Πολιτισμός
pagenews.gr / Πολιτισμός / Ο «Καλιγούλας» στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Ο «Καλιγούλας» στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης | Pagenews.gr
Pagenews Team 16 Μαρτίου 2017, 12:02 16 Μαρτίου 2017, 12:02

Ο «Καλιγούλας» δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά τον Μάιο 1944. Ο ίδιος Καμύ το εντάσσει στον «Κύκλο του Παραλόγου», στον οποίο ανήκουν «Ο Ξένος» (1942) και το δοκίμιο «Ο μύθος του Σισύφου» (1942).


Η Αλίκη Δανέζη Knutsen, μετά τις θεατρικές επιτυχίες «Festen» και «Οι ζωές των άλλων», σκηνοθετεί έναν πολυμελή θίασο 13 ηθοποιών σε ένα από τα πιο σημαντικά θεατρικά έργα του 20ου αιώνα, αποτυπώνοντας επί σκηνής την δραματική πορεία του Καλιγούλα προς το θάνατο ως μια πράξη «αυτοθυσίας» κι όχι παραφροσύνης.


Το έργο …


O Ρωμαίος Αυτοκράτορας Καλιγούλας οδηγείται στα όρια της παράνοιας μετά την απώλεια της αδελφής και ερωμένης του Δρουσίλλας. Η βία, οι συγκρούσεις, οι πλεκτάνες, οι διαξιφισμοί με τους Πατρίκιους συνθέτουν ένα ασφυκτικό σκηνικό, που ο ίδιος επί της ουσίας δημιουργεί, προκειμένου να προκαλέσει τον θάνατό του. Γίνεται καθρέφτης της κοινωνίας γύρω του και ενσαρκώνει με απόλυτη συνείδηση τον παραλογισμό της ύπαρξης και το ανέφικτο της ευτυχίας. Ο Καλιγούλας είναι η ιστορία μιας «ανώτερης» αυτοκτονίας.

Ο Καμύ  για τον Καλιγούλα

Σύμφωνα με τον Καμύ (1957): «Ο Καλιγούλας, είναι ένας σχετικά ευγενικός πρίγκιπας ως τη στιγμή που με το θάνατο της Δρουσίλα, αδελφής κι ερωμένης του, συνειδητοποιεί ότι «Οι άνθρωποι πεθαίνουν και δεν είναι ευτυχισμένοι». Ως εκ τούτου, παθιασμένος με την αναζήτηση του Απόλυτου και δηλητηριασμένος από το αίσθημα της περιφρόνησης και τη τρόμου, προσπαθεί να ασκήσει, μέσα από δολοφονίες και τη συστηματική διαστρέβλωση όλων των αξιών, μια ελευθερία που όπως ανακαλύπτει στο τέλος είναι μάταιη.

Η δική του αλήθεια είναι η επανάσταση απέναντι στη μοίρα, το λάθος του ότι αρνείται τους ανθρώπους. Δεν μπορεί να καταστρέψει τίποτα, αν δεν καταστραφεί ο ίδιος πρώτα. Γι’ αυτό το λόγο ο Καλιγούλας ερημώνει τον κόσμο γύρω του και πιστός στη λογική του, προβαίνει στις απαιτούμενες ρυθμίσεις για να οπλίσει εκείνους που τελικά θα τον σκοτώσουν. Μια ιστορία των πιο ανθρώπινων και τραγικών λαθών. Άπιστος απέναντι στον άνθρωπο, πιστός στον εαυτό του, ο Καλιγούλας συναινεί επί τους ουσίας στο να πεθάνει αφού αντιληφθεί ότι κανείς δεν μπορεί να σώσει μόνος του τον εαυτό, εξασφαλίζοντας την ελευθερία όπως αυτός την ορίζει».

Διάρκεια παράστασης 120’


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Μετάφραση: Φρανσουάζ Αρβανίτη

Σκηνοθεσία: Αλίκη Δανέζη Knutsen

Σκηνικά: Πάρις Μέξης

Κοστούμια: Μαρίνα Χατζηλουκά

Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος

Μουσική: Blaine Reininger

Κίνηση: Νίκος Δραγώνας

Ειδικός συνεργάτης: Μανώλης Δούνιας

Βοηθός Σκηνοθέτη: Βένια Σταματιάδη

Βοηθός Σκηνογράφου: Μαντώ Ψυχουντάκη

Βοηθός Eνδυματολόγου-Eιδικές κατασκευές: Μυρτώ Κοσμοπούλου

Κατασκευή κοστουμιών: Σάλι Αλάραμπι

Βοηθός κατασκευής κοστουμιών: Υρώ Γώγου


ΠΑΙΖΟΥΝ:

Γιάννης Στάνκογλου, Στέλα Φυρογένη, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Μιχάλης Afolayan, Δημήτρης Κίτσος/Κώστας Νικούλι, Αριστοτέλης Αποσκίτης, Χάρης Εμμανουήλ, Γιώργος Νάκος, Δημήτρης Λιόλιος, Στράτος Σωπύλης, Κώστας Λάσκος, Αναστασία Γεωργοπούλου.

Πρωτότυπη μουσική live επί σκηνής ο Blaine Reininger των Tuxedomoon.

Hair styling παράστασης: Χρόνης Τζήμος

Promo φωτογραφίες: Bill Georgoussis

Φωτογραφίες προβών και παράστασης, trailer: Πάτροκλος Σκαφίδας

Hair styling promo φωτογράφησης: Σταμάτης Καραϊσκος

Make up promo φωτογράφησης: Σίσσυ Πετροπούλου

Σχεδιασμός αφίσας: Φίλιππος Βασιλειάδης


Πληροφορίες


Ημερομηνίες: 21-23 Μαρτίου 

Τιμές εισιτηρίων:

Διακεκριμένη & Α’ Ζώνη 18€

Β’ Ζώνη 15€
Γ’ Ζώνη και μειωμένο 12€
8€ (μειωμένης ορατότητας)

Τηλ. κρατήσεων:  2310 895938-9



2017