Policy Briefs

Μετανάστευση: Οι επιχειρήσεις διάσωσης δεν ενθαρρύνουν τις εισροές

Μετανάστευση: Οι επιχειρήσεις διάσωσης δεν ενθαρρύνουν τις εισροές

Πηγή Φωτογραφίας: Αρχείου

Οι επιχειρήσεις διάσωσης μεταναστών στην κεντρική Μεσόγειο δεν επηρεάζουν τις απόπειρες διέλευσης, κυρίως λόγω συγκρούσεων και οικονομικών συνθηκών στις χώρες προέλευσης, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη, 3 Αυγούστου.

Η κεντρική Μεσόγειος που συνδέει τις ακτές της Βόρειας Αφρικής με την Ιταλία είναι η πιο επικίνδυνη μεταναστευτική οδός στον κόσμο. Από το 2014, περισσότεροι από 20.000 μετανάστες πνίγηκαν ή χάθηκαν στην προσπάθειά τους να φτάσουν παράνομα στην Ευρώπη, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης (ΔΟΜ).

Οι επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στη θάλασσα αποτελούν αντικείμενο ” έντονης διαμάχης εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης “, με ορισμένους να λένε ότι οι μετανάστες ενθαρρύνονται να πραγματοποιήσουν τη διέλευση εάν πιστεύουν ότι θα διασωθούν σε περίπτωση ναυαγίου, σημειώνει μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Scientific Reports .

Ως εκ τούτου, οι ερευνητές των κοινωνικών επιστημών ήθελαν να μάθουν εάν οι διασώσεις, που πραγματοποιούνται από ΜΚΟ ή κράτη, αποτελούν ή όχι «παράγοντα έλξης» για τους μετανάστες.

Κατά τη διάρκεια μιας περιόδου από το 2011 έως το 2020, συνέλεξαν δεδομένα από την ευρωπαϊκή υπηρεσία συνόρων της ΕΕ (Frontex), την ακτοφυλακή της Τυνησίας και της Λιβύης, τον ΔΟΜ και την ολλανδική ΜΚΟ United για διαπολιτισμική δράση – η οποία συγκεντρώνει την ταυτότητα των θυμάτων.

Στη συνέχεια πραγματοποίησαν προσομοιώσεις με ένα μοντέλο για να προσδιορίσουν τους παράγοντες που προέβλεπαν καλύτερα τις παραλλαγές του περάσματος.

Αυτοί οι παράγοντες περιελάμβαναν τον αριθμό των διασώσεων, τις συναλλαγματικές ισοτιμίες, τις τιμές των εμπορευμάτων, το ποσοστό ανεργίας, τις συγκρούσεις, τις ροές αέρα, τον καιρό.

Συμπέρασμα: ο αριθμός των θαλάσσιων διελεύσεων δεν ποικίλλει ανάλογα με τις διασώσεις. «Δεν υπάρχει σχέση μεταξύ της σωτηρίας ζωών στη θάλασσα και των μεταναστευτικών ροών», δήλωσε ο Julian Wucherpfenning από το σχολείο Hertie στο Βερολίνο, συν-συγγραφέας της μελέτης, σε συνέντευξη Τύπου.

Αυτή η αιτιώδης συνάφεια δεν αποδεικνύεται ακόμη και στις μεγαλύτερες διασώσεις, όπως η επιχείρηση “Mare Nostrum” του ιταλικού ναυτικού – η οποία διέσωσε περισσότερους από 100.000 ανθρώπους στη Μεσόγειο μεταξύ 2013 και 2014 – πρόσθεσε η Alejandra. Rodriguez Sanchez από το Πανεπιστήμιο του Πότσνταμ, στη Γερμανία.

Από την άλλη πλευρά, οι συγκρούσεις, οι φυσικές καταστροφές ή οι τιμές των βασικών προϊόντων στις χώρες προέλευσης, έχουν διαδραματίσει το ρόλο τους στις διαβάσεις, σημειώνουν οι ερευνητές. Ο καιρός την ημέρα της επιβίβασης επίσης.

Ξεχωριστά, οι διελεύσεις έχουν μειωθεί από το 2017, όταν οι ακτοφυλακές άρχισαν να αναχαιτίζουν και να επιστρέφουν πλοία μεταναστών στη Λιβύη, με την υποστήριξη της ΕΕ, σύμφωνα με τη μελέτη.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments