάλυψη μεγάλου κοιτάσματος φυσικού αερίου στη Μαύρη Θάλασσα, σύμφωνα με όσα δήλωσε σήμερα ο Τούρκος υπουργός Ενέργειας, Φατίχ Ντονμέζ. «Με την ανακάλυψη, περιμένουμε σοβαρή πτώση στις εισαγωγές. Έχουμε κάνει δουλειά ώστε οι πολίτες μας να χρησιμοποιούν το φυσικό αέριο με πολύ πιο οικονομικό κόστος», τόνισε ο Ντονμέζ στους δημοσιογράφους.

«Υπάρχει μπροστά μας μια νέα περιοχή 6.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Η εκτίμηση των ειδικών μας είναι ότι μπορεί να δούμε και εκεί παρόμοιες δομές», ανέφερε μιλώντας στην Κωνσταντινούπολη και υπογράμμισε: «Ήδη μπορούμε να πούμε πως το αέριο που θα παράγουμε οι ίδιοι θα είναι πιο οικονομικό από το αέριο που εισάγουμε … Είναι αναπόφευκτο να πέφτουν οι τιμές όταν το προϊόν είναι άφθονο».

Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν: «Ανακαλύψαμε κοίτασμα αερίου στη Μαύρη Θάλασσα»

Την Παρασκευή 21 Αυγούστου ο Τούρκος πρόεδρος ανακοίνωσε πως η χώρα του εντόπισε κοίτασμα φυσικού αερίου στη Μαύρη Θάλασσα. Η ανακοίνωση έγινε σε πανηγυρικό κλίμα στο ανάκτορο του Ντολμάμπαχτσε – κατοικία σουλτάνων και διοικητικό κέντρο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας από το 1856 μέχρι το 1922 και μουσείο σήμερα – στην Κωνσταντινούπολη, παρουσία σχεδόν σύσσωμης της τουρκικής κυβέρνησης.

Πρόκειται για τη «μεγαλύτερη ανακάλυψη φυσικού αερίου στη Μαύρη Θάλασσα», τόνισε ο Τούρκος πρόεδρος. «Η Τουρκία εξαρτάται από εξωτερικές πηγές για την άντληση πετρελαίου και φυσικού αερίου εδώ και πολλά χρόνια, αλλά τώρα η Τουρκία αναπτύσσει την εθνική της ανεξάρτητη ενεργειακή πολιτική», είπε ο Ερντογάν. «Περιμένουμε τα ίδια καλά νέα από τη Μεσόγειο Θάλασσα», πρόσθεσε.

Το κοίτασμα φυσικού αερίου εντοπίστηκε στον θαλάσσιο τομέα «Δούναβης-1», σε απόσταση περίπου 145 χιλιομέτρων βόρεια από την παραλιακή πόλη Ζόνγκουλντακ, κοντά στα όρια της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) της Τουρκίας με τη Βουλγαρία, στο δυτικό τμήμα της Θάλασσας. Βρίσκεται στο σημείο όπου επιχειρεί το τελευταίο διάστημα το τουρκικό πλωτό γεωτρύπανο Fatih. Σύμφωνα με τον Τούρκο πρόεδρο, το ερευνητικό πλοίο εντόπισε 320 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου στη γεώτρηση Tuna 1.

Μάλιστα ο Ερντογάν κατά την ανακοίνωση σημείωσε ότι μέχρι το 2023 αναμένεται να ξεκινήσει η άντληση αερίου από τη συγκεκριμένη γεώτρηση και ξεκαθάρισε πως η χώρα του δεν θα σταματήσει μέχρι να γίνει κορυφαίος ενεργειακός εξαγωγέας. Τόνισε, ακόμα, πως υπάρχει πιθανότητα να υπάρχει και άλλο φυσικό αέριο στην περιοχή.