Ελλάδα

Τουρισμός: Οι προτάσεις του ΣΕΤΕ άναψαν “φωτιές” στα Airbnb

Τουρισμός: Οι προτάσεις του ΣΕΤΕ άναψαν “φωτιές” στα Airbnb

Πηγή Φωτογραφίας: newmoney, airbnb

Η επιβολή δημοτικού φόρου στις βραχυχρόνιες μισθώσεις περιλαμβάνεται μεταξύ των προτάσεων του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων στο κυβερνητικό επιτελείο, ένα από τα σημεία τριβής μεταξύ του ΣΕΤΕ και του Σύνδεσμου Εταιρειών Βραχυχρόνιας μίσθωσης Ακινήτων.

Μέτωπο αντιπαράθεσης και μάλιστα στο προαύλιο της φετινής τουριστικής περιόδου, ανοίγεται μεταξύ του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και του Σύνδεσμου Εταιρειών Βραχυχρόνιας μίσθωσης Ακινήτων,  με αφορμή τις αλλαγές που πρότεινε ο ΣΕΤΕ στο κυβερνητικό επιτελείο για το πλαίσιο λειτουργίας των Αirbnb.

Οι εισηγήσεις του ΣΕΤΕ για τη βραχυχρόνια μίσθωση εντοπίζονται σε τρία βασικά σημεία:

  1. Παρακράτηση φόρου στις βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτων.
  2. Ενεργοποίηση των δημοτικών αρχών ώστε να ορίζουν το μέγιστο αριθμό ακινήτων που μπορούν να εγγράφονται στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Μίσθωσης για την περιοχή εντός των ορίων του δήμου τους.
  3. Επιβολή δημοτικού φόρου στις βραχυχρόνιες μισθώσεις.

Οι προτάσεις έρχονται σε συνέχεια της κοινής σύσκεψης στις 23 Μαρτίου και απευθύνονται προς τους κ.κ. Ακη Σκέρτσο υπουργό Επικρατείας, Βασίλη Κικίλια υπουργό Τουρισμού, Χρήστο Σταϊκούρα υπουργό Οικονομικών, Άδωνι Γεωργιάδη υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Κωνσταντίνο Χατζηδάκη υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Θεόδωρο Σκυλακάκη αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών με κοινοποίηση στους κ.κ. Θάνο Πετραλιά γενικό γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής και Γιώργο Πιτσιλή, διοικητή ΑΑΔΕ.

Ζητούμενο για τους τουριστικούς φορείς όπως άλλωστε επεσήμανε και την περασμένη Δευτέρα ο ίδιος ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Γιάννης Ρέτσος είναι «να μην υπάρχει στρέβλωση του ανταγωνισμού και να πάψουν οι γκρίζες ζώνες λειτουργίας για τη βραχυχρόνια μίσθωση που τελικά είναι μέρος του τουριστικού προϊόντος της χώρας”. Και πρόσθεσε:

“Η κόκκινη γραμμή για εμάς είναι όταν χρησιμοποιείται αυτή η γκρίζα ζώνη από επαγγελματίες κι έχουμε φτάσει στο σημείο να εξαγγέλλονται από μεγάλους ομίλους επενδύσεις για καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, που όμως, παρέχουν υπηρεσίες ξενοδοχείων χωρίς τις αντίστοιχες επιβαρύνσεις, όπως ΦΠΑ, φόρος διαμονής κ.ά.»

Τα παραπάνω προκάλεσαν την αντίδραση του Σύνδεσμου Εταιρειών Βραχυχρόνιας μίσθωσης Ακινήτων που εξέδωσε ανακοίνωση για το θέμα:

«Η επιστολή του ΣΕΤΕ  ζητάει ουσιαστικά την κατάργηση της δραστηριότητας της βραχυχρόνιας μίσθωσης.  Λίγο ή πολύ, ένας θεσμικός φορέας -κοινωνικός εταίρος για την ακρίβεια- ζητάει να παύσουν τη δραστηριότητά τους εκατοντάδες αμιγώς ελληνικές επιχειρήσεις (Property Managers) που δρουν σε νόμιμο φορολογικό πλαίσιο, να απολέσουν το συμπληρωματικό τους εισόδημα χιλιάδες ιδιοκτήτες ανά τη χώρα που φορολογούνται και να σταματήσει κάθε δραστηριότητα περιφερειακή της βραχυχρόνιας μίσθωσης όπως κατασκευές, ανακαινίσεις, εξοπλισμός, εταιρείες τεχνολογίας, συνεργαζόμενες εταιρείες από το εξωτερικό κ.λπ. Κυρίως όμως να χάσει το ελληνικό δημόσιο χρήματα από τον εισερχόμενο τουρισμό και τη φιλοξενία των τουριστών”. Και προσθέτει μεταξύ άλλων:

“Δεν θα μας έκανε καμία εντύπωση εάν στην επιστολή αυτή υπήρχε το αίτημα να κλείσουν την πρόσβαση που έχουν οι πλατφόρμες (όπως Airbnb, Booking,com, Vrbo, Holidu κ.λπ.) στη χώρα μας.  Όμως, θα πρέπει να καταλάβουμε ότι το τουριστικό προϊόν αλλάζει καθώς αλλάζουν οι ανάγκες των ταξιδιωτών. Και δεν μπορεί κανείς να εμποδίσει την ελεύθερη μετακίνηση των επισκεπτών παγκοσμίως και τη βούλησή τους να επιλέγουν το είδος διαμονής τους. Αυτό όμως που μας εκπλήσει είναι ότι αυτή η απαίτηση έρχεται από τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων. Τον ΣΕΤΕ.

Οσον αφορά την προτεινόμενη παρακράτηση φόρου στις βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτων ο ΣΕΤΕ προτείνει ν΄ αναφέρεται:

1. Οι βραχυχρόνιες μισθώσεις που συνάπτονται μέσω ψηφιακών πλατφορμών υπόκεινται σε παρακράτηση φόρου 5% επί του συνολικού αντιτίμου της μίσθωσης, ο οποίος φόρος αποδίδεται στο Δημόσιο.

2. Οι ψηφιακές πλατφόρμες καθίστανται υπόχρεες στην παρακράτηση φόρου σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία. Ο φόρος αυτός βαρύνει τον μισθωτή και παρακρατείται από τις ψηφιακές πλατφόρμες οι οποίες υποχρεούνται στην απόδοση ποσοστού 5% υπερ του Δημοσίου.

3. Οι υπόχρεες σε καταβολή του παρακρατούμενου φόρου πλατφόρμες, υποβάλλουν την προβλεπόμενη από την κείμενη νομοθεσία δήλωση, μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «TAXISnet» του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, εφόσον υπόκεινται σε Φ.Π.Α. ταυτόχρονα με την υποβολή δήλωσης Φ.Π.Α. ή αν δεν υπόκεινται σε Φ.Π.Α. το αργότερο μέχρι το τέλος του δεύτερου μήνα από την ημερομηνία καταβολής της υποκείμενης σε παρακράτηση πληρωμής. Ο τρόπος υλοποίησης της ως άνω διαδικασίας, καθώς και κάθε λεπτομέρεια για την είσπραξη των τελών μέσω αυτής καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών, ύστερα από γνώμη της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, μέσα σε τρεις μήνες από την έναρξη ισχύος του παρόντος.

4. Σε περίπτωση που ηλεκτρονική πλατφόρμα, δεν υποβάλλει ή υποβάλλει εκπρόθεσμα δήλωση παρακράτησης φόρου επιβάλλονται τα αντίστοιχα πρόστιμα που προβλέπονται στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας.

5. Σε περίπτωση που ο κύριος φόρος είναι μικρότερος από τον παρακρατηθέντα φόρο απαγορεύεται ο συμψηφισμός του παρακρατηθέντος φόρου με τον κύριο φόρο.

Ως προς την προτεινόμενη ρύθμιση για το μέγιστο αριθμό ακινήτων που προφανώς αποσκοπεί στο να μετριασθούν τα προβλήματα στέγασης και υψηλών ενοικίων που είχαν παρατηρηθεί ειδικά προ της πανδημίας σε πολύ δημοφιλείς τουριστικές περιοχές:

1.Οι ΟΤΑ Α’ βαθμού δύνανται μετά από απόφαση του δημοτικού συμβουλίου τους, η οποία θα αιτιολογείται με βάση σχετική επιστημονική μελέτη, να ορίσουν τον μέγιστο αριθμό ακινήτων που μπορούν να εγγράφονται στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Μίσθωσης για την περιοχή εντός των ορίων του δήμου τους. Η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και η σχετική μελέτη θα πρέπει να ανανεώνονται ανά έτος.

2. Οι ΟΤΑ Α’ βαθμού, που αποφασίζουν να προβούν στον περιορισμό της παρ. 1 αυτού του άρθρου οφείλουν να κοινοποιούν την σχετική απόφασή τους στην Α.Α.Δ.Ε., η οποία με εσωτερικό ελεγκτικό σύστημα δεν θα αποδέχεται την υποβολή υπεράριθμων ακινήτων στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Μίσθωσης.

3. Σε περίπτωση που με απόφαση δημοτικού συμβουλίου καθοριστεί ο μέγιστος αριθμός ακινήτων, που μπορούν να εγγράφονται στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Μίσθωσης για την περιοχή εντός των ορίων του Δήμου τους, και ο υφιστάμενος αριθμός των ακινήτων είναι μεγαλύτερος του μέγιστου προβλεπόμενου αριθμού, τότε η Α.Α.Δ.Ε. δε θα επιτρέπει καμία επιπλέον υποβολή μίσθωσης στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Μίσθωσης για την περιοχή εντός των ορίων του δήμου αυτού.

4. Ο δικαιούχος ΟΤΑ Α’ βαθμού δεν διενεργεί έλεγχο των στοιχείων εισπράξεων εκ διανυκτερεύσεων, αρκούμενος στον από του Δημοσίου έλεγχο των στοιχείων εισπράξεως.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments