SPOTLIGHTS

Τι ανυπομονούμε να δούμε στο 80ο Φεστιβάλ Βενετίας

Τι ανυπομονούμε να δούμε στο 80ο Φεστιβάλ Βενετίας

Πηγή Φωτογραφίας: athinorama.gr

Μόλις ανακοινώθηκε το line-up του φετινού Φεστιβάλ Καννών, και άρχισαν οι προβλέψεις για το ποιες ταινίες προορίζονται πλέον για τη Βενετία και το Τορόντο, οι οιωνοί για το πρόγραμμα της επετειακής 80ής Μπιενάλε ήταν εξαιρετικοί.

Μόλις ανακοινώθηκε το line-up του φετινού Φεστιβάλ Καννών, και άρχισαν οι προβλέψεις για το ποιες ταινίες προορίζονται πλέον για τη Βενετία και το Τορόντο, οι οιωνοί για το πρόγραμμα της επετειακής 80ής Μπιενάλε ήταν εξαιρετικοί. To Palazzo del Cinema ετοιμαζόταν για παρέλαση από μεγάλα ονόματα, αλλά μέσα στον Ιούνιο τα πάντα ανατράπηκαν, καθώς η απεργία των Αμερικανών ηθοποιών ανάγκασε τα στούντιο να αλλάξουν την ημερομηνία εξόδου πολλών ταινιών τους και ο φόβος για ένα φεστιβάλ χωρίς χολιγουντιανή λάμψη, ακόμα και χωρίς ανεξάρτητες αμερικανικές παραγωγές, ήταν ορατός. Το πρώτο χτύπημα ήρθε από την ταινία έναρξης, το αθλητικό δράμα “Challengers” του Λούκα Γκουαντανίνο με τη Ζεντάγια, το οποίο αποσύρθηκε, για να αντικατασταθεί από το ιταλικό biopic “Comandante” του Εντοάρντο ντε Άντζελις, με τον Πιερφραντσέσκο Φαβίνο στο ρόλο του θρυλικού διοικητή των υποβρυχίων κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο Σαλβατόρε Τόνταρο. Δεύτερο χτύπημα τελικά δεν υπήρξε –“μόνο μια χολιγουντιανή ταινία αποσύρθηκε όλη κι όλη”, δήλωσε ο διευθυντής της διοργάνωσης Αλμπέρτο Μπαρμπέρα– κι έτσι το αρχαιότερο κινηματογραφικό φεστιβάλ του κόσμου μας προσκαλεί στο νησάκι του Λίντο 30/8 με 9/9 με μια πανέμορφη αφίσα εμπνευσμένη από τα road movies, επισημαίνοντας πως έρχεται από το μακρινό παρελθόν και, όπως ένα αυτοκίνητο σε έναν ανοιχτό δρόμο, κατευθύνεται προς το πολλά υποσχόμενο μέλλον.

Ferrari
“Ferrari” του Μάικλ Μαν

Netflix rules 

Με πέντε ταινίες, η πλατφόρμα του Τεντ Σαράντος θα είναι για ακόμα μία χρονιά ο βασικός αιμοδότης του επίσημου προγράμματος. Ο πολύς Ντέιβντ Φίντσερ θα δηλώσει παρών με το “The Killer”, θρίλερ στο οποίο ο επαγγελματίας δολοφόνος Μάικλ Φασμπέντερ στρέφεται εναντίον των εργοδοτών του. Ο Μπράντλεϊ Κούπερ θα υποδυθεί το συνθέτη Λέοναρντ Μπερνστάιν και η Κάρεϊ Μάλιγκαν τη Φελίσια Μοντεαλέγκρε, τον μεγάλο έρωτά του, στον οσκαρικά φιλόδοξο “Maestro”. Δοκιμασμένος στις βιογραφίες, ο Χιλιανός Πάμπλο Λαραΐν (“Νερούδα”) θα σκηνοθετήσει το δικτάτορα Αουγκούστο Πινοτσέτ ως… απέθαντο βαμπίρ στο “El Conde”, ενώ εκτός συναγωνισμού θα προβληθούν το διάρκειας 37 λεπτών και βασισμένο σε διήγημα του Ρόαλντ Νταλ “The Wonderful Story of Henry Sugar” του Γουές Αντερσον με τους Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Μπεν Κίνγκσλεϊ και Ρέιφ Φάινς, και το δράμα επιβίωσης “Society of the Snow” του Χουάν Αντόνιο Μπαγιόνα (“Το Ορφανοτροφείο”) ως ταινία λήξης.

Οι αμερικανικές παραγωγές αποτελούν τις επικοινωνιακές ατραξιόν κάθε φεστιβάλ και η Βενετία φρόντισε να μην αφήσει τους παπαράτσι του κόκκινου χαλιού σε ησυχία. Εκτός από τα “The Killer” και “Maestro”, λοιπόν, το διαγωνιστικό line-up θα ενισχυθεί με το πολυαναμενόμενο biopic “Priscilla” της Σοφία Κόπολα, στο οποίο η Κάιλι Σπάενι υποδύεται την Πρισίλα Πρίσλεϊ και ο Τζέικομπ Ελόρντι τον Έλβις. Με το “Origin” της Έιβα ΝτιΒερνέ (“Selma”), βασισμένο στο ιστορικό χρονικό πάνω στον συστημικό ρατσισμό στις ΗΠΑ “Caste: The origins of our discontents” της δημοσιογράφου Ίζαμπελ Γουίλκερσον. Με το δραματικό “Memory” του Μεξικανού Μισέλ Φράνκο (“Μετά τη Λουτσία”), στο οποίο πρωταγωνιστούν οι Τζέσικα Τσαστέιν και Πίτερ Σάρσγκαρντ και, τέλος, με το πολυαναμενόμενο, fast & furious “Ferrari” του Μάικλ Μαν. Μια ακόμα σινε-βιογραφία, του οραματιστή επιχειρηματία των σπορ αυτοκινήτων Έντσο Φεράρι, με τον Άνταμ Ντράιβερ και τις Πενέλοπε Κρουζ, Σάιλιν Γούντλι.

El Conte
“El Conte” του Πάμπλο Λαραΐν

Η ώρα του Λάνθιμου;

Μπορούν πράγματι mainstream μεγαθήρια σαν το “Ferrari”, την “Priscilla”, το “The Killer” και το “Maestro” να διεκδικήσουν μια κορυφαία φεστιβαλική διάκριση όπως το Χρυσό Λιοντάρι; Ή απλώς βρίσκονται ανάμεσα στην επιλογή των 23 ταινιών που θα συναγωνιστούν για τα διά χειρός Ντάμιεν Σαζέλ (“La La Land”) βραβεία για να προσδώσουν λάμψη σε ένα event το οποίο θέλει να είναι όχι μόνο μια σινεφίλ μπουτίκ, αλλά και μια γιορτή του σινεμά; Η Βενετία, πάντως, δεν νιώθει κόμπλεξ απέναντι στις αγγλόφωνες παραγωγές, έχοντας επιλέξει ως καλύτερη ταινία τα τελευταία χρόνια τη “Μορφή του Νερού” και το “Joker”, αλλά και το ανεξάρτητο “Η Χώρα των Νομάδων” και το ντοκιμαντέρ “All the Beauty and the Bloodshed”.

Έτσι, οι πιθανότητες του Γιώργου Λάνθιμου να βρεθεί ένα σκαλί ψηλότερα από την τελευταία φορά που επισκέφτηκε την Μπιενάλε (Αργυρό Λιοντάρι και βραβείο ερμηνείας για την “Ευνοούμενη”) είναι φέτος ανεβασμένες, μιας και το “Poor Things” του είναι ένα από τα μεγάλα φαβορί. Γοτθική (ή κωμική;) φαντασία εμπνευσμένη από τον “Φρανκενστάιν” της Μέρι Σέλεϊ, βασίζεται στο αντισυμβατικό μυθιστόρημα του Άλισντερ Γκρέι “Χαμένα κορμιά”, το οποίο “στη Γλασκόβη και στα περίχωρά της, στην Αλεξάνδρεια και στο Παρίσι της δεκαετίας του 1880, περιγράφει τις ερωτικές ζωές δύο γιατρών (Γουίλεμ Νταφόε, Μαρκ Ράφαλο) και μιας γυναίκας (Έμα Στόουν) που ένας από τους δύο έχει δημιουργήσει”.

Poor Things Emma Stone2
“Poor Things” του Γιώργου Λάνθιμου

Ισχυρότερος ανταγωνιστής του Έλληνα σκηνοθέτη είναι ο παραγωγικότατος Ιάπωνας Ριουσούκε Χαμαγκούτσι, ο οποίος μετά το οσκαρικό “Drive my Car” θα παρουσιάσει τώρα το “Evil Does not Exist”. Την ιστορία δύο γυναικών, μάνας και κόρης, οι οποίες καλούνται να εγκαταλείψουν τη ζωή τους στο χωριό και να μετακομίσουν σε ένα αστικό διαμέρισμα. Υπάρχει ακόμα ο Δανός Νικολάι Αρσέλ (“Ο Έρωτας της Βασίλισσας”) με το βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα του 18ου αιώνα “The Promised Land” και τον Μαντς Μίκελσεν πρωταγωνιστή, ο φερέγγυος και κοινωνικά ευαίσθητος Στεφάν Μπριζέ (“Ο Νόμος της Αγοράς”) με το “Hors-Saison” (Άλμπα Ρορβάκερ και Γκιγιόμ Κανέ), έχοντας δίπλα του τους συμπατριώτες του Μπερτράν Μπονέλο (“La Bête” με τη Λεά Σεϊντού) και Λικ Μπεσόν, ο οποίος αφήνει προσωρινά στην άκρη πιστολίδια και κυνηγητά για το “DogMan”, την ιστορία αγάπης ενός αγοριού με τα σκυλιά του. Τέλος, δεν θα μπορούσαν να λείψουν φυσικά οι ίδιοι οι Ιταλοί από τη δική τους σινε-φιέστα. Από τις έξι συνολικά ταινίες τους, μαζί με το “Comandante”, ξεχωρίζουν αυτές του Ματέο Γκαρόνε (“Γόμορρα”), ο οποίος αφηγείται στο “Io Capitano” την οδύσσεια δυο Αφρικανών προς την Ευρώπη, και του Στέφανο Σολίμα (“Suburra: Υπόγεια Πόλη”) με το crime thriller του “Adagio”, όπου συναντάμε και πάλι τον αγαπημένο μας Πιερφραντσέσκο Φαβίνο.

Evil does not exist
“Evil Does not Exist” του Ριουσούκε Χαμαγκούτσι

Το χθες συναντά το αύριο

Φεστιβάλ δεν είναι όμως μόνο οι διαγωνιζόμενες ταινίες, αλλά και τα παράλληλα τμήματά του. Σ’ ένα απ’ αυτά, το “Giornate Degli Autori”, θα κάνει πρεμιέρα το “Καλοκαίρι της Κάρμεν” του Ζαχαρία Μαυροειδή (“Ο Απόστρατος”), η ιστορία μιας απρόσμενης φιλίας δυο αντρών και μιας μικρής σκυλίτσας. Στα παράλληλα προγράμματα μπορεί κανείς να βρει σχεδόν αποκλειστικά φιλμ πρωτοεμφανιζομένων και φερέλπιδων σκηνοθετών, ενώ δεν είναι λίγοι οι καταξιωμένοι auteurs που θα βρεθούν στο Λίντο για παγκόσμιες πρεμιέρες εκτός συναγωνισμού. Όπως ο Γούντι Άλεν με τη γαλλόφωνη, γυρισμένη στο Παρίσι δραμεντί “Coup de Chance”, ο 90χρονος Ρομάν Πολάνσκι και το “The Palace”, το οποίο εκτυλίσσεται την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 1999 σ’ ένα πολυτελές ελβετικό ξενοδοχείο, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με την κωμωδία δράσης “Hit Man” και ο Γουίλιαμ Φρίντιν –ο 50χρονος “Εξορκιστής” του θα προβληθεί ανακαινισμένος– με το “The Caine Mutiny Court-Martial”, ριμέικ της “Ανταρσίας του Κέιν” με τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, το ρόλο του οποίου αναλαμβάνει εδώ ο Κίφερ Σάδερλαντ.

The Killer
“The Killer” του Ντέιβιντ Φίντσερ

Ο διευθυντής Αλμπέρτο Μπαρμπέρα συνοψίζει: “Φέτος υπάρχουν λιγότερες προσωπικές ταινίες συγκριτικά με τα τελευταία χρόνια, πολλές ήταν επικεντρωμένες σε ζευγάρια, σχέσεις, οικογένειες. Φέτος κυριαρχούν περισσότερα κοινωνικά θέματα και παγκόσμια σύγχρονα ζητήματα, από την παράνομη μετανάστευση έως την κλιματική αλλαγή και τους πολέμους, ενώ στο επίκεντρο της προσοχής στέκει το πρόβλημα της σεξουαλικής ρευστότητας”.

Πηγή: athinorama.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments