Αυτοκίνητο

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Οι όροι και η λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Οι όροι και η λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας, τελών ταξινόμησης και φόρου πολυτέλειας, ενώ τα υβριδικά αυτοκίνητα απαλλάσσονται από το 50% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης.

Η υπογραφή Υπουργικής Απόφασης, σχετικά με τους όρους και τη λειτουργία των Φορέων Εκμετάλλευσης υποδομών επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, την οργάνωση της αγοράς ηλεκτροκίνησης, (μοντέλο λειτουργίας υποδομών φόρτισης), την τιμολόγηση των υπηρεσιών κ.ά. είναι το επόμενο βήμα για την ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επισημαίνει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με αφορμή την δημοσίευση (ΦΕΚ (2040 Β/04.06.19) της απόφασης με την οποία καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και οι τεχνικές προδιαγραφές για την εγκατάσταση συσκευών φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Η απόφαση αφορά τα σημεία επαναφόρτισης στις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων σε δημοσίως προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισης κατά μήκος του αστικού, υπεραστικού και εθνικού οδικού δικτύου καθώς και σε χώρους στάθμευσης δημόσιων και ιδιωτικών κτιρίων. Το ΥΠΕΝ υπενθυμίζει ότι έχουν θεσπιστεί διάφορα οικονομικά κίνητρα για την προώθηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Συγκεκριμένα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας, τελών ταξινόμησης και φόρου πολυτέλειας, ενώ τα υβριδικά αυτοκίνητα απαλλάσσονται από το 50% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης.

Επιπλέον, τονίζεται, προγραμματίζονται ολοκληρωμένες παρεμβάσεις σε κανονιστικό επίπεδο ώστε να δρομολογηθούν όλες οι προϋποθέσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Έμφαση θα δοθεί σε κατηγορίες οχημάτων με υψηλό μεταφορικό έργο (πχ. ταξί, λεωφορεία, εταιρίες ταχυμεταφορών-ενοικιάσεων κλπ.) και άρα εν δυνάμει μεγάλου ενεργειακού και περιβαλλοντικού οφέλους.

Σύμφωνα με τους στόχους που περιλαμβάνονται στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα:

Ειδικά για την ηλεκτροκίνηση στις οδικές μεταφορές τα αποτελέσματα αναφέρονται σε συμμετοχή κατά 10% των ηλεκτροκίνητων επιβατικών οχημάτων σε σχέση με το σύνολο του στόλου των επιβατικών οχημάτων που θα βρίσκονται σε κυκλοφορία το έτος 2030.

Η σταδιακή ανανέωση του υφιστάμενου στόλου επιβατικών οχημάτων, με νέα υψηλότερης ενεργειακής απόδοσης ανά μονάδα μεταφορικού έργου, όπως τα ηλεκτρικά οχήματα και τα αποδοτικότερα οχήματα εσωτερικής καύσης, θα οδηγήσουν σε μία μείωση της τελικής κατανάλωσης ενέργειας των επιβατικών οχημάτων της τάξης του 9%, που σε απόλυτο νούμερο ανέρχεται στα 293 ktoe για την περίοδο 2016-2030.

Ο εξηλεκτρισμός των οδικών επιβατικών μεταφορών οδηγεί σε σημαντική βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης ανά μονάδα μεταφορικού έργου, με τη μοναδιαία κατανάλωση να μειώνεται στα 24 ktoe/kpkm το 2030 σε σχέση με τα 32 ktoe/kpkm το 2016. Ο εξηλεκτρισμός των μέσων σταθερής τροχιάς, θα οδηγήσει σε μείωση της τελικής κατανάλωσης ενέργειας του υπο-κλάδου κατά 26%.

Ο εξηλεκτρισμός του τομέα των μεταφορών θα επιτευχθεί κυρίως μέσω των σιδηροδρόμων, ενώ στους υπο-κλάδους των επιβατικών οχημάτων και λεωφορείων το έτος 2030, αναμένεται η συνεισφορά του ηλεκτρισμού να ανέλθει σε 5% και 3% αντίστοιχα.

Διαβάστε Eπίσης:

Volkswagen: Το πέρασμα στην ψηφιακή εποχή «κοστίζει» χιλιάδες θέσεις εργασίας

Seat Mii: Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της εταιρείας με αυτονομία 260 χιλιομέτρων

Περισσότερα