Ελλάδα

Υπουργείο Παιδείας: “Αλλάζει επίπεδο” η εκπαίδευση – Εκσυγχρονίζονται τα προγράμματα σπουδών

Υπουργείο Παιδείας: “Αλλάζει επίπεδο” η εκπαίδευση – Εκσυγχρονίζονται τα προγράμματα σπουδών
Υπουργείο Παιδείας: Η πρωτοβάθμια και η δευτεροβάθμια εκπαίδευση “αλλάζει επίπεδο” από σήμερα καθώς παρουσιάστηκαν 166 νέα καινοτόμα και ψηφιακά προγράμματα σπουδών.

Η πρωτοβάθμια και η δευτεροβάθμια εκπαίδευση “αλλάζει επίπεδο” από σήμερα καθώς παρουσιάστηκαν 166 νέα καινοτόμα και ψηφιακά προγράμματα σπουδών. Το αρμόδιο επιτελείο του υπουργείου Παιδείας ανέλυσε τους άξονες των νέων προγραμμάτων που αφορούν την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Η κυβέρνηση φέρνει στο επίκεντρο τον μαθητή – Ακόμη μια δέσμευση γίνεται πράξη

Η κυβέρνηση αποδεικνύει στην πράξη όλα αυτά τα οποία είχε δεσμευθεί προεκλογικά. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει αναφερθεί πάρα πολλές φορές πως στόχος του είναι η αναβάθμιση της παιδείας και ο σεβασμός των μαθητών. Έτσι η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο υλοποίησαν ένα σύγχρονο, καινοτόμο και ψηφιακό πρόγραμμα σπουδών που καλύπτει το νηπιαγωγείο, το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο.

Τι περιλαμβάνουν τα νέα προγράμματα

Τα Προγράμματα Σπουδών καθορίζουν το τι, το πώς και το γιατί της μαθησιακής διαδικασίας για κάθε μάθημα, κάθε τάξης, κάθε βαθμίδας, καθώς:

  •  Περιλαμβάνουν το περιεχόμενο του μαθήματος
  • Κατευθύνουν τον σχεδιασμό του μαθήματος με ενδεικτικές δραστηριότητες και προτάσεις αξιολόγησης
  • Προσδιορίζουν τους στόχους τους μαθήματος και τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα.

Τι αλλάζει

Οι άξονες εκσυγχρονισμού των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών είναι τρεις:

1) Πρώτον, αλλάζει ο διδακτικός σχεδιασμός των Προγραμμάτων Σπουδών

  • Τίθενται στο επίκεντρο ο μαθητής και τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, δηλαδή όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζει ο μαθητής, να κατανοεί και να μπορεί να εφαρμόσει μετά το μάθημα.
  • Για παράδειγμα, αντί ο μαθητής να αποστηθίσει ιστορικά γεγονότα, καλείται να συμμετέχει σε δραστηριότητες που θα του επιτρέψουν να αντιληφθεί τη σημασία των γεγονότων, τα αίτια και τις συνέπειές τους με το π.χ. να υποδυθεί ο ίδιος το ιστορικό πρόσωπο σε ένα παιχνίδι ρόλων ή να συντάξει μια επιστολή εκ μέρους του προσώπου αυτού.
  • Επιπλέον, διαφυλάσσεται η συνέχεια και η συνοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία, μέσω της μετατόπισης από την «ύλη», σε θεματικά πεδία που παραμένουν σταθερά από τάξη σε τάξη και από βαθμίδα σε βαθμίδα.
  • Για παράδειγμα, στα Μαθηματικά η θεματική ενότητα «Μοτίβο-Συναρτήσεις» παραμένει σταθερή από τα Μαθηματικά της Α’ Δημοτικού ως και τα Μαθηματικά του Λυκείου: αρχικά, ο μαθητής αναγνωρίζει απλά αριθμητικά μοτίβα, έπειτα πιο σύνθετα αριθμητικά μοτίβα, κατόπιν αντιμετωπίζει γλωσσικά, συμβολικά και γεωμετρικά μοτίβα, ενώ στο Λύκειο φτάνει στην αναγνώριση και μελέτη πληθυσμιακών μοτίβων, όπως είναι οι δημογραφικές μεταβολές σε διάφορες χώρες ή τα κρούσματα COVID-19.

2) Δεύτερον, αναδιαρθρώνεται το περιεχόμενο των Προγραμμάτων Σπουδών

Εμπλουτίζεται και προσαρμόζεται στις σύγχρονες επιστημονικές εξελίξεις  και κοινωνικές ανάγκες. 

  • Για παράδειγμα, στη Φυσική εισάγονται οι εφαρμογές της κβαντικής θεωρίας και στα Μαθηματικά ενισχύονται τα στοχαστικά μαθηματικά (στατιστική, πιθανότητες κτλ). Γενικεύεται η διαθεματικότητα και η διεπιστημονικότητα σε όλα τα γνωστικά πεδία.
  • Για παράδειγμα, στη Φιλοσοφία εντάσσονται θεματικές εφαρμοσμένης ηθικής, η βιοηθική και η ηθική στην τεχνητή νοημοσύνη. Τέλος, ενισχύεται η σύνδεση της θεωρίας με την πράξη και την αντιμετώπιση των προκλήσεων του 21ου αιώνα.

Για παράδειγμα, στην Πληροφορική, οι μαθητές θα κατανοούν υπαρκτά προβλήματα και θα προτείνουν λύσεις με τη χρήση των κατάλληλων υπολογιστικών εργαλείων, π.χ. ο μαθητής θα κληθεί να αναπαραστήσει με κατάλληλο λογισμικό τα δεδομένα για τις αλλαγές στη θερμοκρασία και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε έναν τόπο και να συγκρίνει τους ρυθμούς μεταβολής τους, προκειμένου να κατανοήσει καλύτερα το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής

3) Τρίτον, γενικεύεται η ψηφιακή διάσταση των Προγραμμάτων Σπουδών

Ενσωματώνονται οι ψηφιακές τεχνολογίες και ο ψηφιακός εγγραμματισμός σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα, και διαμορφώνεται πλούσιο ψηφιακό υλικό.

  • Για παράδειγμα, στα μαθήματα Μελέτη Περιβάλλοντος, Γεωγραφία και Γεωλογία-Γεωγραφία, οι μαθητές θα μπορούν να συμμετέχουν σε εικονικές περιηγήσεις ανά τον κόσμο και να εξασκούνται στη χαρτογραφία, αξιοποιώντας ψηφιακά εργαλεία. Παράλληλα, αποτυπώνονται ψηφιακά τα ίδια τα Νέα Προγράμματα Σπουδών.

Η κυβέρνηση αυτή είναι πάντα κοντά στους μαθητές, όχι μόνο με το πρόγραμμα σπουδών αλλά και με την ενίσχυση των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων. Έτσι λειτουργούν φέτος 50 νέα πρότυπα και πειραματικά σχολεία.

Δείτε τα προγράμματα σπουδών ΕΔΩ και ΕΔΩ

Μητσοτάκης: Βασική προεκλογική μας δέσμευση η ενίσχυση των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων

Το άνοιγμα 50 νέων Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων είχε σχολίασε ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης. Όπως ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης «η ενίσχυση των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων ήταν βασική προεκλογική μας δέσμευση». Παράλληλα πρόσθεσε ότι «από την επόμενη σχολική χρονιά, τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία σε όλη την Ελλάδα θα φτάσουν τα 112 από 62, δίνοντας περισσότερες ευκαιρίες σε περισσότερα παιδιά σε όλη την επικράτεια».

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments