Focus

Ο καλλιτέχνης από το Ντουμπάι που βγάζει εκατομμύρια

Ο καλλιτέχνης από το Ντουμπάι που βγάζει εκατομμύρια

Πηγή Φωτογραφίας: Artist Sacha Jafri poses for a portrait on top of Burj Al Arab Jumeirah Helipad on March 23, 2022 in Dubai, United Arab Emirates.

Ο Βρετανός καλλιτέχνης Σάσα Τζάφρι εργάζεται σε έναν «τεράστιο» χώρο στο Ντουμπάι με πολλές γκαλερί και μια αίθουσα συνεδριάσεων – Ο Τζάφρι δημιουργεί περίπου 12 πίνακες σε διάστημα δύο ετών και έχει περίπου 150 πιθανούς αγοραστές σε λίστα αναμονής

Ο σύγχρονος καλλιτέχνης Σάσα Τζάφρι είναι υπερήφανος για τον μοναδικό τρόπο εργασίας του.

Το «τεράστιο» στούντιό του στο Ντουμπάι περιλαμβάνει τρεις χώρους γκαλερί, έναν ψηφιακό χώρο, ένα γραφείο και μια αίθουσα συνεδριάσεων. Διαθέτει ακόμη και ένα δωμάτιο αφιερωμένο στα nonfungible tokens, ή NFTs.

Στον χώρο υπάρχουν περίπου 40 πίνακες, που αποτελούνται σε μεγάλο βαθμό από την αναδρομική του συλλογή, μαζί με μεμονωμένα έργα και παραγγελίες.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Sacha Jafri 🙏🏻 (@sachajafri)

«Οι περισσότεροι καλλιτέχνες συνδέονται σε μεγάλο βαθμό με γκαλερί … ενώ με αυτόν τον τρόπο, μπορώ πραγματικά να αναπτύξω τις δικές μου σχέσεις με τους πελάτες μου σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο Τζάφρι στην εκπομπή The Art of Appreciation του CNBC. Διαθέτει επίσης χώρο γκαλερί στο Λονδίνο για τους Ευρωπαίους και Αμερικανούς αγοραστές.

Ο Τζάφρι, ένας Βρετανός καλλιτέχνης, σπούδασε στο διάσημο Ruskin School of Art του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης και εργάζεται εδώ και σχεδόν 30 χρόνια. Γνωστός για τη μαγική ρεαλιστική τέχνη του, δημιουργεί έργα σε μια «διαλογιστική κατάσταση», όπως είπε, χρησιμοποιώντας μουσική και ζωγραφίζοντας συχνά για πολλές ώρες τη φορά.

«Είναι περίεργο, επίσης, επειδή ζωγραφίζω για το υποσυνείδητο. Έτσι, βρίσκομαι σε μια διαλογιστική κατάσταση, είμαι σε πλήρη έκσταση, δεν έχω ιδέα τι κάνω. Οπότε, είναι περίεργο όταν δημιουργούνται τέτοια πράγματα, με πολύ δυνατό νόημα», δήλωσε ο Τζάφρι.

Ο Τζάφρι δημιούργησε το «Ταξίδι της Ανθρωπότητας», έναν πίνακα 1.595,76 τετραγωνικών μέτρων, ο οποίος το 2020 έγινε ο μεγαλύτερος καμβάς τέχνης στον κόσμο. Πούλησε τον πίνακα σε δημοπρασία για φιλανθρωπικά ιδρύματα για παιδιά.

Χωρισμένο σε 70 τμήματα, το τεράστιο έργο τέχνης αγοράστηκε από τον επιχειρηματία Αντρέ Αμπντούν για 62 εκατομμύρια δολάρια το 2021 – καθιστώντας τον Τζάφρι έναν από τους πιο ακριβούς εν ζωή καλλιτέχνες στον κόσμο. (Το ρεκόρ καταρρίφθηκε το 2022 από τον Εμάντ Σαλεχί, του οποίου το έργο «Η ιστορία της μπάλας» έφτασε σχεδόν τα 10.000 τετραγωνικά μέτρα).

Ο Τζάφρι έχει μια έξυπνη προσέγγιση στην πώληση των έργων του. «Λέω όχι στο 99% των ανθρώπων που θέλουν να αγοράσουν το έργο μου. Έτσι, θα υποθέσω ότι στον έναν από τους 100 που θα πω ναι, θα είναι ο κατάλληλος άνθρωπος για αυτό το έργο», δήλωσε στο CNBC.

«Αυτή είναι η θυσία που κάνω ως καλλιτέχνης. Αυτά είναι κομμάτια της ψυχής μου. Και πρέπει να ξέρω ότι θα αγαπηθούν και θα τα φροντίσουν», δήλωσε.

Ο Τζάφρι δημιουργεί περίπου 12 πίνακες σε διάστημα δύο ετών και έχει περίπου 150 άτομα σε λίστα αναμονής για να αγοράσουν. «Θέλω να ζωγραφίζω μέχρι την ημέρα που θα πεθάνω. Για να το κάνω αυτό, χρειάζομαι αυτή τη σταθερή εξέλιξη, όπου η αξία της δουλειάς μου αυξάνεται κάθε χρόνο», είπε.Οι αγοραστές που δεν κατάφεραν να πάρουν ένα κομμάτι, ίσως είναι οι πρώτοι στη λίστα για την επόμενη συλλογή του Τζάφρι, είπε. «Αυτό διατηρεί το ενδιαφέρον για το έργο σας, το οποίο κρατά την προσφορά χαμηλή και τη ζήτηση 10 φορές υψηλότερη. Και τότε η αξία σας θα συνεχίσει να αυξάνεται», είπε.

Αποφεύγει επίσης να πουλάει τα έργα του σε δημοπρασίες. «Δεν θέλω να δω το έργο μου σε δημοπρασία πολύ νωρίς», είπε. «Εάν ένας πίνακας πωληθεί για λιγότερο από όσο αξίζει, θα μειώσει την αντιληπτή αξία του και τη ζήτηση».

Ορισμένοι καλλιτέχνες πειραματίζονται με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης – και της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης – στα έργα τους, ενώ άλλοι τη βλέπουν ως απειλή.

Η άποψη του Τζάφρι είναι πως η τεχνητή νοημοσύνη «δεν είναι τέχνη».

«Η τεχνητή νοημοσύνη είναι πολύ, πολύ χρήσιμη στη ζωή της ανθρωπότητας που προχωράει μπροστά, είναι πολύ χρήσιμη για να μεταδοθούν μηνύματα από και προς τους ανθρώπους. Είναι σημαντική για τη διαφήμιση, το μάρκετινγκ, τη γραφιστική, τέτοιου είδους πράγματα. Αλλά δεν είναι εργαλείο για να βοηθήσει τους καλλιτέχνες σε οποιαδήποτε μορφή. Η αληθινή τέχνη πρέπει να δημιουργείται μέσα από την αγάπη και την ενσυναίσθηση», είπε.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments