Nέα της αγοράς

Κρουαζιέρα: Έσπασε ρεκόρ το home porting στην Ελλάδα

Κρουαζιέρα: Έσπασε ρεκόρ το home porting στην Ελλάδα

Πηγή Φωτογραφίας: Pixabay, Κερδίζει έδαφος το home porting στην Ελλάδα που σημαίνει ότι όλο και περισσότερες εταιρείες κρουαζιέρας 

Κερδίζει έδαφος το home porting στην Ελλάδα που σημαίνει ότι όλο και περισσότερες εταιρείες κρουαζιέρας επιλέγουν κάποια από τα πλοία τους να ξεκινούν τα δρομολόγια τους από ελληνικά λιμάνια, με προφανές το ευρύτερο οικονομικό όφελος για την τοπική οικονομία.

Κερδίζει έδαφος το home porting στην Ελλάδα που σημαίνει ότι όλο και περισσότερες εταιρείες κρουαζιέρας επιλέγουν κάποια από τα πλοία τους να ξεκινούν τα δρομολόγια τους από ελληνικά λιμάνια, με προφανές το ευρύτερο οικονομικό όφελος για την τοπική οικονομία.

Ο Πειραιάς

Πιο χαρακτηριστικό το παράδειγμα του λιμανιού του Πειραιά που φέτος σημειώνει ρεκόρ στο home porting. Στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους περισσότεροι από 270 χιλιάδες επιβάτες ξεκίνησαν την κρουαζιέρα τους στα ελληνικά νησιά και ευρύτερα σε προορισμούς της Ανατολικής Μεσογείου από πλοία που είχαν τον Πειραιά ως λιμάνι αναχώρησης. Πρόκειται για ένα ποσοστό κοντά στο 55% που συνιστά ρεκόρ καθώς πέρυσι το ίδιο διάστημα είχαν διακινηθεί μέσω του Πειραιά 240.000 επιβάτες, εκ των οποίων οι 107.000 ήταν από home porting (ποσοστό 45%).

 Τα οφέλη

Μπορεί η κρουαζιέρα να εγκαλείται σε ορισμένους προορισμούς από μερίδα τοπικών επιχειρηματιών του τουριστικού κλάδου κυρίως των ξενοδόχων ότι προκαλεί προβλήματα υπερτουρισμού, ωστόσο τα οικονομικά οφέλη είναι αναμφισβήτητα όταν μάλιστα τα λιμάνια επιλέγονται από τις εταιρείες ως home porting.

Σύμφωνα με σχετικές  έρευνες, τα χρήματα που μπορεί να δαπανά ο κάθε επιβάτης σε κάποιο λιμάνι που χρησιμοποιεί το κρουαζιερόπλοιο ως άφιξη και αναχώρηση τετραπλασιάζονται, καθώς επωφελούνται και τα ξενοδοχεία στα οποία διαμένει ένα αριθμός επιβατών πριν αποπλεύσουν, ενώ επιπλέον έσοδα καταγράφουν τα καταστήματα εστίασης τα εμπορικά αλλά και τα μουσεία, χώροι εκθέσεων κ.λ.π.

Το παράδειγμα των ευρωπαϊκών πόλεων

Αξίζει να σημειωθεί ότι και ευρωπαϊκές πόλεις που φιλοξενούν μεγάλο αριθμό κρουαζιερόπλοιων, φροντίζουν όχι να τα «διώξουν» όπως συνήθως αναφέρεται σε δημοσιεύματα του διεθνούς τύπου, αλλά να διευθετήσουν τους χώρους στους οποίους θα ελλιμενίζονται, για να μην χάσουν την κρουαζιέρα. Έτσι η Βενετία διέθεσε άλλο λιμάνι την Μαργκέρα για τον ελλιμενισμό των κρουαζιερόπλοιων ενώ κάτι ανάλογο εξετάζει και το Άμστερνταμ σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση του Δήμου της πόλης. Στόχος τους είναι να εξορθολογήσουν το σύστημα προσεγγίσεων τους χωρίς να απωλέσουν τα ωφελήματα  της συγκεκριμένης αγοράς.

Ισχυρή ανάκαμψη

Στη χώρα μας η κρουαζιέρα φαίνεται να οδηγείται φέτος σε μία ισχυρή ανάκαμψη καθώς και οι προσεγγίσεις είναι περισσότερες από πέρυσι ενώ και οι πληρότητες στα πλοία είναι υψηλότερες καθώς προσεγγίζουν το 85%.

Στον Πειραιά σύμφωνα με στοιχεία της ΟΛΠ ΑΕ, από τις αρχές του έτους έως τον Ιούνιο του 2023 οι προκρατήσεις πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά ήταν αυξημένες κατά 15% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2022, με 272 πλοία να έχουν καταπλεύσει ήδη στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Επίσης, το 40% αυτών πραγματοποίησε home porting, δηλαδή αφιξο-αναχώρηση του πλοίου από το ίδιο λιμάνι, κάτι που δίνει πολλαπλασιαστικά οικονομικά οφέλη στις τοπικές κοινωνίες.

Πώς κλείνει το 2023

Συνολικά  για το 2023 έχουν προγραμματίσει να καταπλεύσουν στο λιμάνι του Πειραιά 765 κρουαζιερόπλοια, έναντι 677 το 2022, ενώ ο αριθμός των αφίξεων επιβατών αναμένεται να ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο, όταν το 2022 είχαν διακινηθεί 880.416 επιβάτες. To 2019, έτος που δεν είχαν επιβληθεί ακόμα περιορισμοί λόγω της πανδημίας, είχαν αφιχθεί στο λιμάνι του Πειραιά 622 κρουαζιερόπλοια, με 1.098.091 επιβάτες.

Η Θεσσαλονίκη

Δυναμικά στο χάρτη της κρουαζιέρας έχει μπει και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης καθώς μέχρι και το Σαββατοκύριακο είχαν ολοκληρωθεί οι 43 από τις 68 προγραμματισμένες για φέτος αφίξεις κρουαζιερόπλοιων με εξαιρετικές πληρότητες μέχρι και 100% σε ορισμένες περιπτώσεις με αποτέλεσμα να εκτιμάται ότι θα τριπλασιασθεί φέτος ο αριθμός των επιβατών σε σύγκριση με τις 36.000 που είναι ανέλθει πέρυσι. Οι μισές κρουαζιέρες είναι home porting ενώ από το 2025 το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα χρησιμοποιηθεί ως home port και από την Crystal Cruises.

Μύκονος και Σαντορίνη

Πολύ ικανοποιητικά εξελίσσεται η κρουαζιέρας και σε άλλους δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς. Στη Μύκονο είναι προγραμματισμένες για φέτος περί τις 945 κρουαζιέρες ενώ στη Σαντορίνη φτάνουν τις 775 για το σύνολο του έτους.

Ιδιαίτερα ενθαρρυντικά είναι και τα μηνύματα από τα Χανιά καθώς  κατά το πρώτο επτάμηνο του 2023, περίπου 105.000 ήταν  αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας στην πόλη. Μέχρι και το τέλος του 2023, οι προγραμματισμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στον προορισμό Χανιά είναι συνολικά 61.

Πηγή: ot.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments