Οικονομία

Πληθωρισμός Ελλάδα: Πτώση στο 9,8% – “Έκρηξη” στην Ευρωζώνη

Πληθωρισμός Ελλάδα: Πτώση στο 9,8% –  “Έκρηξη” στην Ευρωζώνη

Πηγή Φωτογραφίας: Αρχείου

Στο 9,8% μειώθηκε πληθωρισμός στη χώρα μας τον Οκτώβριο, σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την εκτίμηση της Eurostat.

Στο 9,8% μειώθηκε πληθωρισμός στη χώρα μας τον Οκτώβριο, σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την εκτίμηση της Eurostat. Υπενθυμίζεται ότι ο ετήσιος πληθωρισμός στη χώρα μας ήταν 12,1% το Σεπτέμβριο σύμφωνα με τη Eurostat. Η Ελλάδα είναι μια από τις τρεις χώρες που καταγράφει μείωση τον Οκτώβριο.

Έκρηξη πληθωρισμού σημειώθηκε στην ευρωζώνη τον Οκτώβριο στο 10,7% από 9,9% το Σεπτέμβριο. Πρόκειται για την πρώτη φορά που η Ευρωζώνη καταγράφει διψήφιο πληθωρισμό.

Είναι ενδεικτικό, ότι τον Οκτώβριο η Ολλανδία καταγράφει πληθωρισμό 16,8%, η Γερμανία 11,6% και η Ιταλία 12,8%, ενώ οι χώρες της Βαλτικής έχουν πληθωρισμό πάνω από 21%.

Υπενθυμίζεται πως το Σεπτέμβριο, ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη σκαρφάλωσε στο 9,9% ενώ βρέθηκε στο 10,9% στην Ευρώπη. Σύμφωνα και με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, ο πληθωρισμός στην Ελλάδα διαμορφώθηκε στο 12,1%.

Με βάση τις προβλέψεις που περιλαμβάνονται στο προσχέδιο του προϋπολογισμού, το 2023 ο πληθωρισμός θα υποχωρήσει στο 3,1% από το 9,1% φέτος.

Ο πληθωρισμός θα αργήσει να μειωθεί παρά την υποχώρηση των τιμών

Με τον εναρμονισμένο δείκτη τιμών καταναλωτή να σημειώνει στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022 ετήσια αύξηση 9,5% κατά μέσον όρο (τον Σεπτέμβριο ο πληθωρισμός έκλεισε στο 12%), αλλά τα εισοδήματα την ίδια ώρα να αυξάνονται μόλις κατά 1,7%, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το δεύτερο τρίμηνο του 2022, οι καταναλωτές στην Ελλάδα αλλάζουν άρδην συνήθειες. Αλλωστε το 90% των καταναλωτών στην Ελλάδα, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα καταναλωτικών τάσεων της εταιρείας ερευνών αγοράς NielsenIQ, αισθάνεται περισσότερο από ποτέ ότι οι τιμές ακολουθούν ανοδική πορεία. Το αντίστοιχο ποσοστό το 2020 ήταν 70%.

Ετσι, λοιπόν, οι καταναλωτές αναγκάζονται να αγοράσουν λιγότερα προϊόντα, κάτι βεβαίως που δεν σημαίνει ότι δίνουν και λιγότερα χρήματα. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της NielsenIQ, το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022 δώσαμε στα σούπερ μάρκετ 7,27 δισ. ευρώ, περίπου 320 εκατ. ευρώ περισσότερα χρήματα σε σύγκριση με το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2021, προκειμένου να αγοράσουμε συνολικά 1,8% λιγότερα προϊόντα.

Η υποχώρηση του όγκου πωλήσεων μάλιστα αφορά και τις τρεις μεγάλες ομάδες προϊόντων, και δη τα τρόφιμα, τα είδη οικιακής χρήσης (απορρυπαντικά, χαρτικά κ.λπ.) και τα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (σαμπουάν, αφρόλουτρα κ.ά.). Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, επίσης εταιρείας ερευνών αγοράς, στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου οι πωλήσεις σε τεμάχια στα τρόφιμα υποχώρησαν κατά 0,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, στα είδη οικιακής χρήσης κατά 6,3% και στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς κατά 4,9%.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments