Ελλάδα

Έλληνες οδηγοί: Συγκαταλέγονται στους πιο νευρικούς σε όλη την Ευρώπη – Τα «μαύρα» στοιχεία των τροχαίων

Έλληνες οδηγοί: Συγκαταλέγονται στους πιο νευρικούς σε όλη την Ευρώπη – Τα «μαύρα» στοιχεία των τροχαίων
Έλληνες οδηγοί: Τι έδειξε μεγάλη έρευνα της Ipsos.
Έλληνες οδηγοί: Τι έδειξε μεγάλη έρευνα της Ipsos.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας του ευρωβαρομέτρου σχετικά με την οδηγική ασφάλεια των Ευρωπαίων οδηγών, οι Έλληνες οδηγοί δεν έχουν την πρέπουσα οδηγική συμπεριφορά, με το 75% των Ευρωπαίων οδηγών να παραδέχεται πως δεν ακολουθούν πάντα τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, παραβιάζοντάς τον. Τη διεξαγωγή της συγκεκριμένης έρευνας για το Βαρόμετρο Υπεύθυνης Οδήγησης πραγματοποίησε η Ipsos, όπου ρωτήθηκαν 2.400 άτομα ηλικίας 16 ετών και άνω, συμπεριλαμβανομένων 2.400 Γάλλων και τουλάχιστον 1.000 ατόμων από 10 ευρωπαϊκές χώρες (Γερμανία, Ισπανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ελλάδα, Ιταλία, Ολλανδία, Σλοβακία, Σουηδία).

Το 88% των Ευρωπαίων οδηγών δηλώνει ότι οδηγεί μερικά χιλιόμετρα την ώρα πάνω από το επιτρεπτό όριο ταχύτητας, το 62% συνεχίζει να οδηγεί όταν το φανάρι είναι πορτοκαλί ή μόλις έχει γίνει κόκκινο, το 51% ξεχνά να χρησιμοποιήσει τα φλας όταν περνάει άλλα οχήματα ή αλλάζει κατεύθυνση και το 43% δεν σταματά εντελώς σε μια πινακίδα Stop.

Ωστόσο, το 8% λέει ότι οδηγεί παρά το γεγονός ότι έχει υπερβεί το νόμιμο όριο του αλκοόλ στο αίμα, το 7% δηλώνει ότι παίρνει το τιμόνι μετά τη λήψη φαρμάκων που μπορεί να επηρεάσουν την ψυχική του υγεία ή να έχει υπνηλία, ενώ το 3% βγαίνει στο δρόμο μετά την χρήση ναρκωτικών. Έλληνες οδηγοί

Έλληνες οδηγοί: Τα στοιχεία της έρευνας

Σε ότι αφορά τους Έλληνες οδηγούς, οι συμμετέχοντες στην έρευνα δήλωσαν είναι ιδιαιτέρως ευέξαπτοι και νευρικοί, ενώ συχνά χαρακτηρίζονται από επιθετική συμπεριφορά. Διακατέχονται από μεγάλη αυτοπεποίθηση για τις οδηγικές τους ικανότητες. Αντίθετα, για τους άλλους οδηγούς μπορούν με ευκολία να σκεφτούν τουλάχιστον ένα αρνητικό επίθετο. Περισσότερο από κάθε άλλο Ευρωπαίο πιστεύουν ότι είναι οι άλλοι εκείνοι που χαρακτηρίζονται από ανευθυνότητα και επιθετικότητα, ενώ για τον εαυτό τους και τις δικές τους ικανότητες στο τιμόνι μπορούν να σκεφτούν τουλάχιστον έναν θετικό χαρακτηρισμό.

Παρόλο που μόλις το 4% παραδέχεται ότι έχει επιθετική συμπεριφορά, οι Έλληνες οδηγοί βρίσκονται στις πρώτες θέσεις της κατάταξης όσον αφορά εκείνους που θα προσβάλουν άλλους χρήστες της οδού, θα πατήσουν την κόρνα επίμονα ή ακόμα και θα κατέβουν από το αυτοκίνητό τους για να ζητήσουν το λόγο και να “εξηγηθούν” με τον οδηγό άλλου οχήματος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωβαρομέτρου Υπεύθυνης Οδήγησης, οι Έλληνες αποτελούν τους πλέον αγενείς οδηγούς στο σύνολο των συμπεριφορών που διερευνήθηκαν, ενώ ψηλά (αν και χαμηλότερα από την Ελλάδα) σκοράρουν και οι Ισπανοί.

Συγκεκριμένα οι Έλληνες οδηγοί μοιράζονται την πρώτη θέση με τους Γάλλους όσον αφορά την προσβολή άλλων οδηγών και βρίσκονται μόνοι τους στην κορυφή αναφορικά με τη συνήθεια να “κολλάνε” σε προπορευόμενο όχημα που τους εκνευρίζει. Έλληνες οδηγοί

Έλληνες οδηγοί: Παράλληλα βρίσκονται στην πρώτη τριάδα στα εξής:

  • Κορνάρουν επίμονα όταν τους εκνευρίζει άλλος οδηγός (2η θέση πίσω από τους Ισπανούς και μπροστά από τους Ιταλούς).
  • Βγαίνουν από το όχημα για να εξηγηθούν με άλλον οδηγό (2η θέση πίσω από την Πολωνία και πριν τη Σλοβακία).

