Ελλάδα

Θεσσαλονίκη: Εκτροχιασμός τρένου με στιγμές πανικού

Θεσσαλονίκη: Εκτροχιασμός τρένου με στιγμές πανικού
Θεσσαλονίκη:Ο εκτροχιασμός τρένου, σήμανε συναγερμό. Στο σημείο έσπευσαν ασθενοφόρα και αστυνομικοί.

Όλοι οι επιβάτες και το προσωπικό της αμαξοστοιχίας είναι καλά στην υγεία τους.

Εκτροχιασμός μηχανής εμπορικής αμαξοστοιχίας σημειώθηκε λίγο μετά τα μεσάνυχτα του Σαββάτου προς Κυριακή, στην περιοχή του Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης, κοντά στις αποβάθρες επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η αμαξοστοιχία 3590, με αφετηρία τη Λάρισα, έφτανε στον τελικό προορισμό της, τη Θεσσαλονίκη, όταν στις 12.22 και λίγο πριν την ολοκλήρωση του ταξιδιού, οι μπροστινοί τροχοί της βγήκαν εκτός γραμμής, για άγνωστη μέχρι αιτία.

Όλοι οι επιβάτες και το προσωπικό της αμαξοστοιχίας είναι καλά στην υγεία τους. Τα αίτια του ατυχήματος διερευνώνται και, σύμφωνα με πληροφορίες, το σχετικό πόρισμα αναμένεται να εκδοθεί στα αμέσως επόμενα εικοσιτετράωρα, πιθανώς και αύριο Δευτέρα.

Λίγα λόγια για τα τρένα

Το τρένο αποτελεί σήμερα κυρίαρχο μέσο κατηγορίας μεταφορών, των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Αποτελείται από ειδικά οχήματα που κινούνται πάνω σε σιδηροδρομικές γραμμές (ράγες ή σιδηροτροχιές) και μεταφέρουν φορτία ή επιβάτες από ένα γεωγραφικό σημείο σε κάποιο άλλο. Μία σιδηροδρομική γραμμή αποτελείται από ένα ζεύγος παράλληλων σiδηροτροχιών, διαφόρου μεταξύ τους εύρους. Επίσης μπορεί να είναι μονής τροχιάς, όπως παλαιότερα, (σήμερα συνήθως είναι κατασκευασμένες από ειδικό τσιμέντο) ή μαγνητικές. Τα περισσότερα τρένα κινούνται χρησιμοποιώντας κινητήρα ντίζελ ή ηλεκτρικό κινητήρα, ο οποίος τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια παρεχόμενη από παράπλευρα στη γραμμή (ή πάνω από αυτήν) συστήματα. Ιστορικά, οι ατμομηχανές ήταν η κυρίαρχη μορφή κινητήριας δύναμης από την εμφάνιση του σιδηροδρόμου ως και τα μέσα του 20ου αιώνα, αλλά και άλλες πηγές ενέργειας [όπως άλογα, έλξη με σκοινί (ή καλώδιο), βαρύτητα, αέρας, ή τουρμπίνες αερίου] είναι δυνατό να χρησιμοποιούνται για την έλξη του.

Στην ορολογία του σιδηρόδρομου ο όρος “σύνθεση συρμού” περιγράφει την ομάδα των σιδηροδρομικών οχημάτων που αποτελούν ένα τρένο. Όταν αναφερόμαστε στην κινητήρια δύναμη, περιγράφεται ο τύπος του κινητήρα που έλκει το τρένο. Παρομοίως, ο όρος αμαξοστοιχία αναφέρεται σε μια ομάδα κινούμενων βαγονιών που είναι μόνιμα ή ημιμόνιμα συνδεδεμένα μεταξύ τους ώστε να αποτελούν μια ενιαία ομάδα τροχαίου υλικού (ο όρος χρησιμοποιείται συνήθως για επιβατηγά τρένα). Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι όροι σετ και μονάδα χρησιμοποιούνται κατά την αναφορά σε μια ομάδα μονίμως ή ημιμονίμως συνδεδεμένων οχημάτων όπως αυτών μιας πολλαπλής μονάδας. Κατά την αναφορά σε ένα τρένο που αποτελείται από ποικιλία βαγονιών, ή από διάφορα σετ/μονάδες, χρησιμοποιείται ο όρος σχηματισμός (formation).

Στο Νόμο του Ηνωμένου Βασιλείου περί Σιδηροδρόμων του 1993 άρθρο 83 παράγραφος 1, το τρένο ορίζεται ως εξής:

  • δυο η περισσότερα κινούμενα βαγόνια συνδεδεμένα μεταξύ τους, από τα οποία το ένα τουλάχιστον είναι κινητήριο,
  • ένα κινητήριο όχημα μη συνδεδεμένο σε άλλο βαγόνι.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments