Γυναίκα
pagenews.gr / Γυναίκα / Ορμόνες: Πέντε φυσικοί τρόποι για να τις «ρυθμίσετε»
Ορμόνες: Πέντε φυσικοί τρόποι για να τις «ρυθμίσετε» | Pagenews.gr
Pagenews Team

Οι ορμόνες παίζουν πρωταρχικό ρόλο στην υγεία μας.

Όταν οι ορμόνες βρίσκονται σε ισορροπία, αισθανόμαστε εξαιρετικά-η διάθεσή μας είναι σταθερή, έχουμε πολλή ενέργεια, υγιές βάρος, σεξουαλική διάθεση, όμορφο δέρμα και μαλλιά.

Όταν όμως απορυθμίζονται, μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα στην υγεία μας. Ορμόνες: Πέντε φυσικοί τρόποι για να τις «ρυθμίσετε»

Δείτε τι πρέπει να κάνετε για να εξισορροπήσετε τα επίπεδα των ορμονών σας:

  • Καλός ύπνος

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να διαταράξουν τον εμμηνορροϊκό κύκλο. Ο ύπνος πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα, καθώς είναι κρίσιμος για την ισορροπία των ορμονών στις γυναίκες. Ο στόχος πρέπει να είναι τουλάχιστον 7-8 ώρες ύπνου καθημερινά και διατήρηση σταθερού προγράμματος ύπνου. Αυτό είναι εξαιρετικά ωφέλιμο για τον κιρκάδιο ρυθμό, ο οποίος επηρεάζεται από τις ορμόνες μελατονίνη και κορτιζόλη.

  • Τρώτε λαχανικά που έχουν υποστεί ζύμωση

Τα βακτήρια του εντέρου είναι υπεύθυνα για τη διάσπαση των οιστρογόνων. Η ενίσχυση των βακτηρίων του εντέρου είναι σημαντική για την αποβολή των μεταβολιζόμενων ορμονών εκτός σώματος.

Φροντίστε για τον πολλαπλασιασμό των καλών βακτηριδίων με την κατανάλωση τροφών που έχουν υποστεί ζύμωση. Προσθέστε 1-2 κουταλιές τέτοιων τροφίμων, όπως το sauercraut ή το kimchi, στο πιάτο σας καθημερινά.

  • Τρώτε παντζάρια και πράσινα μήλα 

Μία βασική λειτουργία του συκωτιού για την ορμονική ισορροπία είναι η παραγωγή χολής. Η χολή εκκρίνεται από το συκώτι για την πέψη και την απορρόφηση των άπεπτων λιπαρών και των λιποδιαλυτών ουσιών-κάποιες καλές (βιταμίνες A, D, E, K) και κάποιες κακές (περίσσεια οιστρογόνων).

Μπορείτε να φανταστείτε τη χολή ως ένα Pac-Man που καταβροχθίζει τις λιποδιαλυτές τοξίνες και τις συνοδεύει στο έντερο για να υποστούν την απαραίτητη επεξεργασία και τελικά να αποβληθούν στην τουαλέτα… Εάν η χολή σας δεν ρέει, μπορεί να αντιμετωπίζετε δυσκολία στην εξάλειψη των υπερβολικών οιστρογόνων.

Δύο από τα αγαπημένα μου τρόφιμα για την αποσυμφόρηση της χολής είναι τα παντζάρια και τα πράσινα μήλα. Μπορείτε να φτιάξετε μία εύκολη σαλάτα με τριμένα παντζάρια και μήλα και χυμό λεμονιού. Συνοδέψτε με αυτή το μεσημεριανό γεύμα ή το δείπνο σας.

  • Πείτε ναι στα «καλά» λιπαρά & «όχι» στη ζάχαρη

Σε ένα πρόσφατο άρθρο σχετικά με τη γονιμότητα, η διατροφολόγος Carlyn Rosenblum, εξήγησε γιατί η κατανάλωση λιπαρών είναι εξαιρετικά σημαντική όταν πρόκειται για την υγεία των γυναικών και γιατί τα σάκχαρα -ιδιαίτερα τα επεξεργασμένα- πρέπει να αποφεύγονται:

«Η αντίσταση στην ινσουλίνη προκαλεί ορμονικές ανισορροπίες που μπορεί να επηρεάσουν τις ορμόνες γονιμότητας και ως εκ τούτου συμβάλλουν στην κακή αναπαραγωγική υγεία.

Βλέπω πολλούς ασθενείς που φοβούνται ότι τα λιπαρά θα αυξήσουν το βάρος τους. Παρόλα αυτά, σε θέματα γονιμότητας, τα λιπαρά είναι απαραίτητα για την υγιή παραγωγή ορμονών, ενώ παράλληλα εξισορροπούν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα».

Η διατροφή επηρεάζει τις ορμόνες, γι’ αυτό πρέπει να καταναλώνουμε τροφές, όπως το αβοκάντο και τα λιπαρά ψάρια, τα οποία έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

  • Περιορίστε την καφεΐνη

Η κατανάλωση υπερβολικής ποσότητας καφεΐνης μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα της ινσουλίνης, της κορτιζόλης και των οιστρογόνων, και να μειώσει τα θρεπτικά ιχνοστοιχεία τα οποία είναι απαραίτητα στον οργανισμό για την ισορροπία των ορμονών (όπως μαγνήσιο και βιταμίνες Β).

Με λίγα λόγια μπορεί να προκαλέσει χάος στο ενδοκρινικό μας σύστημα.

Εάν χρειάζεστε μια μικρή τόνωση, δοκιμάστε το πράσινο τσάι matcha, το οποίο έχει λίγο λιγότερη καφεΐνη από τον καφέ, ή επιλέξτε ένα τσάι βοτάνων χωρίς καφεΐνη, όπως rooibos chai, tulsi ή καβουρντισμένη πικραλίδα.

Το καβουρντισμένο τσάι από πικραλίδα αποτελεί μια εξαιρετική εναλλακτική αντί για καφέ, καθώς έχει παρόμοια, πλούσια γεύση και αποτοξινωτικές για το συκώτι ιδιότητες που θα σας τονώσουν.

Ετικέτες: 


2019