Nέα της αγοράς

ΕΡΓΟΣΕ: Χρηματοδότηση από την Ευρώπη τριών σιδηροδρομικών έργων ύψους 3 δισ. ευρώ

ΕΡΓΟΣΕ: Χρηματοδότηση από την Ευρώπη τριών σιδηροδρομικών έργων ύψους 3 δισ. ευρώ

Πηγή Φωτογραφίας: Αρχείου

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΡΓΟΣΕ κατέθεσε επισήμως τα αιτήματα χρηματοδότησης στο Connecting Europe Facilities ΙΙ (CEF II) για τα δύο έργα που ανήκουν στην ελληνική πλευρά της Παράκαμψης Βοσπόρου

Η κλεψύδρα για τη χρηματοδότηση από την Ευρώπη τριών κομβικών σιδηροδρομικών έργων, συνολικού ύψους 3 δισ. ευρώ, που θα ενισχύσουν τις αναπτυξιακές προοπτικές και τον γεωπολιτικό ρόλο της χώρας, ξεκίνησε να κυλάει. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΡΓΟΣΕ κατέθεσε επισήμως τα αιτήματα χρηματοδότησης στο Connecting Europe Facilities ΙΙ (CEF II) για τα δύο έργα που ανήκουν στην ελληνική πλευρά της Παράκαμψης Βοσπόρου, καθώς και για να φτάσει το τρένο στο λιμάνι της Πάτρας.

Προκειμένου να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό μίγμα χρηματοδότησης για τα δύο μεγάλα έργα της Βορείου Ελλάδος, τα αιτήματα έγιναν τμηματικά, καθώς έχουν τεράστιο τεχνικό αντικείμενο και υψηλό προϋπολογισμό. Τα δύο έργα, που περιλαμβάνονται στο γιγαντιαία πακέτο των 4 δισ. ευρώ της ΕΡΓΟΣΕ, αφορούν στην αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, προϋπολογισμού 1,07 δισ. ευρώ, και στην κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Τοξότες, προϋπολογισμού 1,68 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα, το Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο «έσπασε» σε δύο τμήματα, τα Αλεξανδρούπολη-Πύθιο και Πύθιο-Ορμένιο. Το αίτημα προς το CEF II έχει να κάνει με το σύνολο του προϋπολογισμού. Όσο για το Θεσσαλονίκη-Τοξότες, το τελικό του τμήμα από Νέα Καρβάλη ως Τοξότες Ξάνθης έχει ήδη ενταχθεί στο CEF II με 250 εκατ. ευρώ. Οπότε το νέο αίτημα, αφορά σε προϋπολογισμό περίπου 1,43 δις. ευρώ για τα τμήματα Θεσσαλονίκη-Νέα Μάδυτος και Νέα Μάδυτος-Νέα Καρβάλη.

Το τελευταίο αίτημα προς τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» είναι για το έργο της ολοκλήρωσης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής της Πάτρας, στο πολύπαθο τμήμα που θα ενώσει το Ρίο με τον νέο λιμένα Πατρών. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 477 εκατ. ευρώ.

Επί του παρόντος, η δέσμη των έξι διαγωνισμών που προχωρούν με τη μέθοδο της μελετοκατασκευής έχει μπει στη Β’ φάση, αυτή του ανταγωνιστικού διαλόγου. Πρόκειται για το κυρίως πιάτο της διαδικασίας. Σε αυτή τη φάση, θα καθοριστούν οι βασικές τεχνικές, χρηματοοικονομικές και νομικές παράμετροι, ώστε να βρεθούν οι βέλτιστες λύσεις σε συνεργασία με τους υποψηφίους αναδόχους. Τα έργα διεκδικούν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- Ιντρακάτ, Άκτωρ-Μυτιληναίος και Άβαξ-Alstom. Στόχος είναι η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών να γίνει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους. Με προεκλογικές διεργασίες σε εξέλιξη, αυτός είναι βεβαίως ένας φιλόδοξος στόχος.

Σε κάθε περίπτωση, η ΕΡΓΟΣΕ έχει προχωρήσει σε επαφές και με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), ώστε να έχει στη διάθεσή της μια ακόμη δυνατότητα χρηματοδότησης. Αυτές έχουν καταλήξει σε μια κατ’ αρχήν προέγκριση μελλοντικής χρηματοδότησης των εν λόγω έργων μέσω δανειακής σύμβασης, η οποία όμως προβάλει ως έσχατη λύση.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments