Κυβέρνηση: Με μοντέλο ΔΕΗ ο σχεδιασμός του νέου ΟΣΕ

Πηγή Φωτογραφίας: [375389] ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)
Η επιτάχυνση της υλοποίησης του σχεδίου αναδιάταξης των σιδηροδρόμων αποτελεί για την κυβέρνηση έναν σημαντικό στόχο, προκειμένου να μεταφέρει σε πράξη το πολιτικό μήνυμα που, όπως τόνισε το Μέγαρο Μαξίμου, έλαβε από τους πολίτες μέσω των μαζικών συλλαλητηρίων του περασμένου Φεβρουαρίου, σχετικά με την τραγωδία στα Τέμπη.
Οι ανακοινώσεις που έκανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών, σηματοδοτούν το πρώτο βήμα και, συγκυριακά, παρέχουν στην κυβέρνηση ένα επιπλέον επιχείρημα, καθώς αναγνωρίζει στην πράξη τα λάθη και τις αστοχίες του παρελθόντος. Αυτή η εξέλιξη έρχεται σε μια περίοδο που οι εξελίξεις γύρω από την τραγωδία των Τεμπών «ανοίγουν» ένα νέο κύκλο δικαστικών και κοινοβουλευτικών διαδικασιών, αναμένοντας να αναζωπυρώσουν την πολιτική αντιπαράθεση.
Το «μοντέλο ΔΕΗ» αποτελεί τη θεμελιώδη βάση της στρατηγικής του νέου ΟΣΕ. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι το 2019 η ΔΕΗ παρέλαβε μια κατάσταση σχεδόν χρεοκοπίας, αλλά σήμερα έχει μετατραπεί σε μια υγιή και δυναμική επιχείρηση που διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά ενέργειας της νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Το νομοσχέδιο για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων εστιάζει σε δύο κύριους άξονες: πρώτον, την αναβάθμιση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου μέσω μιας σειράς αλληλοσυνδεόμενων κέντρων, και δεύτερον, την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού.
Στο κυβερνητικό σχέδιο περιλαμβάνεται επίσης η αύξηση της ευελιξίας στις προσλήψεις και τις αποδοχές των εργαζομένων, καθώς και η δημιουργία μιας πιο αποτελεσματικής διοίκησης που θα έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει στελέχη από τη διεθνή αγορά. Στόχος είναι ο συγκεκριμένος Οργανισμός να εξελιχθεί σε μια νέα ΔΕΗ και να ακολουθήσει το παράδειγμά της.
Η κυβέρνηση τονίζει ότι «όσοι εργάζονται με αντικειμενική σωστή προσέγγιση δεν έχουν λόγο να ανησυχούν, ενώ όσοι αποδεικνύονται ακατάλληλοι δεν έχουν θέση στον νέο ΟΣΕ». Παράλληλα με την εφαρμογή τεχνολογικών μέσων, ενισχύεται και η βιντεοεπιτήρηση κρίσιμων σιδηροδρομικών υποδομών, με την καταγραφή όλων των ενδοεπικοινωνιών σε ψηφιακή βάση δεδομένων. Αυτό θα επιτρέπει την αξιολόγηση της απόδοσης των εργαζομένων και των ατόμων που κατέχουν θέσεις ευθύνης.
Το σχέδιο εκσυγχρονισμού των σιδηροδρόμων περιλαμβάνει, εκτός από έργα υποδομής και βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας, και την ανανέωση του στόλου των τρένων. Η Hellenic Train καλείται να επενδύσει δικά της κεφάλαια για την προμήθεια νέων, σύγχρονων τρένων, που θα αναβαθμίσουν την ποιότητα των υπηρεσιών.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε ότι η αναδιοργάνωση των σιδηροδρόμων αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές προτεραιότητες της κυβέρνησης. Τόνισε την ανάγκη επιτάχυνσης των διαδικασιών, με πιο χαρακτηριστική την υπογραφή των συμβάσεων για την αποκατάσταση των υποδομών στη Θεσσαλία, οι οποίες υπέστησαν ζημιές από τον «Daniel». Ορίστηκε ένα αυστηρό χρονοδιάγραμμα 15 μηνών, εντός του οποίου ο κύριος εθνικός σιδηροδρομικός άξονας θα πρέπει να διαθέτει πλήρη τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση, καθώς και αυτόματη πέδηση.
Στο πλαίσιο αυτό, το σύστημα ETCS, το οποίο έχει τη δυνατότητα να φρενάρει ή να ακινητοποιεί τους συρμούς σε περίπτωση παραβίασης των κανόνων κίνησης, θα έχει εγκατασταθεί σε κάθε αμαξοστοιχία μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, όπως αποδείχθηκε και από τις πρόσφατες επιτυχημένες δοκιμές του.
Πηγή: Pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας