Οικονομία

Σκρέκας: Ελέγχονται άλλες έξι πολυεθνικές εταιρείες [vid]

Σκρέκας: Ελέγχονται άλλες έξι πολυεθνικές εταιρείες [vid]

Πηγή Φωτογραφίας: Eurokinissi (Αρχείου), Αρχικά, ο Κώστας Σκρέκας μίλησε για τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί σε επιχειρήσεις σχετικά με τον νόμο περί αθέμιτης κερδοφορίας.

«Η αύξηση των τιμών τα προηγούμενα δύο χρόνια έγινε γιατί είχαμε αντικειμενικές συνθήκες, για παράδειγμα είχαμε ένα πόλεμο» είπε ο Κώστας Σκρέκας

Αρχικά, ο Κώστας Σκρέκας μίλησε για τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί σε επιχειρήσεις σχετικά με τον νόμο περί αθέμιτης κερδοφορίας.

Κώστας Σκρέκας: «Τα πρόστιμα που βάλαμε το καλοκαίρι εισπράχθηκαν σε διάστημα 20 ημερών»

«Τα πρόστιμα που βάλαμε το καλοκαίρι εισπράχθηκαν σε διάστημα 20 ημερών για να λάβουν και την έκπτωση οι εταιρείες που παρανόμησαν. Σε ό,τι αφορά τα πρόστιμα των 2 εκατ. ευρώ, ένα εκατ. για κάθε επιχείρηση που παραβίασε τον νόμο περί αθέμιτης κερδοφορίας, η μία επιχείρηση θα πληρώσει το πρόστιμο και μετά μπορεί να προσφύγει να κάνει ένσταση. Τα πρόστιμα εισπράττονται και πρέπει να σας πω ότι από τα 7.5 εκατ. πρόστιμα που έχουν επιβληθεί μέσα στη χρονιά τα 4.5 έχουν βεβαιωθεί ή πληρωθεί στην εφορία. Το θέμα δεν είναι μόνο να εισπραχθούν τα πρόστιμα, ο στόχος δεν είναι να κάνουμε κακό στις εταιρείες. Ο στόχος είναι να προσαρμοστούν οι επιχειρήσεις στις επιταγές του νόμου που έχει ψηφίσει η κυβέρνησή μας για την αθέμιτη κερδοφορία και τα νοικοκυριά να βλέπουν τις τιμές των προϊόντων να μειώνονται στα ράφια» είπε ο Κώστας Σκρέκας.

Ακριβότερα τα ίδια προϊόντα στην Ελλάδα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες

Από την πλευρά της, η δημοσιογράφος, Γωγώ Καλύβα παρουσίασε ένα ρεπορτάζ του «Οικονομικού ταχυδρόμου», όπου συνέκρινε 4 ίδια προϊόντα πόσο πωλούνται στην Ελλάδα και πόσο στο εξωτερικό.

Πιο αναλυτικά:

-Αντρικό αποσμητικό (Unilever)

Γαλλία  Ελλάδα

4,75€    5,78€ (+21%)

-Ξυραφάκια (P&G)

Γαλλία             Ελλάδα

5,80 (10 τμχ)  5,98€ (5 τμχ) (+3%)

-Υγρό πλυντηρίου ρούχων (Unilever)

Γαλλία Ελλάδα

12,25€ (34 πλύσεις) 12,50€ (30 πλύσεις) (+2%)

-Πάνες (P&G)

Γαλλία       Ελλάδα

0,38€/τμχ 0,50€/τμχ (+31,5%)

«Εμείς θέλουμε να πετύχουμε κάθε μέρα χαμηλή τιμή για τα νοικοκυριά» είπε ο Κώστας Σκρέκας

Πάνω σε αυτό απάντησε ο Κώστας Σκρέκας: «Δεν πιστεύω ότι η πραγματική εικόνα μεταξύ της ελληνικής και της γαλλικής  αγοράς είναι αυτό που παρουσιάζετε σε αυτή τη μελέτη. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε η ελληνική αγορά είναι σημαντικά φθηνότερη από την γαλλική αγορά. Θα σας πω όμως γιατί μπορεί να βλέπετε προϊόντα να είναι πιο φθηνά σε ένα ράφι σούπερ μάρκετ του εξωτερικού σε σχέση με την Ελλάδα. Πρώτον, εδώ δεν λαμβάνονται υπόψιν οι μέσες τιμές. Στην Ελλάδα τα αποσμητικά τις περισσότερες φορές είναι σε προωθητική ενέργεια. Έτσι, από την μία αυτό δίνει την αίσθηση στον καταναλωτή ότι ψωνίζει κάτι με έκπτωση και τον ελκύει να το αγοράσει, αλλά από την άλλη αυτό ενέχει κι ένα ποσοστό παραπλάνησης του καταναλωτή, γιατί η μόνιμη τιμή στο ράφι θα έπρεπε να είναι σημαντικά χαμηλότερη, δηλαδή η μόνιμη τιμή. Εμείς θέλουμε να πετύχουμε κάθε μέρα χαμηλή τιμή για τα νοικοκυριά. Γι’ αυτό ξεκινήσαμε την πρωτοβουλία μόνιμη μείωση της τιμής κατά 5%».

«Από την Δευτέρα ξεκινούν έλεγχοι στα σούπερ μάρκετ αν έχουν τοποθετηθεί τα ταμπελάκια μόνιμης μείωσης τιμής»

Σχετικά με ταμπελάκια που θα πρέπει να μπουν στα σούπερ μάρκετ και την κριτική που ακούγεται ότι δεν έχουν τοποθετηθεί σε αρκετά σούπερ μάρκετ ο υπουργός αποκάλυψε: «Από την Δευτέρα ξεκινούν έλεγχοι της ΔΗΜΕΑ στα καταστήματα σούπερ μάρκετ για να διαπιστωθεί αν έχουν τοποθετηθεί τα καρτελάκια μόνιμης μείωσης τιμής ως οφείλουν ή όχι. Αλλιώς το πρόστιμα θα είναι βαρύ. Διενεργούμε ελέγχους συνέχεια και συγκρίνουμε το περιθώριο κέρδους που έχουν οι εταιρείες το 2023 σε σχέση με το  2021. Αν δούμε ότι βγάζουν περισσότερο κέρδος σε σχέση με το 2021 ερχόμαστε κι επιβάλλουμε πρόστιμο. Το πρόστιμο υπολογίζεται ως εξής: διπλασιάζουμε την διαφορά του επιπλέον κέρδους».

Στην συνέχεια, ο υπουργός τόνισε ότι ήδη 629 κωδικοί προϊόντων στα σούπερ μάρκετ έχουν μόνιμη μείωση τιμής.

Για την αύξηση των τιμών που παρατηρείται, ο Κώστας Σκρέκας σημείωσε: «Η αύξηση των τιμών δεν προήλθε αποκλειστικά και μόνο από απληστία. Η αύξηση των τιμών τα προηγούμενα δύο χρόνια έγινε γιατί είχαμε αντικειμενικές συνθήκες, για παράδειγμα είχαμε ένα πόλεμο – τώρα έχουμε κι ένα δεύτερο πόλεμο – και υπήρχε και ενεργειακή κρίση. Οι τιμές έχουν μειωθεί, το σκληρό σιτάρι έχει πάει στα 28 λεπτά από τα 32 λεπτά, δηλαδή ”έπεσε” κατά 4 λεπτά. έχουν μειωθεί οι τιμές του ψωμιού και του τοστ στα σούπερ μάρκετ».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments