Κόσμος

Βρετανία: Η απίθανη ιστορία των θρυλικών Selfridges

Βρετανία: Η απίθανη ιστορία των θρυλικών Selfridges
Βρετανία: H εμβληματική αλυσίδα πολυκαταστημάτων πολυτελείας και η επόμενη ημέρα της πώλησης σε κοινοπραξία Ταϊλανδών και Αυστριακών.

Μετά από 25 χρόνια επιτυχίας και καριέρας στα πασίγνωστα πολυκαταστήματα Marshall Field’s στο Σικάγο και στη Βρετανία, ο συνταξιούχος Χάρι Γκόρντον Σέλφριτζ ταξίδεψε για διακοπές το 1906 στο Λονδίνο, μαζί με τη σύζυγό του Ρόουζ.

Βρετανία

Βρετανία: Τα Harrods ήταν σαν «φτωχοί συγγενείς»

Έπιασε την ευκαιρία και είδε το κενό που υπήρχε στην αγορά: με εξαίρεση τα Harrods, τα λονδρέζικα καταστήματα ήταν σαν «φτωχοί συγγενείς» μπροστά σε εκείνα στις ΗΠΑ και στο Παρίσι.

Αν και ο ίδιος είχε πια αποσυρθεί από την ενεργό δράση, είδε ένα μαγικό κουτί να ανοίγεται μπροστά του. Ο ίδιος ήταν νεότατος μόλις 48 ετών, είχε τις τσέπες του γεμάτες και απωθημένο την υλοποίηση ενός επιχειρηματικού οράματος.

Να φτιάξει ένα πολυτελές πολυκατάστημα-σημείο αναφοράς, όπου τα ψώνια θα γίνονταν μια διασκεδαστική περιπέτεια, αλλάζοντας τις καταναλωτικές συνήθειες του κόσμου.

Έτσι, το 1908 ίδρυσε την Selfridges & Co. Επένδυσε 400.000 λίρες από την προσωπική του περιουσία, μαζί με το ταλέντο του στο μάρκετινγκ και μπόλικη φαντασία. Μόλις ένα χρόνο μετά, το 1909, έκανε στο -ουδόλως μοδάτο τότε- δυτικό άκρο της Όξφορντ Στριτ τα εγκαίνια του πρώτου πολυκαταστήματός του, του Selfridges, που έμελλε να γίνει εμβληματικό για το Λονδίνο.

Το πενταόροφο κτίριο με σκελετό από χάλυβα -που ολοκληρώθηκε και επεκτάθηκε σε φάσεις- ήταν εξαρχής επιβλητικό, με κίονες Ιωνικού ρυθμού στην πρόσοψη και με αρχιτεκτονική καινοτομία στο ευφάνταστα διακοσμημένο εσωτερικό του.

O πάγκος με τα αρώματα

Τεράστιες, οι βιτρίνες μετατράπηκαν από χώρος έκθεσης προϊόντων σε μέσο επίδειξης ενός ευφάνταστου σόου καταναλωτισμού. Τα εμπορεύματα -πολυτελή, πρωτότυπα και τεράστιας ποικιλίας- ήταν στην άμεση πρόσβαση των πελατών, αντί χωμένα σε ράφια.

Ο εξαιρετικά κερδοφόρος πάγκος με τα αρώματα τοποθετήθηκε στο κέντρο του ισογείου. Όλος ο χώρος ήταν πλημμυρισμένος με αρώματα, μουσική και νέες εμπειρίες.

Υπήρχαν ασανσέρ και εστιατόριο, το πρώτο βιβλιοπωλείο σε πολυκατάστημα, σαλόνια για να ξαποσταίνουν οι πελάτισσες, αλλά και τμήματα ευκαιριών για τα μικρότερα βαλάντια στον χώρο του υπογείου.

Με το σκλόγκαν «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο», τράβηξε όλο το κόσμο στα καταστήματα του που χάρη στο επιχειρηματικό δαιδόνιο του ιδιοκτήτη του δεν πουλούσε απλά προϊόντα, αλλά επί της ουσίας έναν νέο τρόπο ζωής.

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments