Nέα της αγοράς

Εξαγωγείς: «Μονιμοποιούνται» καθυστερήσεις και κόστη λόγω Σουέζ

Εξαγωγείς: «Μονιμοποιούνται» καθυστερήσεις και κόστη λόγω Σουέζ

Πηγή Φωτογραφίας: Διαδίκτυο//Εξαγωγείς: «Μονιμοποιούνται» καθυστερήσεις και κόστη λόγω Σουέζ

Οι επιθέσεις των Χούθι σε πλοία συνεχίζονται στη διώρυγα του Σουέζ, με την κρίση στην περιοχή να μαίνεται για πάνω από έξι μήνες ενισχύοντας την αβεβαιότητα για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο διεθνές εμπόριο, μη εξαιρουμένων των ελληνικών
Ο κίνδυνος για επιχειρήσεις και καταναλωτές και το μήνυμα του Απ.Βακάκη, επικεφαλής της Jumbo .Οι επιθέσεις των Χούθι σε πλοία συνεχίζονται στη διώρυγα του Σουέζ, με την κρίση στην περιοχή να μαίνεται για πάνω από έξι μήνες ενισχύοντας την αβεβαιότητα για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο διεθνές εμπόριο, μη εξαιρουμένων των ελληνικών.
“Φορτώνονται” επιπλέον μεταφορικό κόστος και επωμίζονται καθυστερήσεις στις παραδόσεις των διακινούμενων εμπορευμάτων που φτάνουν στο διπλάσιο του χρόνου που απαιτούνταν προ της κρίσης. Εξαγωγικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα αλλά και εμπορικές επιχειρήσεις με συναλλαγές στις ασιατικές χώρες είναι αντιμέτωπες με προκλήσεις που δείχνουν να “μονιμοποιούνται”, όσο μαίνεται η γεωπολιτική ένταση στην περιοχή. 

Ελληνικές επιχειρήσεις που παράγουν σε κινεζικά εργοστάσια αναγκάζονται να μεταφέρουν νωρίτερα τις παραγγελίες για να διαχειριστούν τις αρρυθμίες. Επιπλέον, το αυξανόμενο κόστος εγείρει ανησυχίες καθώς η κρίση εκτιμήθηκε ως προσωρινή στις αρχές του έτους αλλά συνεχίζεται. Είναι ενδεικτική η ανακοίνωση χθες του Απόστολου Βακάκη, επικεφαλής του ομίλου Jumbo, που ανέφερε μεταξύ άλλων ότι “ο χρόνος παράδοσης των εμπορευμάτων έχει διπλασιαστεί και το κόστος έχει εκτοξευθεί, καθιστώντας αδύνατο τον προγραμματισμό και την ομαλή εξυπηρέτηση της αγοράς. Ενώ αρχικά, το «κλείσιμο» της διώρυγας του Σουέζ είχε προσωρινό χαρακτήρα, τώρα πια φαίνεται να επηρεάζει ολόκληρο το 2024 αφού -προς το παρόν- δεν διακρίνονται σημάδια προόδου”. Στο πλαίσιο αυτό περιέκοψε τις προβλέψεις για την ανάπτυξη πωλήσεων στον όμιλο φέτος στο μισό, 4% από 8% εκτιμώντας ότι τα κέρδη του ομίλου θα κινηθούν στα περσινά επίπεδα.

Οι επαγγελματίες και οι θεσμικοί φορείς έχουν επισημάνει το πρόβλημα που επιδεινώνει τις συνθήκες ανταγωνισμού των ελληνικών επιχειρήσεων στη διεθνή αγορά σε μια συγκυρία που η οικονομία βασίζεται στο θετικό momentum των εξαγωγών. Εξάλλου, παρ’ ότι η πορεία των εξαγωγών για την περίοδο Ιανουάριος – Ιούνιος 2023/2024, παρουσιάζεται αρνητική, χωρίς πετρελαιοειδή το εμπορικό έλλειμμα εμφανίζει εντυπωσιακή βελτίωση. Ειδικότερα, οι εξαγωγές ανακοινώθηκαν μειωμένες κατά 3,2%, δηλαδή 825,4 εκατ. ευρώ, στην συγκεκριμένη περίοδο ενώ το εμπορικό έλλειμμα βελτιώθηκε κατά 1,6 δισ. ευρώ ή 9,5%.

Ας σημειωθεί ότι οι τιμές των ναύλων, λόγω της κρίσης στη διώρυγα του Σουέζ, έχουν σχεδόν διπλασιαστεί από τα τέλη Απριλίου, αν και παραμένουν πολύ κάτω από τα υψηλά της περιόδου της πανδημίας. Από τον περασμένο Δεκέμβριο, έχει σημειωθεί μείωση στη ναυτιλιακή κίνηση στη διώρυγα του Σουέζ ενώ αυξήθηκαν κατά 70% τα δρομολόγια γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Στη διαταραχή προστίθεται η έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων και η συμφόρηση σε ορισμένα μεγάλα ασιατικά λιμάνια την ώρα που αυξάνονται οι παγκόσμιες εξαγωγές μετά την πανδημία.

Υπολογίζεται δε ότι ένα ποσοστό 12% του παγκόσμιου εμπορίου διακινείται μέσω της Διώρυγας του Σουέζ. Παράγοντες της αγοράς σημειώνουν ότι το αυξανόμενο κόστος μεταφορών στο εμπόριο, εάν συνεχίσει να επιδεινώνεται, ενέχει κίνδυνο για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν ήδη δύσκολες οικονομικές συνθήκες. Εξάλλου, τα επιτόκια παραμένουν υψηλά και τα περιθώρια κέρδους των επιχειρήσεων βρίσκονται υπό πίεση.

Πηγή: fortunegreece.com//Σοφία Εμμανουήλ

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments