Παιδί

Ρομά: Αφήνουν το σχολείο λόγω οικονομικών προβλημάτων

Ρομά: Αφήνουν το σχολείο λόγω οικονομικών προβλημάτων
Παράλληλα, ένας στους 3 έχει βιώσει ρατσισμό κατά την εύρεση εργασίας.

Τα οικονομικά προβλήματα είναι αυτά που αποτρέπουν τους Ρομά από το να συνεχίσουν το σχολείο, με βάση τα συμπεράσματα έρευνας που εκπονήθηκε, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου: “Καταπολέμηση των διακρίσεων και του αντι-αθιγγανισμού στον τομέα της εκπαίδευσης και της απασχόλησης στην ΕΕ (PAL)”.

Στην έρευνα συμμετείχαν νεαροί ρομά από εννέα χώρες και τα αποτελέσματα της παρουσιάστηκαν στη Θεσσαλονίκη από την “ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ Α.Ε.”, ως εταίρο του έργου.

Συγκεκριμένα, συμπληρώθηκαν 550 ερωτηματολόγια από Ρομά, ηλικίας 18 έως 45 χρόνων, από Ελλάδα, Βέλγιο, Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία, Σλοβενία, Δημοκρατία της Τσεχίας, Ουγγαρία και Ρουμανία, προκειμένου να παρουσιασθεί ενδεικτικά η τρέχουσα κατάστασή τους στην Ευρώπη και η πρόοδος που έχει σημειωθεί αναφορικά με την ένταξή τους.

Παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα σε συνέδριο στη Θεσσαλονίκη, η εκπρόσωπος της εταιρίας “ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ Α.Ε.”, Ελευθερία Πήτα, ανέφερε ότι η πλειονότητα των ερωτηθέντων διαμένει σε ιδιόκτητα, ή ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, δηλώνει ότι έχει πολύ χαμηλό εισόδημα και είναι γηγενείς.

Ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι, αν και ένας στους 5 γονείς Ρομά δηλώνει ότι συνέχισε το σχολείο και μετά το δημοτικό, το ποσοστό αυτό “ανεβαίνει” στη νέα γενιά (18-24 χρόνων), καθώς περισσότεροι από τους μισούς έχουν ολοκληρώσει τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. “Οι περισσότεροι Ρομά με ανώτατη εκπαίδευση είναι από την Ουγγαρία ενώ σε αντίθεση, η Ελλάδα έχει υψηλό ποσοστό (48%) από ρομά που δεν έχουν πάει σχεδόν ποτέ σχολείο”, είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ.Πήτα.

Πάντως, το 74% των ερωτηθέντων, που επιλέγουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους, θεωρούν ότι έτσι έχουν περισσότερες πιθανότητες να βρουν καλύτερες δουλειές. Ωστόσο, ένας στους 3 έχει βιώσει ρατσισμό κατά την εύρεση εργασίας και ένας στους 4 ενώ εργαζόταν.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments