Πολιτική

Νομοσχέδιο Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας: Συζητιέται σήμερα στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου

Νομοσχέδιο Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας: Συζητιέται σήμερα στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου
Νομοσχέδιο Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας: Ποιοι είναι οι βασικοί του στόχοι, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Κατατέθηκε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, το νομοσχέδιο για τη σύσταση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ). Το νομοσχέδιο συζητιέται σήμερα στην Επιτροπή και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έδωσε τα βασικά σημεία και τους στόχους του στη δημοσιότητα.

Σύμφωνα με ενημερωτικό σημείωμα του υπουργείου, δημιουργείται μια Ανεξάρτητη Αρχή επιφορτισμένη με την άσκηση των ρυθμιστικών, κανονιστικών, εποπτικών αρμοδιοτήτων στον τομέα των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των τελών των αερολιμένων. Πρακτικά δηλαδή, διαχωρίζεται ο πάροχος από τον ελεγκτή των υπηρεσιών πολιτικής αεροπορίας.

Σύμφωνα με το ενημερωτικό σημείωμα του υπουργείου «καλύπτεται δε ένα κενό, που αφορά στις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις της χώρας μας. Κενό, που δημιούργησε η τριετής κωλυσιεργία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, η οποία το 2016 μετά από πιέσεις των θεσμών ψήφισε τον Νόμο 4427. Με το νόμο 4427/2016 προβλέπονταν η δημιουργία της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ο λειτουργικός διαχωρισμός των αρμοδιοτήτων της Αρχής και της ΥΠΑ, η οποία μέχρι τότε ασκούσε αυτά τα καθήκοντα. Πρακτικά, εξαιτίας της δημιουργίας της ΑΠΑ, η ΥΠΑ μετατρέπονταν σε φορέα παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας».

«Ήταν μεν ένας νόμος στην κατεύθυνση του μοντέλου που εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες της ΕΕ, αλλά το κείμενο του ήταν εξόχως προβληματικό, με πλείστες “φωτογραφικές” διατάξεις, και το κυριότερο, μη υλοποιήσιμο. Σημειωτέον δε, ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ καθυστέρησε δύο χρόνια για να εκδώσει τα εφαρμοστικά Προεδρικά Διατάγματα για την ΑΠΑ και την ΥΠΑ» επισημαίνεται στο ενημερωτικό σημείωμα.

Οι στόχοι του Σχεδίου Νόμου για την ΑΠΑ

Με το σχέδιο νόμου το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα πάντα με το σχετικό σημείωμα «προχωρά στη ριζική ανασύσταση της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, κατά τα πρότυπα των αντίστοιχων ευρωπαϊκών αρχών και όχι κατά τα παλαιοκομματικά πρότυπα που την προέβλεπε ο ΣΥΡΙΖΑ. Ενώ η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε προβλέψει 487 άτομα προσωπικό, το παρόν σχέδιο νόμου μειώνει τον αριθμό των οργανικών θέσεων σε 172 και αναδιαρθρώνει πλήρως το οργανόγραμμα της Αρχής, σύμφωνα με τους Κανονισμούς της ΕΕ».

Αναλυτικά, σύμφωνα με το σημείωμα, οι στόχοι του Σχεδίου Νόμου είναι:

-Προαγωγή της εθνικής στρατηγικής στον τομέα της Πολιτικής Αεροπορίας.

-Ανάπτυξη της αγοράς των αερομεταφορών μέσω ενός σαφούς πλαισίου κανόνων.

-Εναρμόνιση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

-Διοικητική επάρκεια και δημιουργία ενός αξιόπιστου και αμερόληπτου συνομιλητή με τα όργανα της ΕΕ.

-Ευέλικτη κεντρική δομή.

-Ενίσχυση του συστήματος συντονισμού και ελέγχου και καθιέρωση ενός ενιαίου, αναλογικού και αποτρεπτικού συστήματος επιβολής διοικητικών κυρώσεων.

-Μείωση των δαπανών του κράτους.

Πώς θα λειτουργεί η ΑΠΑ

Συνοπτικά, σύμφωνα με τα 76 άρθρα του σχεδίου νόμου η νέα Αρχή:

-Θα λειτουργεί ως ανεξάρτητη διοικητική αρχή, εποπτευόμενη από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

-Θα έχει δική της νομική προσωπικότητα, λειτουργική ανεξαρτησία, καθώς και διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια.

-Η διοίκησή της θα συγκροτείται από τον διοικητή και το Εκτελεστικό της Συμβούλιο.

-Τα έσοδά της θα προέρχονται κατά κύριο λόγο από τα τέλη αεροδρομίων.

Η αναμόρφωση της ΥΠΑ

Παράλληλα, αναμορφώνεται θεσμικά η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ως Πάροχος, και επαυξάνεται η διοικητική και οικονομική της αυτοτέλεια, καθώς θα αποτελεί πλέον Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ), αντί για δημόσια υπηρεσία, όπως αναφέρει το υπουργείο.

Επίσης, επανέρχεται στην αρμοδιότητα της ΥΠΑ η Σχολή Πολιτικής Αεροπορίας. Με το νόμο 4427/2016 η Σ.ΠΟ.Α. προβλέπονταν να λειτουργεί στο πλαίσιο της ΑΠΑ. Πλέον θα λειτουργεί ως οργανική μονάδα επιπέδου Διεύθυνσης υπό τον Διοικητή της ΥΠΑ.

Η νέα ΥΠΑ, ως ΝΠΔΔ, θα υπεισέλθει ως καθολικός διάδοχος στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τόσο του ελληνικού Δημοσίου, όσο και των υπαλλήλων της Υπηρεσίας.

Τέλος, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, το νέο οργανόγραμμα της Αρχής έχει ως εξής:

Διοικητής της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας

Γραμματεία και σύμβουλοι Διοικητή

Γραφείο Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων, Διαχείρισης Κρίσεων και Πολιτικο-στρατιωτικής Συνεργασίας

Γραφείο Αεροϊατρικής και Ιατρικών Υποθέσεων

Τμήμα Διαχείρισης Ασφαλείας και Συμβάντων

Τμήμα Ποιότητας (QMS) και Συμμόρφωσης (CMS).

Εκτελεστικό Συμβούλιο της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας:

– Γραφείο Εσωτερικού Ελέγχου.

Γενική Διεύθυνση Αεροπορικών Δραστηριοτήτων:

– Διεύθυνση Εποπτείας Αεροναυτιλίας και Αεροδρομίων

– Διεύθυνση Πτητικών Προτύπων

– Διεύθυνση Ασφάλειας από Έκνομες Ενέργειες και Προστασίας Περιβάλλοντος

Γενική Διεύθυνση Οικονομικής Εποπτείας και Διοικητικής Υποστήριξης:

– Διεύθυνση Οικονομικής Εποπτείας

– Διεύθυνση Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης και Νομικών Υποθέσεων

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments