Nέα της αγοράς

Δύσκολος και γεμάτος ενστάσεις ο «δρόμος» για το καλάθι του Κρεοπώλη

Δύσκολος και γεμάτος ενστάσεις ο «δρόμος» για το καλάθι του Κρεοπώλη

Πηγή Φωτογραφίας: Αρχείου

Κρίσιμοι κλάδοι της οικονομίας σπεύδουν να κλείσουν τη συζήτηση για τη δημιουργία νέων «καλαθιών», στα πρότυπα της πρωτοβουλίας που έχει τεθεί σε ισχύ για τα προϊόντα που βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Δύσκολος και γεμάτος ενστάσεις είναι ο «δρόμος» για πιθανή επέκταση του μέτρου για το «καλάθι» του νοικοκυριού και σε άλλους κλάδους της οικονομίας, την ώρα που δείχνει να κλιμακώνεται η μάχη του ανταγωνισμού στα σούπερ μάρκετ στη σκιά του πέπλου της ακρίβειας που έχει απλωθεί πάνω από την αγορά.

Κι ενώ το μέτρο «τρέχει» μόλις από την Τετάρτη και ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, δηλώνει πως τώρα προέχει να «αφήσουμε το καλάθι να λειτουργήσει μια δύο εβδομάδες, να δούμε πως πάει στα σούπερ μάρκετ και μετά να πάρουμε αποφάσεις για επέκτασή του και πως θα γίνει», κρίσιμοι κλάδοι της οικονομίας σπεύδουν να κλείσουν τη συζήτηση για τη δημιουργία νέων «καλαθιών», στα πρότυπα της πρωτοβουλίας που έχει τεθεί σε ισχύ για τα προϊόντα που βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

«Όχι» σε καλάθι του αρτοποιού

Όπως έχει πολλές φορές επισημάνει το τελευταίο διάστημα ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος, Μιχάλης Μούσιος, ο κλάδος εμφανίζεται κατηγορηματικά αντίθετος στο ενδεχόμενο δημιουργίας ενός «καλαθιού» του αρτοποιού, θέση την οποία μάλιστα η Ομοσπονδία εξέφρασε ανοιχτά στον κ. Γεωργιάδη στο πλαίσιο συνάντησής τους τον Οκτώβριο.

Σύμφωνα με τον κ. Μούσιο, κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει καθώς οι φούρνοι της γειτονιάς δεν είναι σούπερ μάρκετ, ούτε διαθέτουν δεκάδες χιλιάδες προϊόντα. Μάλιστα, όπως ο ίδιος έχει καταστήσει σαφές, το ψωμί πωλείται πλέον σχεδόν στην τιμή του κόστους – όπως και αρκετά άλλα προϊόντα αρτοποιείων – και δεδομένου ότι η πλειοψηφία των φούρνων της γειτονιάς είναι ως επί το πλείστον οικογενειακές επιχειρήσεις, δεν υπάρχουν περιθώρια για αναπροσαρμογές των τιμών. Επομένως, όφελος για τον καταναλωτή δεν μπορεί να υπάρξει, ενώ, όπως έχει εξηγήσει ο πρόεδρος, ένα πιθανό «καλάθι» του αρτοποιού θα δημιουργούσε συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού σε βάρος των πιο μικρών, κυρίως συνοικιακών, φούρνων της γειτονιάς.

«Δεν θα ωφελούσε τον καταναλωτή ένα αντίστοιχο ‘καλάθι’ των αρτοποιών». «Ποιο ψωμί θα βάλεις μέσα στο καλάθι και ποιο θα αφήσεις εκτός; Με κάτι τέτοιο, θα υποβαθμίσεις την ποιότητα του προϊόντος», δήλωσε πριν από μερικά 24ωρα στο περιθώριο συνάντησης με εκπροσώπους του Τύπου ο γενικός γραμματέας του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Ιωάννης Μάνος, που προέρχεται από τον κλάδο των αρτοποιών.

Υπενθυμίζεται άλλωστε εδώ ότι οι αρτοποιοί της χώρας εκπέμπουν εδώ και καιρό σήμα κινδύνου για την επιβίωση των επιχειρήσεών τους, δηλώνοντας αδυναμία να ανταποκριθούν στο εκρηκτικό «κοκτέιλ» που δημιουργούν οι αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών σε συνδυασμό με την ενεργειακή κρίση και τις επιπτώσεις της συνεχιζόμενης ρωσο-ουκρανικής κρίσης.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments