Οικονομία

Λουξ: Η εταιρεία που στάθηκε απέναντι στις πολυεθνικές και κέρδισε το στοίχημα του αναψυκτικού

Λουξ: Η εταιρεία που στάθηκε απέναντι στις πολυεθνικές και κέρδισε το στοίχημα του αναψυκτικού
Λουξ: Η μικρή αρχή από την Πάτρα και η μεγάλη συνέχεια.

Όλα ξεκίνησαν στις αρχές της δεκαετίας του 1950. Όταν στη συμβολή των οδών Παντοκράτορος και Ηλείας, πίσω από τον ομώνυμο ιστορικό ναό που υπάρχει ακόμα σήμερα στο κέντρο της παλιάς πόλης της Πάτρας, ο Παναγιώτης Μαρλαφέκας ιδρύει τη «λουξ», μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση που αρχικά παράγει πορτοκαλάδα, λεμονάδα και γκαζόζα.

Λουξ: Πως ξεκίνησε η εταιρεία

Οι διαδικασίες παραγωγής ήταν φυσικά αρχέγονες: «Με το χέρι γινόταν η εμφιάλωση, με το χέρι ταπώνανε». Και με αντίστοιχες, για την εποχή, μεθόδους γινόταν και η διανομή, «με το κάρο». Στην Αχαϊκή πρωτεύουσα λειτουργούσαν τότε άλλες 11 αναλόγου μεγέθους ανταγωνιστικές επιχειρήσεις. Ο μοναδικός τρόπος για να ξεχωρίσει κάποιος ήταν να επιλέξει τα καλύτερα υλικά και με το δικό του μεράκι να δημιουργήσει μοναδικές συνταγές, με την ελπίδα να τα προτιμήσει ο Πατρινός καταναλωτής. Ο συνδυασμός ανώτερης ποιότητας και ξεχωριστής γεύσης λειτούργησε στην πράξη. Σύντομα, οι πορτοκαλάδες, οι λεμονάδες και οι γκαζόζες «λουξ» έγιναν τα αγαπημένα αναψυκτικά των Πατρινών. Τα χρόνια κύλησαν και η πορεία της Λουξ ήταν σταθερά ανοδική.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, η “λουξ” είχε φτάσει να απασχολεί 10 εργαζομένους, ενώ η παραγωγή άγγιζε τα 100 κιβώτια την ημέρα! Ωστόσο, η μικρή μονάδα της οδού Παντοκράτορος δεν μπορούσε πλέον να καλύψει τις ανάγκες που είχαν δημιουργηθεί στην αγορά. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την άφιξη των πολυεθνικών στην Ελλάδα από το 1967, καθιστούσαν επιτακτική την ανάγκη για μετεγκατάσταση της επιχείρησης σε άλλο χώρο. Στόχος ήταν η νέα μονάδα να έχει μεγαλύτερη παραγωγική ικανότητα, αλλά και προηγμένες τεχνολογίες, ως απάντηση στον εντεινόμενο πλέον ανταγωνισμό. Τότε ήταν, το 1972, που ο Παναγιώτης Μαρλαφέκας, αποφάσισε να μεταφέρει το εργοστάσιο σε ιδιόκτητες, μεγαλύτερες και πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις.

«Λουξ»: Μια μικρή ιστορία για ένα ιστορικό όνομα

Όταν έστηνε τη μικρή του οικοτεχνία, ο Παναγιώτης Μαρλαφέκας, ελλείψει άλλων μέσων, είχε προσεγγίσει έναν ταλαντούχο ντόπιο συνθέτη τραγουδιών να του δώσει μια λίστα με πιθανά ονόματα για τη νέα επιχείρηση. Μεταξύ των δέκα που προτάθηκαν, ήταν και το “λουξ”. Είναι η εποχή που στη μεταπολεμική Ελλάδα η λέξη «λουξ» έχει αρχίσει να γίνεται συνώνυμο της πολυτέλειας, της ξεχωριστής φροντίδας και της ανώτερης ποιότητας. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που θα επιλεγεί και για τα αναψυκτικά της νεοσύστατης βιοτεχνίας.

Η Λουξ βρίσκει τη «φυσική» της έδρα το 1972 στο Κεφαλόβρυσο

Το Κεφαλόβρυσο είναι ένας μικρός Παράδεισος, μια περιοχή με καταπράσινη φύση, γεμάτη από υπεραιωνόβια πλατάνια, που θυμίζει γη της επαγγελίας. Για τα δεδομένα όμως εκείνης της εποχής, ήταν πολύ μακριά από την Πάτρα κι από τα καθημερινά σημεία διανομής, «στη μέση του πουθενά» και, κυρίως, χωρίς βασικές υποδομές! Χωρίς τηλέφωνο, χωρίς καν ρεύμα! Κρύβει όμως στο υπέδαφος έναν πραγματικό θησαυρό, το άριστης ποιότητας νερό Κεφαλόβρυσου (ένα νερό ελαφρύ, ολιγομεταλλικό και σπάνιας φυσικής αξίας.

Αυτό είναι και το βασικό κριτήριο του Παναγιώτη Μαρλαφέκα για την επιλογή της μετεγκατάστασης: «ποιότητα με οποιοδήποτε κόστος». Παρά τις διαφαινόμενες δυσκολίες, ο ιδρυτής της Λουξ επιλέγει να αξιοποιήσει μια μοναδική ευκαιρία για ολική ποιοτική βελτίωση των αναψυκτικών λουξ. Η μετέπειτα πορεία της επιχείρησης απέδειξε ότι η επιλογή του ήταν ορθή. Από τότε, τα προϊόντα λουξ ξεχωρίζουν από κάθε άλλο αναψυκτικό στην Ελλάδα και στον κόσμο. Είναι τα μόνα που παρασκευάζονται με νερό Κεφαλόβρυσου. Κάτι που, με υπερηφάνεια, αναγράφεται σε κάθε συσκευασία λουξ.

Λουξ: Η εταιρεία σήμερα

Υπάρχει κάτι μοναδικό στην ποιότητα των εσπεριδοειδών της ελληνικής γης. Σε αυτή τη φυσική ανωτερότητα που έχουν τα ελληνικά φρούτα, η Λουξ προσδίδει μια υπεραξία, δημιουργώντας παραδοσιακές, φυσικές και αυθεντικά ελληνικές γεύσεις. «Καλό προϊόν». Δεν είναι απλά ευχολόγιο ή κάποιο «μυστικό» της Λουξ. Είναι η επιτομή του «ήθους λουξ». Είναι μια καθημερινή πρακτική, άρρηκτα συνδεδεμένη με το σεβασμό για τον καταναλωτή και το αυτονόητο δικαίωμά του για ποιότητα και απόλαυση.

Έπειτα, είναι οι αρχές και οι αξίες που μεταλαμπάδευσε ο πατέρας Παναγιώτης Μαρλαφέκας στους γιούς του, Κώστα, Γιάννη και Πλάτωνα. Επιχειρηματικά να βασίζονται στο τρίπτυχο: χρηστή διοίκηση, λιτή διαχείριση, επακριβή μέτρηση και γνώση του κόστους. Και ηθικά να πορεύονται με ένα σταθερό και αδιαπραγμάτευτο πλέγμα αξιών: πάθος για ποιότητα, φλόγα για δημιουργία, δίψα για καινοτομία, σεβασμός στον άνθρωπο και, πάνω απ’ όλα, ήθος και μέτρο».

Το ανθρώπινο δυναμικό είναι από τα πιο πολύτιμα κεφάλαια για μια επιχείρηση λόγω του ότι αποτελεί το κλειδί της επιτυχίας, αφού η κάθε επιχείρηση εξαρτάται από την παραγωγικότητα και τις πρωτοποριακές ιδέες των εργαζομένων της. Σήμερα η Λουξ απασχολεί 130 άμεσους και έμμεσους εργαζόμενους σε Αχαΐα, Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η ανάπτυξη του δικτύου της, που φτάνει μέχρι σήμερα τα 75.000 σημεία πώλησης, υποστηρίζεται από περισσότερους από 500 αντιπροσώπους που καλύπτουν γεωγραφικά το σύνολο της χώρας, με όλα τα βοηθητικά μέσα πώλησης, όπως ψυγεία, ράφια καθώς και πλήρες διαφημιστικό υλικό.

Οι άνθρωποι και οι συνεργάτες της αποτελούν μια συμπαγής ομάδα, άρτια ειδικευμένων και έμπειρων στελεχών, με μεγάλη ποικιλία γνώσεων και δεξιοτήτων που κάνουν την εταιρεία να ξεχωρίζει στον κλάδο των αναψυκτικών και χυμών. Η Λουξ, έχοντας, λοιπόν, κατανοήσει την φιλοσοφία σχετικά με την καθοριστική λειτουργία του ανθρώπινου παράγοντα στο εσωτερικό της εξασφαλίζει την ικανοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού όσο και τη συνεχή βελτίωσή του κι έχει δημιουργήσει ένα σύγχρονο, εξελισσόμενο και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον.

Η Λουξ ως παράγοντας ανάπτυξης

Χάρη στην επιτυχημένη διοίκηση της εταιρείας και των ορθών αποφάσεων που έχει πάρει τα τελευταία χρόνια, η Λουξ έχει καταφέρει να διπλασιάσει τον τζίρο της, την τελευταία δεκαετία, διευρύνοντας τα μεγέθη της και επικεντρώνοντας τη στρατηγική της στην διεκδίκηση υψηλότερων εγχώριων μεριδίων και την ενίσχυση της εταιρικής της εξωστρέφειας.

Πιο συγκεκριμένα, με κύκλο εργασιών 35,3 εκατ. ευρώ για το 2019 και άνοδο 2,44% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, καθώς και διατήρηση της διαχρονικής υψηλής κερδοφορίας της, η Λουξ έχει καταφέρει να κατακτήσει τη 2η θέση σε μερίδιο αγοράς των αναψυκτικών συνολικά, καθώς και ηγετική θέση στα αναψυκτικά με γεύση ανάμεσα στις πολυεθνικές του κλάδου.

Παράλληλα, κατά την ίδια δεκαετία, όχι μόνο έχει επιτύχει να διατηρήσει τις θέσεις εργασίας της, αλλά και να τις αυξήσει κατά 102% επενδύοντας στις τοπικές κοινωνίες στις οποίες δραστηριοποιείται. Την τελευταία οκταετία, η Λουξ υλοποίησε επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ σε εξοπλισμό και εγκαταστάσεις, κάνοντας χρήση αποκλειστικά δικών της κεφαλαίων με πρόσφατη, την επένδυση 6 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία μιας νέας γραμμής. Ταυτόχρονα, η εταιρεία τη διετία 2018-2019 υλοποίησε επενδύσεις ύψους 2 εκατ. ευρώ σε μηχανολογικό εξοπλισμό, ενώ προγραμμάτιζε την ίδια στιγμή περαιτέρω επενδύσεις ευρύτερου χαρακτήρα. Ακόμα, οι τραπεζικές υποχρεώσεις της εταιρείας είναι μηδενικές, ενώ μηδενικός είναι και ο δανεισμός της, γεγονός που της δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα στο υφιστάμενο χρηματοοικονομικό περιβάλλον.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments