Αυτοκίνητο

Αυτόνομη οδήγηση: Όταν ο οδηγός θα πηγαίνει για ύπνο!

Αυτόνομη οδήγηση: Όταν ο οδηγός θα πηγαίνει για ύπνο!
Η αυτόνομη οδήγηση χωρίζεται σε επίπεδα. Το δεύτερο επίπεδο απλά απαιτεί τον οδηγό πίσω από το τιμόνι. Το επίπεδο τέσσερα βάζει τον οδηγό για ύπνο και στο επίπεδο πέντε δεν είναι απαραίτητο το δίπλωμα!

Η αυτόνομη οδήγηση – μαζί με την ηλεκτροκίνηση – προβλέπεται συναρπαστική. Και ιδιαίτερα πολυσχιδής. Για αυτό το λόγο και οι αυτοκινητοβιομηχανίες την χωρίζουν σε επίπεδα. Τα επίπεδα 2 έως και 3, που απλά απαρτίζουν τα συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης με όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού – πχ το σύστημα έκτακτης ανάγκης – και στα οποία ο οδηγός έχει την ευθύνη για την πορεία του αυτοκινήτου και την οδήγηση έως και το πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης, όπου ο οδηγός θα μπορεί ακόμη και να μην έχει δίπλωμα οδήγησης!

Συγκεκριμένα το Επίπεδο 2 προβλέπει ότι ο οδηγός είναι συνεχώς υπεύθυνος για την οδήγηση ενώ στο Επίπεδο 3 ο οδηγός και το όχημα θα μπορούν να μοιράζονται την ευθύνη για τον έλεγχο του οχήματος για πρώτη φορά.

Η αυτοματοποιημένη οδήγηση έρχεται με το Επίπεδο 4. Εδώ, προβλέπεται πλήρως αυτοματοποιημένη οδήγηση σε περιβάλλον πόλης. Και εδώ αρχίζουν τα πιο συναρπαστικά: Στο επίπεδο 4 ο οδηγός θα μπορεί ακόμη και να κοιμάται σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων, εάν το επιθυμεί.

Τα σημερινά συστήματα ακόμη απαιτούν τη συνεχή προσοχή του οδηγού στην κυκλοφορία. Ο οδηγός είναι πάντα υπεύθυνος για τον έλεγχο του οχήματος. Αυτά, στο επίπεδο 3. Αντιθέτως, στο επίπεδο 4 ο οδηγός θα αναλαμβάνει τον έλεγχο μόνο σε εξαιρετικά περίπλοκες καταστάσεις ή όταν επίκεινται ακραίες καιρικές συνθήκες.

Οι κύριες διαφορές μεταξύ επιπέδου 3 και επιπέδου 4 είναι το χρονικό πλαίσιο μέσα στο οποίο ο οδηγός πρέπει να αναλαμβάνει τον έλεγχο του οχήματος και η ικανότητα διαχείρισης της αστικής κυκλοφορίας στο πλήρως αυτοματοποιημένο πρόγραμμα του επιπέδου 4.

Το πιο εξελιγμένο Επίπεδο είναι το πέντε (5), όπου εδώ έχουμε πλήρη αυτόνομη οδήγηση. Εδώ και αντίθετα με τα επίπεδα 3 και 4, δεν χρειάζονται ούτε ικανότητες ούτε άδεια οδήγησης για αυτόνομη οδήγηση, καθιστώντας μη απαραίτητα το τιμόνι και τα πεντάλ. Το όχημα αναλαμβάνει τον έλεγχο όλων των λειτουργιών. Αυτό είναι ιδιαιτέρως περίπλοκο, γι’ αυτό και οι απαιτήσεις που υπάρχουν για τις τεχνικές λύσεις είναι εξαιρετικά υψηλές. Τα αυτοοδηγούμενα οχήματα, αρχικά, θα λειτουργούν με χαμηλές ταχύτητες σε συνθήκες κυκλοφορίας πόλης. Επομένως, σε προκαταρτικό στάδιο, θα χρησιμοποιούνται σε κέντρα πόλεων και συγκεκριμένα σε οριοθετημένες περιοχές.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments