Πολιτισμός

Γαλλική Ακαδημία: «Μειονότητα που μοιάζει με Ταλιμπάν εργάζεται για να υπονομεύσει τον δυτικό κόσμο»

Γαλλική Ακαδημία: «Μειονότητα που μοιάζει με Ταλιμπάν εργάζεται για να υπονομεύσει τον δυτικό κόσμο»
Γαλλική Ακαδημία: Η βίλα έχει κατηγορηθεί ότι «ακύρωσε τον πολιτισμό» μετά από συνάντηση με ορισμένους από τους κατοίκους της περιοχής.
Γαλλική Ακαδημία: Η βίλα έχει κατηγορηθεί ότι «ακύρωσε τον πολιτισμό» μετά από συνάντηση με ορισμένους από τους κατοίκους της περιοχής.

Άνοιξε ο ασκός του Αιόλου στη Γαλλική Ακαδημία με αποφάσεις κατά της Ρώμης για την αφαίρεση ταπετσαριών που συνδέονται με την αποικιοκρατία. Μετά από μια εκστρατεία στα μέσα ενημέρωσης, Γάλλοι ιστορικοί τέχνης και μελετητές υπογράφουν μια αναφορά κατηγορώντας τη Villa Medici ότι «ακύρωσε τον πολιτισμό»

Η διάσημη Γαλλική Ακαδημία στη Ρώμη στη Villa Medici, που ιδρύθηκε από τον Λουδοβίκο XIV το 1666, έχει κατηγορηθεί ότι «ακύρωσε τον πολιτισμό» μετά από συνάντηση με ορισμένους από τους κατοίκους της που ζητούν την αφαίρεση των ταπετσαριών στο μεγάλο σαλόνι.

Γαλλική Ακαδημία

Τι απεικονίζουν οι ταπετσαρίες στο μεγάλο σαλόνι

Στάλθηκαν στη Ρώμη από τη Γαλλία το 1726, οι ταπετσαρίες εμπνεύστηκαν από μια σειρά εξωτικών πινάκων που πρόσφερε στον Βασιλιά Ήλιο ο πρώην Ολλανδός κυβερνήτης της Βραζιλίας, απεικονίζοντας με τα δικά του λόγια «όλο το έθνος», τη χλωρίδα και την πανίδα του, τους κατοίκους, τις πόλεις και τα φρούρια του.

Λόγω των δεσμών τους με το αυτοκρατορικό παρελθόν της Ευρώπης, η παρουσία των ταπετσαριών στη βίλα έχει αμφισβητηθεί από ορισμένους από τους νέους καλλιτέχνες της Γαλλικής Ακαδημίας. Στις 30 Σεπτεμβρίου, η βίλα οργάνωσε ένα συμπόσιο με κατοίκους και ιστορικούς για να συζητήσουν το ιστορικό αυτών των πάνελ και τη σημασία τους την εποχή της δημιουργίας τους και σήμερα.

Τώρα, περισσότεροι από 150 ιστορικοί τέχνης και μελετητές αντέδρασαν στην είδηση ​​υπογράφοντας μια αναφορά διαμαρτυρόμενοι για αυτήν την «κάθαρση» που προκύπτει από «μίσος που τροφοδοτείται από εξτρεμιστές». Στη Γαλλία, ο όρος «épuration» θυμίζει τη μεγάλη εκκαθάριση το 1945 όσων συνεργάστηκαν με τις γερμανικές δυνάμεις κατοχής, αλλά χρησιμοποιείται επίσης για να περιγράψει την εθνοκάθαρση.

Τι λέει ο Πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν για τη Γαλλική Ακαδημία

Η Γαλλία αντιστάθηκε σε μεγάλο βαθμό στις εκκλήσεις για απομάκρυνση προβληματικών αγαλμάτων και έργων τέχνης. Ο Πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν δεσμεύτηκε μάλιστα ότι «η Δημοκρατία δεν θα σβήσει κανένα ίχνος ή όνομα από την ιστορία της, δεν θα ξεχάσει κανένα από τα έργα της και δεν θα διαλύσει τα αγάλματά της», παρόλο που παραδέχτηκε σε συνέντευξή του στο CBS ότι, «στο Κατά κάποιο τρόπο, πρέπει να υποδομήσουμε την ιστορία μας για να απαλλαγούμε από τον ρατσισμό».

Η αντίδραση στη συνάντηση της Villa Medici πυροδοτήθηκε από τον Didier Rykner, τον αρχισυντάκτη της ιστοσελίδας La tribune de l’art, ο οποίος υποσχέθηκε να «πολεμήσει με όλες του τις δυνάμεις την κουλτούρα της ακύρωσης που δυναμώνει στη Γαλλία». Είπε: «Για εμάς, είναι απλό, δεν υπάρχει συζήτηση – δεν έχει θέση στους τομείς της κληρονομιάς, της ιστορίας της τέχνης ή των μουσείων». Γαλλική Ακαδημία

Η αναφορά προσφέρει την πλήρη υποστήριξή της σε ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε από τη La Tribune de l’art, το οποίο καταγγέλλει τις «μετα-αποικιακές σπουδές ως πολιτικό ακτιβισμό που αποσκοπεί αποκλειστικά στην καταγγελία της Δύσης με μια πεισματική επιμονή στο αποικιακό και δουλεμπόριο παρελθόν της».

Υπογεγραμμένο από τον πρώην διευθυντή της ιστορίας της τέχνης στη Villa Medici Jérôme Delaplanche, η αναφορά λυπάται ότι «η χρήση βίας δεν είναι πλέον θετική αξία» στην ιστορία για ηθικά κίνητρα και επικρίνει την «υποταγή θεσμών και μελετητών» στην «πνευματική τρομοκρατία». μιας μειονότητας που μοιάζει με τους Ταλιμπάν που εργάζεται για να υπονομεύσει τον δυτικό κόσμο».

Πως θα διακοσμήσουν το μεγάλο σαλόνι

Η συντηρητική εφημερίδα Le Figaro υποστήριξε επίσης ότι η Villa Medici έχει κατηγορηθεί ότι βοηθά στην «πολιτιστική αντικατάσταση», επαναλαμβάνοντας τη θεωρία της «μεγάλης αντικατάστασης» της ακροδεξιάς, σύμφωνα με την οποία οι λευκοί πληθυσμοί απειλούνται να αντικατασταθούν από μετανάστες.

«Νέες αναγνώσεις της κληρονομιάς μας είναι δυνατές», υποστηρίζει ο διευθυντής της ακαδημίας Sam Stourdzé. «Το ερώτημα δεν είναι αν οι ταπετσαρίες θα κατέβουν από το μεγάλο σαλόνι», λέει στην The Art Newspaper, «θα αφαιρεθούν, τον Ιανουάριο, για εργασίες αποκατάστασης που έχουν προγραμματιστεί εδώ και αρκετό καιρό. Το ερώτημα είναι: πώς πρέπει να διακοσμήσουμε το μεγάλο σαλόνι μετά από αυτό; Χρειαζόμαστε μια ανοιχτή συζήτηση για αυτό».

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments