Τεχνολογία

Αύξηση στις ψηφιακές συναλλαγές μέσω smart συσκευών

Αύξηση στις ψηφιακές συναλλαγές μέσω smart συσκευών
Εντυπωσιακή άνοδος του ποσοστού για τους πολίτες της Ευρώπης σε σχέση με πέρσι.

O αριθμός των Ευρωπαίων καταναλωτών που χρησιμοποίησαν φορητή συσκευή -smartphone, tablet ή άλλη συσκευή- για πληρωμές έχει τριπλασιαστεί τον τελευταίο χρόνο, καθώς και οι καταναλωτές μεγαλύτερων ηλικιών στρέφονται προς τις ψηφιακές συναλλαγές με μεγαλύτερους ρυθμούς. Το 54% των καταναλωτών που πήραν μέρος σε έρευνα που πραγματοποίησε η Visa, χρησιμοποιούν συστηματικά μια φορητή συσκευή για πληρωμές, σε σύγκριση με μόλις 18% σε αντίστοιχη περσινή έρευνα.

Η online έρευνα, στην οποία πήραν μέρος περισσότεροι από 36.000 καταναλωτές σε 19 χώρες, αποκαλύπτει πως η υιοθέτηση από τους καταναλωτές ψηφιακών μεθόδων πληρωμών έχει αλλάξει θεαματικά τους τελευταίους 12 μήνες. Πριν από ένα χρόνο, το 38% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι δεν είχαν χρησιμοποιήσει ποτέ στο παρελθόν φορητή συσκευή για να πληρώσουν για τις καθημερινές τους αγορές και δεν σκόπευαν να κάνουν κάτι τέτοιο. Σήμερα, αυτός ο αριθμός έχει υποχωρήσει στο 12%.

Παρατηρώντας τις 10 χώρες όπου οι πληρωμές μέσω φορητών συσκευών κυριαρχούν, μπορούμε να τις κατατάξουμε σε δύο κατηγορίες: αναπτυσσόμενες αγορές όπως η Τουρκία και η Ρουμανία, οι οποίες εκτός από παραδοσιακές μεθόδους πληρωμών υιοθετούν νέες τεχνολογίες, και αναπτυγμένες αγορές -ιδιαίτερα οι σκανδιναβικές χώρες- που υιοθετούν νέες τεχνολογίες με διαφορετικούς ρυθμούς. Έχει ενδιαφέρον ότι οι χρήστες πληρωμών μέσω φορητών συσκευών υποστηρίζουν επίσης ότι νιώθουν άνετα να κάνουν μέσω φορητών συσκευών αγορές τόσο ακριβών προϊόντων όσο και καθημερινές αγορές.

Η έρευνα δείχνει επίσης ότι το mobile banking αυξάνεται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Για πρώτη φορά, περισσότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους που πήραν μέρος στην έρευνα από βαθμίδες όλων των ηλικιών κάνουν χρήση mobile banking. Ενώ οι millennials παραμένουν η πιο δραστήρια κατηγορία, και οι άλλες ηλικιακές ομάδες προσαρμόζονται επίσης γρήγορα, καθώς ο υψηλότερος ρυθμός ανάπτυξης σε σχέση με το 2015 αφορά το ηλικιακό γκρουπ 55-64.

Σε όλη την Ευρώπη, η αύξηση της χρήσης του mobile banking δίνει τη δυνατότητα σε περισσότερους χρήστες να διαχειριστούν τα έξοδα και τις οικονομικές τους υποχρεώσεις, με το 41% να δηλώνουν ότι ελέγχουν το υπόλοιπο του λογαριασμού τους online ή μέσω κάποιας τραπεζικής εφαρμογής.

«Η τάση θα ενισχύεται»

Ο κ. Νίκος Καμπανόπουλος, γενικός διευθυντής της Visa Europe για Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία, σχολιάζει χαρακτηριστικά: «Αυτά τα δεδομένα είναι μια επιβεβαίωση ότι το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών είναι εδώ, με καταναλωτές σε όλα τα μήκη της Ευρώπης να υιοθετούν νέους τρόπους πληρωμών. Τα smartphones και τα wearables είναι η αρχή μιας νέας τάσης, με εκατομμύρια διασυνδεμένες συσκευές να κάνουν πιο απλό και ασφαλές από ποτέ για κάποιον να πραγματοποιεί καθημερινές συναλλαγές μέσα από τη χρήση οποιασδήποτε τεχνολογίας.

Στην Ευρώπη, και συγκεκριμένα στην Αγγλία, τη Γαλλία και την Ελβετία, πραγματοποιήθηκε πρόσφατα το λανσάρισμα του Apple Pay, του Samsung Pay στην Ισπανία και του Android Pay στην Αγγλία. Επίσης, είδαμε μια νέα εποχή στις πληρωμές με wearable smartwatches, βραχιολάκια, ακόμη και ρούχα. Είναι προφανές ότι αυτή η τάση θα συνεχίσει να ενισχύεται, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να επιλέξουν τη συσκευή που ταιριάζει στο lifestyle τους».

Η έρευνα δείχνει ότι σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, οι ανέπαφες πληρωμές είναι πλέον ο κανόνας. Σε όλη την Ευρώπη, οι χρήστες καρτών ανέπαφων συναλλαγών είναι περισσότερο πρόθυμοι να υιοθετήσουν νέες μεθόδους πληρωμών συγκριτικά με αυτούς που δεν χρησιμοποιούν αντίστοιχες κάρτες. Η έρευνα υπογραμμίζει ότι οι χρήστες καρτών ανέπαφων συναλλαγών δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη χρήση φορητών συσκευών σαν μέθοδο πληρωμής σε ένα κατάστημα (52% χρήστες καρτών ανέπαφων συναλλαγών σε σύγκριση με 32% με μη χρήστες), για αγορές μέσω εφαρμογών (49% σε σύγκριση με 31%) ή στη χρήση φορητών συσκευών για να πληρώσουν ένα γεύμα (50% σε σύγκριση με 30%).

Κατά τον κ. Καμπανόπουλο, «Η αύξηση της χρήσης καρτών ανέπαφων συναλλαγών είχε σημαντικό αντίκτυπο στην εξοικείωση των καταναλωτών με τις ψηφιακές πληρωμές, ανεξαρτήτως ηλικίας. Η δέσμευση της Visa για συνεχή καινοτομία δίνει όλο και περισσότερο τη δυνατότητα σε καταναλωτές να πραγματοποιούν ασφαλείς και ολοκληρωμένες αγορές όποτε το επιθυμούν και με όποια συσκευή επιλέξουν, ανεξάρτητα από το χρόνο, τον τόπο ή το μέσο.

Σχετικά με την έρευνα «Ψηφιακών πληρωμών»

Ως χρήστης πληρωμών μέσω φορητών συσκευών ορίζεται κάποιος που χρησιμοποιεί το κινητό του τηλέφωνο, το tablet του ή το wearable του για να διαχειριστεί τα χρήματά του ή να πραγματοποιήσει πληρωμές αυτοπροσώπως, online ή μέσω κάποιας εφαρμογής. Η Visa εξουσιοδότησε την Populus για την πραγματοποίηση της έρευνας Ψηφιακών Πληρωμών.

H έρευνα πραγματοποιήθηκε μεταξύ Αυγούστου και Σεπτεμβρίου 2016 σε 19 χώρες: Αυστρία, Βέλγιο, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ιρλανδία, Ισραήλ, Ιταλία, Ολλανδία, Νορβηγία, Πολωνία, Ρουμανία, Σλοβενία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία, Τουρκία και Ηνωμένο Βασίλειο. Το συνολικό μέγεθος του δείγματος ήταν 36.843 καταναλωτές, με σχεδόν 2.000 ερωτηθέντες ανά χώρα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments