Οικονομία

Βασίλης Κέφης στο pagenews.gr: Μικρά μυστικά επιτυχίας ενός επιχειρηματικού σχεδίου

Βασίλης Κέφης στο pagenews.gr: Μικρά μυστικά επιτυχίας ενός επιχειρηματικού σχεδίου
Ο Βασίλης Κέφης γράφει στο pagenews.gr ότι δεδομένης της αβεβαιότητας και της διεθνούς αστάθειας, ένα μόνο λάθος οδηγεί σε σοβαρή παραμόρφωση

Υπάρχουν πολλά «μυστικά» επιτυχίας ενός επιχειρηματικού σχεδίου. Απαιτείται χρόνος, υπομονή και πολλές αναπροσαρμογές προτού καταλήξει στην τελική του μορφή. Δεδομένης της αβεβαιότητας και της διεθνούς αστάθειας, ένα μόνο λάθος οδηγεί σε σοβαρή παραμόρφωση. Κατωτέρω καταγράφονται δέκα βήματα επιτυχούς σύνταξης ενός επιχειρηματικού σχεδίου και αποφυγής υπερβολών, ματαιοδοξίας, παραπλάνησης και ωραιοποίησης καταστάσεων:

  1. Ρεαλιστικές χρηματοοικονομικές προβλέψεις

Για μια αντικειμενική εικόνα της οικονομικής μονάδας απαιτείται η καταγραφή ρεαλιστικών καταστάσεων, η προβολή ορθολογικών επιχειρησιακών, οικονομικών και χρηματοοικονομικών στοιχείων και η εκπόνηση ενός εναλλακτικού σχεδίου στην περίπτωση μεταβολών του εξωτερικού περιβάλλοντος.

  1. Επιστημονικά τεκμηριωμένη έρευνα

Η έρευνα πρέπει να είναι ακριβής, ενημερωμένη, σχετική με το επιχειρηματικό σχέδιο και πάνω απ’ όλα επιστημονικά τεκμηριωμένη και βασισμένη σε όλα τα σύγχρονα εργαλεία μελέτης του εσωτερικού και του εξωτερικού περιβάλλοντος. Λανθασμένες πληροφορίες-ακούσιες ή εκούσιες-δυσφημίζουν την ιδέα, ελαχιστοποιούν το ενδιαφέρον των επενδυτών και ενίοτε οδηγούν σε δικαστικές αίθουσες.

  1. Αναφορές με συγκεκριμένη δομή και μεθοδολογία

Κάθε κεφάλαιο πρέπει να βασίζεται στο προηγούμενο και να προετοιμάζει για το επόμενο, δημιουργώντας μια σταθερή βάση. Αντιφάσεις, εικοτολογίες, ασυνέπειες, γενικολογίες, εμπλοκή πολλών ατόμων και αλληλοσυγκρουόμενες πληροφορίες χωρίς σύνδεση, αρχή και τέλος δημιουργούν ερωτήματα και τάσεις φυγής υποψήφιων συνεργατών και επενδυτών. Η συνέπεια, η συνέχεια, η ορθολογική ταξινόμηση και αξιολόγηση των πληροφοριών οδηγούν στην ελαχιστοποίηση των αντιφάσεων και στην επίτευξη των στόχων.

  1. Ακριβής αναγνώριση της αγοράς-στόχου

Απαιτείται ακριβής προσδιορισμός της αγοράς-στόχου. Ακούγεται-και είναι-ανέφικτο μια οικονομική μονάδα να απευθύνεται σε όλο τον κόσμο μη λαμβάνοντας υπόψη αντικειμενικούς και υποκειμενικούς παράγοντες. Δεν μπορούμε να έχουμε όλους τους ανθρώπους ικανοποιημένους με τις πράξεις και τις συμπεριφορές μας. Το ίδιο ισχύει και στον επιχειρηματικό κόσμο. Η επιχείρηση που απευθύνεται σε όλους δεν υπάρχει.

  1. Ρεαλιστική παρουσίαση του ανταγωνισμού

Η υποτίμηση ή η υπερτίμηση του ανταγωνισμού ανησυχεί τους υποψήφιους επενδυτές για δύο εκ διαμέτρου αντίθετους λόγους οι οποίοι έχουν τα ίδια αποτελέσματα και δεν είναι άλλα από τον σκεπτικισμό και τον φόβο αποτυχίας του εγχειρήματος. Η υποτίμηση δείχνει αλαζονία, η υπερτίμηση φόβο. Υπερβολική εσωστρέφεια, υπερβολική εξωστρέφεια! Τα δύο άκρα. Ας προτιμηθεί το κατά τον Αριστοτέλη «Μέσον».

  1. Προσδιορισμός των καναλιών διανομής

Η ορθή διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας περιλαμβάνει πέντε στάδια. Αγορά πρώτων υλών, μεταφορά πρώτων υλών, αποθήκευση πρώτων υλών, αποθέματα προϊόντων, διανομή προϊόντος. Απαιτείται προκαθορισμένο σχέδιο των μεθόδων που θα χρησιμοποιηθούν για να φτάσει το τελικό προϊόν στον καταναλωτή το οποίο θα περιλαμβάνει όλα τα πιθανά κανάλια αλλά και τα εφεδρικά στην περίπτωση αποτυχίας του αρχικού σχεδίου.

  1. Δημοσιοποίηση των αδυναμιών

Η προσπάθεια κάλυψης των αδυναμιών απωθεί τους επενδυτές. Το ίδιο και η υπερβολική ανάδειξή τους. Ας μην απορούμε για το τελευταίο. Υπάρχουν οικονομικές μονάδες οι οποίες εκουσίως αναδεικνύουν τις αδυναμίες τους για να παρουσιάσουν μια αληθοφανή και κατά την άποψη των συντακτών του επιχειρηματικού σχεδίου, αντικειμενική εικόνα. Κάθε οικονομική μονάδα χαρακτηρίζεται από αδύνατα σημεία. Το κλειδί της επιτυχίας και ο μοναδικός τρόπος για να παρακινηθεί ο υποψήφιος επενδυτής είναι η ρεαλιστική καταγραφή τους και η αναφορά στον τρόπο καταπολέμησής τους.

  1. Ορθή σκέψη

Η αποφυγή κοινοτυπιών, μεγαλοστομιών και διαφημιστικών τεχνασμάτων εξασφαλίζουν εν πολλοίς την επιτυχία, εάν συνδυαστούν με μια καινοτόμο ιδέα η οποία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα και αντικειμενική ερευνητική διαδικασία.

  1. Συγκεκριμένες-εστιασμένες πληροφορίες

Οι stakeholders δεν έχουν χρόνο για τη μελέτη ενός επιχειρηματικού σχεδίου εκατοντάδων σελίδων. Εστιάζουν σε συγκεκριμένα σημεία. Το επιχειρηματικό σχέδιο δεν είναι μια γενικόλογη έκθεση ιδεών. Σκοπός του είναι η ανάδειξη των κύριων στοιχείων της επιχείρησης και ο τρόπος επίτευξης των στόχων. Οτιδήποτε επιπλέον (νόμοι, στατιστικά δεδομένα, βιογραφικά, κ.ά.) περιλαμβάνονται σε παράρτημα.

  1. Επανέλεγχος του σχεδίου

Η επανεξέταση του επιχειρηματικού σχεδίου μέχρι να δει το φως της δημοσιότητας κρίνεται ως αναγκαία. Η εμπλοκή ατόμων που γνωρίζουν, βοηθά στην απάντηση ερωτήσεων που προκύπτουν, στον εντοπισμό λαθών, προβληματικών σημείων, μη ξεκάθαρων διατυπώσεων. Ένας γλωσσολόγος για τα συντακτικά και ορθογραφικά λάθη προσδίδει ακόμη μεγαλύτερο επαγγελματισμό στη συνολική προσπάθεια.

*Ο Βασίλης Κέφης είναι Καθηγητής στο Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών και Διευθυντής του Εργαστηρίου Έρευνας και Μελέτης Καινοτομίας Οργανισμών και Νεοφυών Οικονομικών Μονάδων.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments