Nέα της αγοράς

Ελληνικό – Lamda: Πώς θα είναι η μαρίνα Αγίου Κοσμά με τα 300 super yachts

Ελληνικό – Lamda: Πώς θα είναι η μαρίνα Αγίου Κοσμά με τα 300 super yachts

Πηγή Φωτογραφίας: freepik.com//Boats on the water in Alicante

Τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της μαρίνας του Αγίου Κοσμά στον Μητροπολιτικό Πόλο του Ελληνικού

Τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της μαρίνας του Αγίου Κοσμά στον Μητροπολιτικό Πόλο του Ελληνικού, της ανάπτυξης δηλαδή της Lamda Development στην έκταση του πρώην αεροδρομίου δημοσιοποίησε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στο παραλιακό αυτό «μέτωπο» της μαρίνας, με «θαλάσσια έκταση» 528 στρεμμάτων και χερσαία περίπου 32 στρεμμάτων, στην οποία αναμένονται να ελλιμενίζονται εκατοντάδες σκάφη αναψυχής ή mega yachts (πάνω από 300, με μήκος έως 80 μέτρα), σε γενικές γραμμές προβλέπονται χρήσεις και χώροι, όχι μόνο υποστηρικτικές προς τις λιμενικές υποδομές, αλλά και γραφεία, καταστήματα παροχής υπηρεσιών (τραπεζών, ταχυδρομείου, ενοικίασης οχημάτων / σκαφών κλπ.), εντευκτήριο, υπαίθριος/στεγασμένος χώρος εκδηλώσεων, εμπορικά καταστήματα (ναυτιλιακών ειδών, πώλησης τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης – mini market), κατάστημα εστίασης (αναψυκτήριο, εστιατόριο, café, bar), στάθμευσης (γήπεδα, υπόγειοι/ημιυπόγειοι χώροι), πεδίο προσγείωσης/απογείωσης ελικοπτέρου, χώροι πρασίνου, παραλιακή ζώνη εξυπηρέτησης σκαφών (για την τοποθέτηση των παροχών στα σκάφη, για τον ανεφοδιασμό τους και την άνετη και ασφαλή πρόσβαση σε αυτά) κ.α.

Η επένδυση άνω των 25 εκατ. ευρώ εντάσσεται στην πρώτη φάση ανάπτυξης που έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2026. Σε επιλεγμένες θέσεις των ελεύθερων χώρων των τομέων της χερσαίας ζώνης της μαρίνας, θα διαμορφωθούν χώροι πρασίνου (όπως παρτέρια χαμηλού πράσινου, κλπ.), ώστε να βελτιωθεί η αισθητική του χώρου και να εξασφαλισθεί η επιτυχής ένταξη του έργου στο ευρύτερο περιβάλλον.

Ο γενικός σχεδιασμός και τα δύο στάδια

Ο γενικός σχεδιασμός της Μαρίνας Αγίου Κοσμά στοχεύει στη διαμόρφωση μίας άρτια οργανωμένης λιμενολεκάνης με σύγχρονες παροχές προκειμένου για τον άνετο και ασφαλή ελλιμενισμό των σκαφών αναψυχής. Στα πλαίσια αυτά κρίνονται αναγκαία η βελτιστοποίηση της διάταξης των προβλητών εντός της λιμενολεκάνης, έτσι ώστε να μεγιστοποιείται η δυναμικότητα της μαρίνας και να είναι δυνατός ο ελλιμενισμός ικανού αριθμού σκαφών στις κατηγορίες που υπάρχει αυξημένη ζήτηση, καθώς και σκαφών μεγάλου μεγέθους (superyachts), η διασφάλιση του αναγκαίου ωφέλιμου βάθους εντός της λιμενολεκάνης (στις θέσεις όπου τα υφιστάμενα βάθη δεν είναι ικανά), η εξασφάλιση ικανών χώρων στη γειτονία των θέσεων ελλιμενισμού, προκειμένου αφ’ ενός για την κάλυψη των αναγκών της μαρίνας σε χερσαίες διαμορφώσεις και κτιριακές υποδομές και αφ’ ετέρου για τη λειτουργική διαμόρφωση της παραλιακής ζώνης εξυπηρέτησης των σκαφών. Στο δεύτερο στάδιο χωροθέτησης της Μαρίνας Αγίου Κοσμά, εντός της χωροθετημένης θαλάσσιας ζώνης της είναι δυνατόν να προβλεφθούν νέα συμπληρωματικά έργα (μόνιμοι προβλήτες, πλωτοί προβλήτες, κρηπιδώματα, μόνιμα αγκυροβόλια εντός και εκτός λιμενολεκάνης, κλπ.), η εκβάθυνση του θαλάσσιου πυθμένα έτσι ώστε να είναι δυνατή η ασφαλής προσέγγιση και πρόσδεση των σκαφών, καθώς και η διατήρηση-συντήρηση, επισκευή, βελτίωση, ανακατασκευή ή καθαίρεση υφιστάμενων.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments