Πολιτισμός
pagenews.gr / Πολιτισμός / Κώστας Ανδρέου: Το άταστο ηλεκτρικό μπάσο είναι το όργανο με το οποίο εκφράζομαι, είναι ένας συνοδοιπόρος
Κώστας Ανδρέου: Το άταστο ηλεκτρικό μπάσο είναι το όργανο με το οποίο εκφράζομαι, είναι ένας συνοδοιπόρος | Pagenews.gr
Άννα Μορφούλη

Ο Κώστας Ανδρέου είναι μουσικός και συνθέτης. Μιλά στο pagenews.gr για τα πρώτα του βήματα στη μουσική, αναφέρεται στον… συνοδοιπόρο του, το άταστο ηλεκτρικό του μπάσο και στα συναισθήματα που βιώνει όταν παράγει μουσική.

Ο αγαπητός συνθέτης μιλά για τις συνεργασίες που έχει κάνει και μοιράζεται με τους αναγνώστες του pagenews.gr τις σκέψεις του για τα επόμενα επαγγελματικά του σχέδια.

Σε αυτή την όμορφη συζήτηση που είχα μαζί του, δεν θα μπορούσαμε να μην μιλήσουμε για τη συναυλία του Live Ambient στο θέατρο Φούρνος, καθώς και για τον 4ο προσωπικό του δίσκο, με τίτλο Observation Point. Ο Κώστας Ανδρέου θα παρουσιάσει ξανά τη σόλο συναυλία οργανικής μουσικής Live Ambient στη σκηνή του Θεάτρου Φούρνος (Μαυρομιχάλη 168, Αθήνα).

Η συναυλία θα γίνει σήμερα, Δευτέρα 7 και την Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2019 στις 21:00.

Πληροφορίες για τη συναυλία, εδώ -Ποια ήταν η πρώτη σου επαφή με τη μουσική;

Ήρθα σε επαφή με τη μουσική σε πολύ μικρή ηλικία, ακούγοντας δίσκους. Άρχισα να παρατηρώ με μεγάλο ενδιαφέρον την περιπετειώδη συνεργασία των διάφορων μουσικών οργάνων, την ποικιλία των ηχοχρωμάτων, το διαφορετικό ύφος που έχει κάθε είδος μουσικής.  Το ενδιαφέρον μου άρχισε να γίνεται όλο και πιο μεγάλο και έτσι ξεκίνησε η εξερεύνηση.

-Από την αρχή ασχολήθηκες με το μπάσο;

Ναι, ο ήχος του ηλεκτρικού μπάσου ήταν από την αρχή για μένα ένα πολύ συναρπαστικό στοιχείο σε κάθε μουσική παραγωγή, ανεξαρτήτως ιδιώματος. Ξεκίνησα να μελετάω και να ανακαλύπτω διάφορους τρόπους για να κάνω μουσική και ήχους τις εικόνες που μου έρχονται κάθε φορά στο μυαλό. Στη συνέχεια, μέσω της δουλειάς στο studio για κινηματογραφικές και άλλες παραγωγές, αλλά και της ζωντανής δουλειάς στο θέατρο, το άταστο ηλεκτρικό μπάσο είναι για μένα το όργανο με το οποίο εκφράζομαι. -Θα ήθελα να μας πεις λίγα λόγια για το άταστο ηλεκτρικό μπάσο, με το οποίο και ασχολείσαι. Γιατί το επέλεξες;

Το άταστο ηλεκτρικό μπάσο είναι για μένα ένας συνοδοιπόρος όλα αυτά τα χρόνια.  Μαζί του μπορώ να εκφράσω άμεσα τις μελωδίες, τα θέματα και τους ήχους που φαντάζομαι, χωρίς περιορισμούς. Λόγω της εκφραστικής ελευθερίας που μου προσφέρει, μου δίνει τη δυνατότητα να φτιάχνω ανά πάσα στιγμή αυτό που θέλω για κάθε παραγωγή. Ο φυσικός ήχος του οργάνου συναντιέται κάθε φορά με τους ζωντανά επεξεργασμένους ήχους και έτσι γεννιέται ένας καινούργιος μουσικός και ηχητικός κόσμος. Το άταστο ηλεκτρικό μπάσο είναι επίσης ένα όργανο που μοιράζεται πολλά κοινά χαρακτηριστικά με την ανθρώπινη φωνή, μιας και για παράδειγμα υπάρχει διαφορετική ελευθερία και ποικιλία κίνησης από νότα σε νότα. Ιδιαίτερα στο θέατρο διαπίστωσα τις ιδιαιτερότητες της φωνής του κάθε ηθοποιού και το πόσο μαγικό είναι το αποτέλεσμα όταν η μουσική μπολιάζεται με τη δράση στη σκηνή στηρίζοντας και εμπλουτίζοντας αυτές τις ιδιαιτερότητες. -Τι συναισθήματα σου προκαλεί η μουσική που παράγεις;

Μου δίνει χαρά και με ενθουσιάζει το ότι μπορώ να κάνω το όνειρο μου πραγματικότητα, να δημιουργώ μουσική και ήχους αξιοποιώντας τις εικόνες που φαντάζομαι. Είναι μια διαδικασία πολύ προσωπική, μιας και ο κάθε άνθρωπος φτιάχνει κάθε φορά τις δικές του εικόνες. Δίνω μεγάλη σημασία στο να είναι η μουσική και οι ήχοι ερεθίσματα και προτροπές για τη διαδικασία της παραγωγής εικόνων, είτε από τον ακροατή ενός δίσκου, είτε από τον θεατή μιας κινηματογραφικής παραγωγής, είτε από κάποιον που παρακολουθεί μια συναυλία ή μια θεατρική παράσταση.

«Κάθε συναυλία είναι ένα ξεχωριστό ταξίδι που δεν μπορεί να επαναληφθεί ποτέ ξανά με τον ίδιο ακριβώς τρόπο».

-Μίλησε μας για την παρουσίαση του Live Ambient στο θέατρο Φούρνος. Πρόκειται για μία συναυλία που παρουσιάζεται για πέμπτη χρονιά. Η επιτυχία της είναι εμφανής. Θα υπάρξει και συνέχεια;

Το Live Ambient είναι μια μουσική παραγωγή που βασίζεται σε μουσικά θέματα, μελωδίες, αρμονίες και ήχους που παρουσιάζονται ζωντανά στη σκηνή. Το υλικό που έχω προετοιμάσει νοερά γεννιέται κάθε φορά χωρίς να υπάρχει κάτι προηχογραφημένο. Το Live Ambient συνδυάζει οργανικές συνθέσεις, που βασίζονται εξ ολοκλήρου στο άταστο ηλεκτρικό μπάσο, με τον ζωντανό αυτοσχεδιασμό. Γι’ αυτό και κάθε συναυλία είναι ένα ξεχωριστό ταξίδι που δεν μπορεί να επαναληφθεί ποτέ ξανά με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Με ενθουσιάζει να συναντώ τους ανθρώπους μετά τις συναυλίες, γιατί βλέπω στα μάτια τους τη σπιρτάδα που έχουν τα μάτια κάποιου που μόλις πήγε ένα συναρπαστικό ταξίδι. -Ο τέταρτος προσωπικός σου δίσκος έχει τίτλο Observation Point. Γιατί επέλεξες αυτόν τον τίτλο;

Επιλέγω τους τίτλους της μουσικής που γράφω με δύο τρόπους. Πιο συχνά, έχω κατά νου μια ιδέα για ένα τίτλο, ή μια δυνατή εικόνα μου προσφέρει το βασικό ερέθισμα για να γράψω τον τίτλο. Έτσι, επιλέγω τον τίτλο και ξεκινάω να δουλεύω ζωντανά στο studio. Η προσέγγιση αυτή μοιάζει αρκετά με τον τρόπο που δουλεύω όταν παρακολουθώ το κείμενο ενός θεατρικού έργου, ή το σενάριο μιας κινηματογραφικής παραγωγής, ή μια συγκεκριμένη σκηνή ενός ντοκιμαντέρ. Όταν βέβαια, κατά τη διάρκεια της καθημερινής δουλειάς, ξεπηδάει παιχνιδιάρικα ένα καινούργιο μουσικό θέμα, επιλέγω τον τίτλο του κατά τη διάρκεια της πρώτης εξερεύνησης. -Στην επαγγελματική σου πορεία υπήρξαν συνεργασίες που σε «σημάδεψαν»…

Ξεκίνησα να φτιάχνω μουσική και ήχους για ντοκιμαντέρ και κινηματογραφικές παραγωγές και αυτό με επηρέασε πολύ, όπως για παράδειγμα στις ιδιαιτερότητες που έχει η συνεργασία της μουσικής με την κινούμενη εικόνα, αλλά και σε διάφορα τεχνικά θέματα. Η μεγαλύτερη επιρροή μου είναι η δουλειά στο θέατρο, για δύο κυρίως λόγους. Είναι κάτι εντελώς ζωντανό και κάθε πρόβα, κάθε παράσταση, είναι μια μοναδική εμπειρία. Έπειτα, η σύμπραξη της ζωντανής μουσικής με τη δράση των ηθοποιών και όλες τις άλλες λειτουργίες μιας παράστασης είναι μια διαδικασία που πετυχαίνει καίριο στόχο στην καρδιά μας γιατί είναι πρώτα και κύρια μια ανθρώπινη συνάντηση. Με συναρπάζει το να μπορώ να δουλεύω με ανθρώπους που αγαπάνε βαθιά αυτό που κάνουν, όπως η σκηνοθέτις Βίκυ Γεωργιάδου, η σχεδιάστρια φωτισμών Μελίνα Μάσχα και τόσοι ηθοποιοί.

-Τι εύχεσαι για τη χρονιά που μόλις ξεκίνησε;

Για τη μουσική εύχομαι να υπάρξουν συναυλιακοί χώροι φιλόξενοι για τον αυτοσχεδιασμό και τη σύγχρονη μουσική παραγωγή. Για τον κινηματογράφο,  αίθουσες διαθέσιμες στους κινηματογραφιστές για κάθε είδους πρόταση. Για το θέατρο, σκηνές προσβάσιμες στις θεατρικές ομάδες. Για το κοινό, εύχομαι να συνεχίσει να απολαμβάνει με την ίδια ευαισθησία και ενθουσιασμό όλα αυτά που του προσφέρουν οι καλλιτέχνες στην Ελλάδα. -Τι σχεδιάζεις για το μέλλον;

Θα συνεχίσω να παρουσιάζω ζωντανές μουσικές παραγωγές όπως το Live Ambient σε ενδιαφέροντες χώρους όπου το κοινό θα μπορεί να έρθει σε επαφή με τη μουσική απερίσπαστα. Επίσης, θα συνεχίσω να φτιάχνω τη μουσική και τους ήχους που φαντάζομαι. Είναι ένα απολαυστικό ταξίδι που δεν τελειώνει ποτέ. Κάθε νέα δισκογραφική δουλειά που προκύπτει μέσα από αυτή τη διαδικασία θα είναι διαθέσιμη από το ηλεκτρονικό κατάστημα που έχω στην ιστοσελίδα μου.

Η επίσημη ιστοσελίδα του Κώστα Ανδρέου: https://www.costasandreou.com

Το ηλεκτρονικό του κατάστημα: http://store.costasandreou.com

Ετικέτες: 


2019