Την ίδια στιγμή δηλώνουν ότι φοβούνται την επιθετική συμπεριφορά των υπόλοιπων οδηγών και βάσει των απαντήσεών τους στο συγκεκριμένο ερώτημα, κατατάσσονται στη δεύτερη θέση με την πρώτη θέση να καταλαμβάνεται από τους Ισπανούς και την τρίτη από τους Γάλλους).

Ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι οι Ελληνες οδηγοί παίρνουν αρνητικό χρυσό μετάλλιο και στις επικίνδυνες συνήθειες κατά την οδήγηση εμφανίζοντας επίδοση 8,9 στα 20 όταν ο μέσος όρος των χωρών που συμμετείχαν στο ευρωβαρόμετρό είναι 7,5.

Πάνω από τους μισούς μιλούν στο κινητό τηλέφωνο ενώ οδηγούν, περνούν συχνότερα από όλους φανάρια που μόλις έχουν “κοκκινίσει” και είναι πρωταθλητές μεταξύ όσων εξακολουθούν να μην φορούν τη ζώνη ασφαλείας παραβιάζοντας περισσότερο από όλους την απαγόρευση κίνησης στη ΛΕΑ (Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης).

Αποσπούν την προσοχή τους διάφορες δραστηριότητες, ενώ ένας στους δέκα δήλωσε ότι βλέπει ταινίες ή βίντεο στο κινητό του ή σε τάμπλετ την ώρα που οδηγεί. Το ποσοστό αυτό μάλιστα είναι το μεγαλύτερο που καταγράφηκε μεταξύ των ερωτηθέντων και αυξημένο κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα.

Περίπου εννέα στους δέκα παραδέχονται επίσης ότι παίρνουν τα μάτια τους από το τιμόνι και το δρόμο για πάνω από 2 δευτερόλεπτα κυρίως για να αλλάξουν σταθμό στο ραδιόφωνο ή να επιλέξουν μουσική, να μιλήσουν με συνεπιβάτη τους, να διορθώσουν κάτι στο καντράν ή να προγραμματίσουν το GPS, να ψάξουν κάποιο αντικείμενο ή να ελέγξουν τα παιδιά τους σε περίπτωση που βρίσκονται μαζί τους. Έλληνες οδηγοί

Έλληνες οδηγοί: Αναλυτικά από τα συμπεράσματα της έρευνας προκύπτει ότι

  • Το 67% περνά φανάρια που αναβοσβήνουν ή μόλις άναψε το κόκκινο.
  • Το 57% μιλά στο κινητό ενώ οδηγεί. Αν και το ποσοστό είναι αρκετά υψηλό, προσεγγίζει το μέσο όρο της έρευνας που είναι μόλις μία μονάδα παρακάτω.
  • Το 54% προσπερνά σε σημεία που υπάρχει συνεχόμενη γραμμή.
  • Το 44% ξεχνά να φορέσει ζώνη ασφαλείας (πρόκειται για το μεγαλύτερο ποσοστό που καταγράφηκε).
  • Το 27% οδηγεί στη ΛΕΑ.
  • Το 11% βλέπει ταινίες ή βίντεο.

Στα θετικά συγκαταλέγονται ότι βρίσκονται χαμηλότερα από το μέσο όρο σε ό,τι αφορά στην οδήγηση πάνω από το όριο ταχύτητας, ενώ θυμούνται να ανάψουν φλας περισσότερο από κάθε άλλον.

Σοκαριστικά δεδομένα από τροχαία στη χώρα μας

Η χώρα μας αν και έχει σημειώσει μια από τις πιο σημαντικές επιδόσεις στη μείωση του αριθμού των νεκρών σε οδικά ατυχήματα την τελευταία δεκαετία (45%), εξακολουθεί να θρηνεί εκατοντάδες θύματα κάθε χρόνο στην άσφαλτο με 694 νεκρούς το 2019 και περίπου 13.000 ελαφρά και σοβαρά τραυματίες.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των συγκοινωνιολόγων, το οικονομικό και κοινωνικό κόστος των νεκρών, τραυματιών και υλικών ζημιών των καταγεγραμμένων οδικών ατυχημάτων με παθόντες στην Ελλάδα εκτιμάται περίπου στα 2,4 δισ. ευρώ ετησίως (και ενδεχομένως τριπλασιάζεται εάν υπολογιστεί ο πραγματικός αριθμός των παθόντων αλλά και τα ατυχήματα με υλικές ζημιές μόνο).

Πρώτος κρίσιμος παράγοντας η οδήγηση σε μεγάλη ταχύτητα

Όπως επισημαίνουν τα μέλη της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), οι πιο κρίσιμοι παράγοντες (κατά σειρά σημασίας) που συμβάλουν στην πρόκληση των οδικών ατυχημάτων και ειδικά των σοβαρών ατυχημάτων, στην Ελλάδα είναι:

  • η οδήγηση με υψηλές ταχύτητες,
  • τα υψηλά ποσοστά κυκλοφορίας μοτοσικλετιστών,
  • τα χαμηλά ποσοστά χρήσης ζώνης και κράνους, ιδίως στους συνεπιβάτες
  • η ανοργάνωτη και απροστάτευτη κυκλοφορία ευάλωτων χρηστών της οδού,
  • η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και με χρήση κινητού τηλεφώνου,
  • η γενικευμένη επιθετική οδήγηση.

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments