Nέα της αγοράς

Coca-Cola HBC: Οι πολύτιμες κατηγορίες προϊόντων το 2024 και το μποϊκοτάζ στην Αίγυπτο

Coca-Cola HBC: Οι πολύτιμες κατηγορίες προϊόντων το 2024 και το μποϊκοτάζ στην Αίγυπτο

Πηγή Φωτογραφίας: freepik.com//Free photo serving a cola from a bottle to a glass full of ice

Η πορεία των πωλήσεων εφέτος - Τι είπε ο Zoran Bogdanovic για εξαγορές και ανατιμήσεις

Αυξημένα κέρδη αναμένει η Coca-Cola HBC και το 2024 μετά τα κέρδη ρεκόρ που κατέγραψε το 2023 -για τρίτη συνεχόμενη χρονιά- χάρη στην ισχυρή ζήτηση που εμφάνισαν κυρίως ο καφές και τα ενεργειακά ποτά, τις αυξήσεις τιμών σε όλη την προϊοντική γκάμα, καθώς και στη χαλάρωση των πιέσεων στο λειτουργικό κόστος.

O ισχυρός εμφιαλωτής με έδρα την Ελβετία, στην οποία ο αμερικανικός γίγαντας αναψυκτικών The Coca-Cola Cpmpany κατέχει περίπου το 21%, περιμένει αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση κατά 3% με 9% για το 2024.

Ωστόσο η διοίκηση εκτιμά ότι η οργανική αύξηση των εσόδων θα μετριαστεί από 16,9% το 2023 στο μεσοπρόθεσμο στόχο 6-7% φέτος.

Πάντως μέχρι σήμερα η πορεία των εσόδων το 2024 ανταποκρίνεται στις προσδοκίες, ενώ «είδαμε κάποια θετική αύξηση του όγκου», όπως είπε ο Zoran Bogdanovic, διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC, απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους επενδυτές μετά την δημοσιοποίηση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας. Πρόσθεσε ωστόσο ότι «είναι πολύ νωρίς» για συμπεράσματα.

Σε κάθε περίπτωση ο CEO σημείωσε ότι η μεγαλύτερη προτεραιότητα δίνεται στα ανθρακούχα αναψυκτικά, στα ενεργειακά ποτά και στον καφέ. «Και αυτές είναι πιο πολύτιμες κατηγορίες από, για παράδειγμα, το νερό ή τους χυμούς».

Τι συμβαίνει με την Coca Cola στην Αίγυπτο

«Είμαστε πραγματικά ευχαριστημένοι με την απόδοση της Αιγύπτου το 2023, ιδιαίτερα στο β’ εξάμηνο, παρά το πραγματικά δύσκολο περιβάλλον» ανέφερε ο κος Bogdanovic σχολιάζοντας τις επιδόσεις της νέας αγοράς.

Ωστόσο οι πωλήσεις της μπράντας «Coke», μειώθηκαν σε όγκο το δ’ τρίμηνο, όπως ο ίδιος παραδέχθηκε.

Κι ο λόγος είναι ότι πολλοί καταναλωτές καθοδηγούμενοι από μια πηγή οργής κατά των ΗΠΑ και της Ευρώπης, που δεν έκαναν περισσότερα για να πείσουν το Ισραήλ να τερματίσει την επίθεσή του στη Γάζα, μποϋκοτάρουν μεγάλες δυτικές μάρκες.

Παρά ταύτα ο επικεφαλής της εταιρείας επισήμανε πως υπήρξε κάποια αλλαγή τον Ιανουάριο.

«Οι καταναλωτές αντέδρασαν θετικά σε τοπικές πρωτοβουλίες της αγοράς, για παράδειγμα, όπως το ποδόσφαιρο. Για το ’24 λοιπόν, παραμένουμε πολύ κοντά (σ.σ. στους στόχους). Η τοπική ομάδα γνωρίζει πολύ καλά την κατάσταση και την παρακολουθεί. Είναι δύσκολο να προβλεφθεί πώς θα εξελιχθεί περαιτέρω δυστυχώς. Ωστόσο, η ετοιμότητά μας να ανταποκριθούμε γρήγορα είναι αυτό που μας δίνει τη σιγουριά ότι μπορούμε να το ξεπεράσουμε.»

Ανοιχτοί σε νέες εξαγορές

Ερωτηθείς σχετικά ο κος Bogdanovic σημείωσε ότι η εταιρεία εξετάζει όλες τις ευκαιρίες για εξαγορές «που βελτιώνουν περαιτέρω το χαρτοφυλάκιό μας ή τις δυνατότητές μας, ιδίως όσον αφορά την ενίσχυση της διαδρομής μας προς τους καταναλωτές. Η Finlandia ήταν ένα καλό παράδειγμα στοχευμένης βελτίωσης του χαρτοφυλακίου και παραμένουμε ανοιχτοί στο να εκμεταλλευτούμε τις σωστές ευκαιρίες καθώς εμφανίζονται.»

Όσον αφορά τις ανατιμήσεις, η εταιρεία προειδοποίησε ότι το κόστος ανά κιβώτιο θα πρέπει να αυξηθεί από χαμηλά σε μεσαία μονοψήφια ποσοστά λόγω της συνδυασμένης επίδρασης του πληθωρισμού και των συναλλαγματικών διαφορών, που εκτιμάται ότι θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο 30 εκατ. ευρώ έως 50 εκατ. ευρώ σε συγκρίσιμα EBIT.

Γιατί «φούσκωσαν» τζίρος και κέρδη

Για ολόκληρο το 2023, οι πωλήσεις της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 10,7%, στα 10,184 δισ. ευρώ, σε σύγκριση με 9,198 δισ. ευρώ ένα χρόνο πριν χάρη στις σταθερές επιδόσεις σε αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές και στην ενοποίηση της ρωσικής επιχείρησης Multon Partners. Ωστόσο η άνοδος του κύκλου εργασιών αντισταθμίστηκε εν μέρει από τις δυσμενείς συναλλαγματικές κινήσεις από το ρωσικό ρούβλι, το νάιρα Νιγηρίας και την αιγυπτιακή λίρα.

Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη, σπάζοντας το φράγμα του 1 δισ. ευρώ για πρώτη φορά στην ιστορία του ομίλου, ανήλθαν σε 1,08 δισ. ευρώ (831 εκατ. ευρώ το 2022), ενώ ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών της αγοράς που έκαναν λόγο για 1,035 δισ. ευρώ. Ακόμη πιο εντυπωσιακή ήταν αύξηση κατά 53,2% των καθαρών κερδών στα 636,5 εκατ. ευρώ.

Επιπρόσθετα, οι πιέσεις κόστους υποχώρησαν το δεύτερο εξάμηνο του 2023 καθώς οι τιμές σε ορισμένες πρώτες ύλες μειώθηκαν, ενισχύοντας το συγκρίσιμο περιθώριο μικτού κέρδους ολόκληρου του έτους κατά 80 μονάδες βάσης.

Ο Zoran Bogdanovic απέδωσε τις ισχυρές επιδόσεις της εταιρείας στη στρατηγική ανάπτυξής της, η οποία επικεντρώνεται στην επέκταση του χαρτοφυλακίου προϊόντων της, στην αύξηση του μεριδίου αγοράς της και στην ενίσχυση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας.

Πηγή: ot.gr//Ξανθή Γούναρη

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments