Πολιτική

Παπαστεργίου: Το 2024 θα είναι σίγουρα μια πολύ ωραία χρονιά για την τεχνολογία στην Ελλάδα

Παπαστεργίου: Το 2024 θα είναι σίγουρα μια πολύ ωραία χρονιά για την τεχνολογία στην Ελλάδα

Πηγή Φωτογραφίας: Τρίτη ημέρα εργασιών του Οικονομικού Φόρουμ Δελφών με τίτλο "New Realities", Παρασκευή 8 Απριλίου 2022. (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI) // ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΧΡΗΣΗ, Η ΔΙΑΝΟΜΗ ΚΑΙ Η ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΑΠΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ

Η διαδικασία πλέον απλοποιείται

«Το 2024 θα είναι μια πολύ ωραία χρονιά, ελπίζω για όλα στη χώρα, σίγουρα για την τεχνολογία, σε σχέση με το να μη χρειάζεται πλέον να παίρνουμε φακέλους υπό μάλης για διάφορες δουλειές στο δημόσιο, ούτε καν να κατεβάζουμε στοιχεία από το gov.gr» τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, μιλώντας στην ΕΡΤ.

Η διαδικασία πλέον απλοποιείται ως εξής, σημείωσε ο Υπουργός. Κάνοντας μια αίτηση σε έναν φορέα δημόσιο, ιδιωτικό, ο οποίος θέλει δυο, τρία στοιχεία μας, ποιοι είμαστε, πιθανώς την οικογενειακή μας κατάσταση, το εισόδημα μας, όλα αυτά πλέον με ένα μήνυμα που θα έρχεται στο wallet θα μπορούμε να τα απαντάμε απευθείας.

Δηλαδή, όπως ανέφερε ο υπουργός, θα έρχεται ένα μήνυμα που θα λέει για παράδειγμα, ότι για την αίτηση εγγραφής του παιδιού σας στον παιδικό σταθμό, θέλουμε αυτά τα στοιχεία σας, ποιος είστε, πόσα παιδιά έχετε, το εισόδημα σας, συμφωνείτε να τα αντλήσουμε για σας, και με την έγκριση του πολίτη, όλη η διαδικασία θα γίνεται αυτόματα.

Στο ίδιο πλαίσιο, της απλοποίησης της καθημερινότητας του πολίτη και της εξάλειψης της γραφειοκρατίας, μπαίνει στην τελική ευθεία, ο Προσωπικός Αριθμός. Πρόκειται, τόνισε ο Υπουργός, για μια τομή στην δημόσια διοίκηση αλλά και μια τομή σε σχέση με τα προσωπικά δεδομένα.

«Η έκθεση έχει σταλεί στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Περάσαμε και από την ακρόαση που η Ανεξάρτητη Αρχή επιβάλλει. Περιμένουμε πλέον τη θετική, ελπίζω, απάντησή της για να μπορέσουμε πλέον να εκδώσουμε το Προεδρικό Διάταγμα που απαιτείται. Είναι θέμα κάποιων ημερών, μηνός θα έλεγα. Ελπίζω να είναι τόσο, για να μπορέσουμε πλέον να ενοποιήσουμε τα 4 διαφορετικά μητρώα που έχουμε στην ελληνική δημόσια διοίκηση, τέσσερα μητρώα τα οποία έχουν ταλαιπωρήσει πάρα πολύ σε πολλές περιπτώσεις τους πολίτες» ανέφερε ο κ. Παπαστεργίου.

«Πλέον με αυτό το νούμερο, παντού, σε όλη την δημόσια διοίκηση και όχι μόνο σε αυτή, ακόμα και στον ιδιωτικό τομέα, δεν θα χρειάζεται- γιατί θα υπάρχουν διαλειτουργικότητες με τα συστήματα- να θυμόμαστε οτιδήποτε άλλο» επισήμανε.

Εφαρμογή MyAuto

Ο κ. Παπαστεργίου, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην αναβαθμισμένη έκδοση του wallet, που περιλαμβάνει το MyAuto, όπου ο πολίτης έχει ηλεκτρονικά ό,τι έγγραφο κουβαλούσε μέχρι πρότινος στο όχημά του, άδεια κυκλοφορίας, δίπλωμα, ασφάλεια, ΚΤΕΟ.

«Βλέπουμε ό,τι αυτοκίνητο φαίνεται στο ΑΦΜ μας. Τα leasing δεν φαίνονται διότι δεν είναι στον ΑΦΜ μας. Τι πρέπει να κάνουμε λοιπόν, κατεβάζουμε τη νέα έκδοση του wallet, οπότε πλέον πάνω δεξιά, στο + όπως ακριβώς είχαμε βάλει την κάρτα δακτυλίου, πλέον βάζουμε και τα οχήματα που φαίνονται στο όνομά μας.

Δεν θα υπάρχει λόγος να έχουμε καθόλου χαρτιά στο αυτοκίνητο. Δημιουργούμε μια εφαρμογή από κοινού με την αστυνομία, η οποία μόνο σκανάροντας την πινακίδα και γράφοντας τον αριθμό θα τα βλέπει όλα απευθείας» σημείωσε ο κ. Παπαστεργίου.

Σχετικά με τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, ερωτηθείς γιατί δεν έχουν πρόσβαση στην εφαρμογή, ο κ. Παπαστεργίου, χαρακτήρισε την ερώτηση εύλογη και επισήμανε πως εργάζεται για το ζήτημα αυτό από κοινού πλέον με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για το αν τελικά θα δοθεί στο Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η δυνατότητα να «τραβήξει» τα στοιχεία αυτά ή αν θα βγάλουν τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και πολιτικές ταυτότητες για να μπορούν να χρησιμοποιούν το wallet.

«Εμένα μου το θέσανε πολύ πιο χοντρά. Μου είπαν ευθέως ότι Υπουργέ, νιώθουμε πολίτες δεύτερης κατηγορίας, γιατί δεν μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε αυτό τον ψηφιακό κόσμο που δημιουργείται. Είναι μια κουβέντα η οποία ολοκληρώνεται αυτές τις μέρες για να μπορέσουμε πλέον να ακολουθήσουμε τον έναν ή τον άλλο δρόμο, όποιον τα αρμόδια υπουργεία αποφασίσουν» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σχετικά με το νομοσχέδιο που παρουσιάζει στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο, για τα μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/2065 σχετικά με την ενιαία αγορά ψηφιακών υπηρεσιών, σημείωσε ότι «θα βγάλει πάρα πολλούς ανθρώπους από τη δύσκολη θέση να καταγγείλουν ότι έχουν πέσει θύματα απάτης για μια αγορά στο διαδίκτυο και το να διασφαλίσουμε στην ουσία από πριν, δρώντας προληπτικά, ότι δε θα υπάρχει τόσο ελεύθερο πεδίο σε απατεώνες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης».

«Στο παρελθόν είχαμε δει περιπτώσεις ακόμα και βουλευτών, οι οποίοι φαινόντουσαν σε Deep Fake βίντεο να πουλάνε οτιδήποτε και μέχρι να μπορέσουν να ενεργοποιήσουν εκείνοι έναν μηχανισμό καταγγελίας, περνούσαν βδομάδες. Λοιπόν, η Ευρώπη έχει αναλάβει πλέον δράση, γι’ αυτό υπάρχει το DigitalServicesAct ή DSA, η δράση λοιπόν για τις ψηφιακές υπηρεσίες.

Δημιουργείται ένας μηχανισμός αυτόματης ειδοποίησης μετά από καταγγελία και άμεσες ειδοποιήσεις, προκειμένου πλέον να είναι υπόλογα και τα μεγάλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πλατφόρμες, προκειμένου να διασφαλίσουν όσο μπορούν περισσότερο ένα ασφαλές περιβάλλον στο διαδίκτυο, για αγορές, για υπηρεσίες, για ενημέρωση.

Το νομοθετούμε, στην ουσία ενσωματώνουμε τον ευρωπαϊκό κανονισμό προκειμένου αυτά να γίνονται άμεσα. Η EETT, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων αναλαμβάνει τον ρόλο του κεντρικού συντονιστή, έτσι ώστε μέσα σε ελάχιστες ώρες αυτές οι καταγγελίες να φτάνουν εκεί που πρέπει και να αναγκάζονται και οι πλατφόρμες πλέον να παίρνουν τα μέτρα τους» συμπλήρωσε ο κ. Παπαστεργίου.

Ψηφιακός Βοηθός

Σε σχέση με τον Ψηφιακό Βοηθό, ο κ. Παπαστεργίου ανέφερε ότι μέχρι χθες απαντήθηκαν πάνω από 200.000 ερωτήσεις.

«Περάσαμε τις 200.000 ερωτήσεις και πλέον από τις 100.000 και πάνω, είναι ερωτήσεις οι οποίες είναι πολύ στοχευμένες. Τις πρώτες μέρες ρωτούσαν διάφορα, από το πού θα βρω καλό σουβλάκι, πού έχει καλό τυλιχτό και διάφορα τέτοια, που δεν απαντούσε προφανώς ο ψηφιακός βοηθός.

Αλλά το τελευταίο όντως πλέον οι ερωτήσεις είναι πολύ πιο προσανατολισμένες στη δημόσια διοίκηση και όντως και το σύστημα απαντά γενικά σωστά αλλά και μαθαίνει από το αν ο πολίτης αποκριθεί θετικά η αρνητικά στην απάντηση που πήρε. Για παράδειγμα, τελευταία έχουμε πάρα πολλές ερωτήσεις και μπορούμε να τον ρωτήσουμε για τα τιμολόγια ρεύματος» ανέφερε.

Όπως εξήγησε, είναι μια δυναμική διαδικασία και πως υπάρχει ένας μηχανισμός και μια ομάδα ανθρώπων η οποία καθημερινά ασχολείται με το πώς θα μπορέσει να τροφοδοτήσει τον Βοηθό με νέα πληροφορία. «Συνεχίζουμε να βάζουμε και άλλη χρηστική πληροφορία που είναι πολύ σημαντική για να μπορέσουμε πλέον να τον κάνουμε το μοναδικό σημείο συνεννόησης του πολίτη με το κράτος» τόνισε ο Υπουργός.

«Για μένα το πιο σημαντικό είναι το πως πλέον εξαλείφουμε περιττές διαδικασίες που ταλαιπωρούν τους πολίτες. Αυτό ακριβώς που έλεγα πριν με το wallet, το να μη χρειάζεται πλέον να εκδίδουμε πιστοποιητικά. Να αρχίσουμε να μετράμε την ψηφιοποίηση της χώρας όχι μόνο σε ψηφιακές υπηρεσίες, έχουμε 1640 σήμερα στο gov.gr, αλλά σε πιστοποιητικά τα οποία θα καταργούμε. (…) Πάμε να δώσουμε άμεση διέξοδο μέσα από το κινητό μας σε διάφορες διαδικασίες που οι πολίτες ζητάνε» συμπλήρωσε ο κ. Παπαστεργίου.

«Κάτι το οποίο έχει γίνει και έχει γλυτώσει τους ιδιώτες την ώρα αυτή και έρχεται για να γλιτώσει και τις επιχειρήσεις από πολύ κόπο, είναι το περιβόητο KnowyourCustomer. Το να έχει η τράπεζα πλέον, με την άδειά μας, επικαιροποιημένα τα στοιχεία μας. Αν έχετε μπει πρόσφατα σε κάποια, σου λέει δέχεσαι να πάρω αυτά τα στοιχεία ως επικαιροποίηση των στοιχείων σου, για να τα έχω στα μητρώα μου. Δεν χρειάζεται πλέον να ξαναπάμε φορολογικές δηλώσεις, δεν χρειάζεται πιστοποιητικά κλπ. Η τράπεζα πλέον με την άδειά μας τα αντλεί απευθείας και αυτό πλέον σε επίπεδο επιχειρήσεων, το KnowyourBusiness είναι κάτι το οποίο τελειώνει στο τέλος του μήνα, έτσι ώστε και οι επιχειρήσεις να μην χρειάζεται να πάνε ΓΕΜΗ να παίρνουν στοιχεία από εκεί. Όλα αυτά να γίνονται αυτόματα» ανέφερε ακόμα ο Υπουργός.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments