Ο λόγος που λύνονται συνέχεια τα κορδόνια σας – Και όχι δεν φταίτε εσείς

Οι επιστήμονες έψαξαν, βρήκαν και δίνουν την απάντηση για τον λόγο που τα κορδόνια μας λύνονται κάθε τόσο.

Κορδόνια που λύνονται την ώρα που περπατάτε… άκρως εκνευριστικό. Πριν απηυδήσετε, ωστόσο, σκεφτείτε πως δεν φταίτε εσείς, που δεν τα δέσατε καλά, αλλά ανώτερες δυνάμεις της φύσης.

Αμερικανική μελέτη φαίνεται πως έλυσε το μυστήριο του γιατί λύνονται τα κορδόνια, ακόμη και εάν τα έχεις δέσει καλά. Σύμφωνα, λοιπόν, με αυτή δύο δυνάμεις συνομωτούν στο λύσιμο τους. Η μία είναι η δύναμη του ποδιού που πιέζει το έδαφος και σταδιακά χαλαρώνει τον κόμπο και η δεύτερη που προκαλείται από την κίνηση του ποδιού μπρος-πίσω.

Οι ερευνητές της Σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Μπέρκλεϊ, με επικεφαλής τον Κρίστοφερ Ντέϊλι-Ντάϊαμοντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Proceedings of the Royal Society A της Βασιλικής Εταιρείας επιστημών της Βρετανίας, χρησιμοποίησαν μια κάμερα αργής κίνησης για να μελετήσουν μια σειρά από πειράματα με κόμπους κορδονιών.

Ένας ερευνητής φορούσε αθλητικά παπούτσια και έτρεχε πάνω σε ένα διάδρομο γυμναστικής, ενώ οι άλλοι κινηματογραφούσαν σε slow motion το λύσιμο των κορδονιών.

Διαπιστώθηκε ότι όταν κανείς περπατά γρήγορα ή τρέχει, το πόδι του χτυπά το έδαφος με δύναμη επταπλάσια της βαρύτητας.

Αντιδρώντας σε αυτή τη δύναμη, ο κόμπος των κορδονιών αρχικά τεντώνεται και μετά χαλαρώνει. Αφού ο κόμπος έχει χαλαρώσει, το πόδι που πηγαίνει πέρα-δώθε καθώς κινείται, ασκεί μια δεύτερη δύναμη αδράνειας στις ελεύθερες άκρες των κορδονιών, πράγμα που οδηγεί στο γρήγορο ξεδέσιμό τους ακόμη και με δύο δρασκελιές.

Τα πειράματα έδειξαν ότι μερικά κορδόνια είναι δυσκολότερο από άλλα να λυθούν, αλλά όλα στο τέλος μπορεί να ξεδεθούν από τις ίδιες φυσικές δυνάμεις.