Ελλάδα

Στα 2,082 δισ. ευρώ το κόστος του Μετρό Θεσσαλονίκης

Στα 2,082 δισ. ευρώ το κόστος του Μετρό Θεσσαλονίκης

Πηγή Φωτογραφίας: Eurokinissi (Αρχείου), Στον συνολικό προϋπολογισμό του έργου περιλαμβάνονται συμπληρωματικές συμβάσεις, αναθεωρήσεις, αρχαιολογικές παρεμβάσεις κλπ

Στα 2,082 δισ ευρώ θα ανέλθει το συνολικό κόστος κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, εκ των οποίων τα 1,496 δισ ευρώ αφορά στο κόστος της βασικής γραμμής έναντι 1,1 - 1,2 δισ. ευρώ του αρχικού προϋπολογισμού και 586 εκατ. ευρώ το κόστος επέκτασης προς Καλαμαριά.

Στα 2,082 δισ ευρώ θα ανέλθει το συνολικό κόστος κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, εκ των οποίων τα 1,496 δισ ευρώ αφορά στο κόστος της βασικής γραμμής έναντι 1,1 – 1,2 δισ. ευρώ του αρχικού προϋπολογισμού και 586 εκατ. ευρώ το κόστος επέκτασης προς Καλαμαριά.

Στον συνολικό προϋπολογισμό του έργου περιλαμβάνονται συμπληρωματικές συμβάσεις, αναθεωρήσεις, αρχαιολογικές παρεμβάσεις κλπ

Όσον αφορά τις απαιτήσεις του αναδόχου η διοίκηση της Ελληνικό Μετρό ανέφερε ότι “απαιτήσεις υπάρχουν, ωστόσο αυτές βρίσκονται στη διαιτησία και θα αποφανθεί η δικαιοσύνη για αυτές”.

Όπως ανέφερε ο Υφυπουργός Υποδομών Ν. Ταχιάος, η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία στο δεύτερο εξάμηνο του 2024 και έξι μήνες αργότερα η επέκταση προς Καλαμαριά.

Σχετικά με τον σταθμό Βενιζέλου ως τα μέσα Δεκεμβρίου θα έχει κατασκευαστεί η πλάκα οροφής και θα μπορούν να ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών, σε όλο το μήκος της βασικής γραμμής καθώς ήδη έχουν εγκατασταθεί στις αποβάθρες και οι θύρες ασφαλείας (PSD).

Στη βασική γραμμή το κατασκευαστικό έργο έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί, Έχουν γίνει όλα τα έργα πολιτικού μηχανικού και μένουν ορισμένα μόνο φινιρίσματα στα αρχιτεκτονικά και, το integration των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων. Η Ελληνικό Μετρό, αποσύρει τις τελευταίες εργοταξιακές καταλήψεις και, ως το τέλος της χρονιάς θα απελευθερωθεί και η οδός Εγνατία, σε όλο της το πλάτος, στο ύψος του σταθμού Βενιζέλου.

Τα έργα σε επίπεδο οδού, τελειώνουν τέλος 2023, τόσο στη βασική γραμμή, όσο και στην Επέκταση Καλαμαριάς.

Το μόνο έργο που μένει να εκτελεστεί και αναλαμβάνει να το υλοποιήσει η Ελληνικό Μετρό ΑΕ, είναι η κατασκευή του Σταθμού Μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία. Η ανάθεση του έργου θα γίνει την επόμενη εβδομάδα, με νόμο που θα περάσει από τη Βουλή.

Τέλος την επόμενη εβδομάδα θα περάσει από τη Βουλή η μεταβίβαση της αρμοδιότητας του σταθμού μετεπιβίβασης από τον ΟΣΕΘ στην Ελληνικό Μετρό, ενώ θα ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για το ενιαίο εισιτήριο. Ο κ. Ταχιάος διευκρίνισε πως η τιμή του εισιτηρίου θα οριστεί από το Δημόσιο, ωστόσο εξέφρασε την εκτίμηση ότι το κόστος και για μετεπιβίβαση δεν θα απέχει πολύ από σημερινή τιμή ΟΑΣΘ σύμφωνα με το capital.gr

Ο πρώτος ιδιώτης μπαίνει στη λειτουργία του μετρό

Η υπογραφή της σύμβασης για την λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης γίνεται πρώτη φορά στη χώρα μας με ανάθεση μέσω σύμπραξης (ΣΔΙΤ) σε ιδιώτη Ανάδοχος η γαλλο-ιταλική κοινοπραξία ΑΤΜ-EGIS που συνέστησαν την εταιρεία ειδικού σκοπού THEMA με ποσοστό συμμετοχής 51-49% αντίστοιχα. Η σύμβαση αφορά διάστημα 12 ετών και θα ενεργοποιηθεί σε διάστημα 12-14 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης, με συνολικό προϋπολογισμό 250 εκατ ευρώ (χωρίς ΦΠΑ_ εκατ. ευρώ. Όπως ανέφερε χθες ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, ο ανάδοχος θα πληρώνεται από το Δημόσιο με πληρωμές διαθεσιμότητας, ενώ όλα τα έσοδα από το μετρό (εισιτήρια, εμπορική εκμετάλλευση σταθμών) θα καταλήγουν στο Δημόσιο.

Οι υποχρεώσεις του αναδόχου είναι η κάλυψη των απαιτούμενων θέσεων προσωπικού, οι πιστοποιήσεις για την έναρξη λειτουργίας, η προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία πληροφοριακού συστήματος, η καθημερινή λειτουργία και συντήρηση παγίων, εξοπλισμού και ανταλλακτικών, οι υπηρεσίες καθαρισμού, φύλαξης και διαχείρισης αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου, η ενσωμάτωση των έργων που αφορούν στα ηλεκτρομηχανολογικά (Η/Μ) συστήματα και τις νέες γενιές τροχαίου υλικού, καθώς και η παραλαβή και διαχείριση ανταλλακτικών, αναλώσιμων και ειδικών εργαλείων.

Στοιχεία Βασικής Γραμμής Μετρό Θεσσαλονίκης

– 13 σύγχρονοι σταθμοί (Απόσταση μεταξύ σταθμών: 500-600μ. Μήκος αποβάθρας: 60 μ.).

– 9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς.

– 18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, χωρητικότητας 450 ατόμων.

– Συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων (PSD doors), κάθε σταθμού, για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

– Δημιουργία αμαξοστάσιου έκτασης 50.000 τ.μ, με κατασκευή και εξοπλισμό του Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) στην περιοχή της Πυλαίας. Στοιχεία επέκτασης βασικού δικτύου προς Καλαμαριά

– Πέντε σύγχρονοι σταθμοί (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα).

– 4,77 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς.

– Δεκαπέντε υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, χωρητικότητας 450 ατόμων.

– Συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων κάθε σταθμού (PSD doors), για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς την Καλαμαριά, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments